Τρίτη, 13 Οκτωβρίου 2015

Έρευνα της Schell για την νεολαία της Γερμανίας


Από το 1953 και κάθε 3-5 χρόνια, η Schell δίνει σε εταιρίες την εντολή διεξαγωγής έρευνας για την νεολαία της Γερμανίας. Έτσι και φέτος, ανέλαβε την αντίστοιχη έρευνα το ινστιτούτου έρευνας γνώμης TNS Infratest, για την οποία απευθύνθηκε σε 2.558 νέους ηλικίας από 12 έως 25 χρόνων. Μάλιστα, την έρευνα παρακολούθησαν και ερευνητές των Πανεπιστημίων Μπίλεφελτ και Ντόρτμουντ, καθώς και του ιδιωτικού Hertie School of Governance στο Βερολίνο.

Στο Spiegelonline δημοσιεύθηκε σήμερα η 17η έρευνα της Schell που έχει πολλά ενδιαφέροντα στοιχεία:

Προσφυγικό
Η προσφυγική κρίση είναι ένα από τα πολιτικά θέματα που ακουμπάει την νεολαία σήμερα. Η άποψή των νέων είναι θετική απέναντι στους πρόσφυγες, αφού μόνο ένας στους τρεις Γερμανούς νεολαίους είναι της άποψης ότι πρέπει να υπάρξει περιορισμός, κάτι που το 2006, πίστευαν οι 6 στους 10.

Πολιτική συμμετοχή
Η συμμετοχή των νέων σε πολιτικές διεργασίες είναι κυρίως, μέσω του μποϋκοτάζ προϊόντων για πολιτικούς ή ηθικούς λόγους, με συλλογή υπογραφών ή διαδικτυακές αιτήσεις.

Ο κάθε 4ος νέος συμμετείχε σε διαδήλωση και ο κάθε 10ος συμμετείχε σε πρωτοβουλίες πολιτών.

Μόλις το 4% των νέων μεταξύ των ηλικιών αυτών συμμετέχουν σε πολιτικά κόμματα. Τα κόμματα και οι τράπεζες προκαλούν αρνητικά συναισθήματα στους νέους σε αντίθεση με την αστυνομία, τους δικαστές, τις οργανώσεις για την οικολογία και τα ανθρώπινα δικαιώματα.

Ως προς την δημοκρατική λειτουργία της χώρας είναι ικανοποιημένοι οι περισσότεροι νέοι, αν και οι ερευνητές επισημαίνουν την διαφορά αντίληψης της δημοκρατικής λειτουργίας που υπάρχει μεταξύ Ανατολικής και Δυτικής Γερμανίας.

Οι πόλεμοι στην Συρία και Ουκρανία αγγίζουν την μεγάλη πλειοψηφία των νέων. Μάλιστα, το 73% δηλώνει φόβο για τρομοκρατική επίθεση και το 62% φοβάται ένα πόλεμο στην Ευρώπη. Συγκριτικά, η έρευνα αναφέρει ότι ο φόβος έχει αυξηθεί σε σχέση με το 2002, παρότι τότε υπήρχε ο πόλεμος στην Γιουγκοσλαβία και η τρομοκρατική επίθεση στους δίδυμους πύργους στην Αμερική.

Έξι στους δέκα νέους βλέπουν αισιόδοξα το μέλλον. Το 2006 ήταν μόνο ένας στους δύο.
Πρώτη φορά μετά τη δεκαετία του 90, οι νέοι βλέπουν αισιόδοξα γενικά την προοπτική της κοινωνίας (52%).
Μόνο έξι στους δέκα νέους (63%) βλέπουν την οικογένεια ως απαραίτητη για την επιτυχία στη ζωή τους. Το 2010 είχε απαντήσει θετικά το 76%.
Μόλις οι 4 στους 10 νέους βλέπουν την ευτυχία της ζωής μέσα από δικά τους παιδιά. Μικρή μείωση και εδώ, σε σχέση με το 2010.
Σχεδόν όλοι οι νέοι (95%) επιθυμούν μια σίγουρη θέση εργασίας. Την αίσθηση ότι στο επάγγελμά τους θα κάνουν κάτι σημαντικό επιθυμούν σε ποσοστό 50%. Ακόμη και το υψηλό εισόδημα  και η επικοινωνία με άλλους ανθρώπους δεν παίζουν σημαντικό ρόλο στο καλό εργασιακό κλίμα.

Το διαδίκτυο το χρησιμοποιούν στην ουσία σχεδόν όλοι οι νέοι, αλλά παρά ταύτα το αντιμετωπίζουν κριτικά. Οι 4 στους 5 νέους πιστεύουν ότι οι μεγάλες εταιρίες όπως το facebook και η Google χρησιμοποιούν τα προσωπικά δεδομένα για να κερδίσουν χρήματα,

Τα ¾ των νέων δηλώνουν ότι λειτουργούν προσεκτικά με τα προσωπικά δεδομένα στο διαδίκτυο.

Ο ΔΟΡΥΦΟΡΟΣ θα επανέλθει με περισσότερα στοιχεία για την έρευνα, μόλις κυκλοφορήσει η έντυπη έκδοση της Schell.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου