Πέμπτη 28 Ιανουαρίου 2016

Τι ισχύει για τις καθυστερήσεις στην εργασία λόγω καιρικών συνθηκών

To μεγαλύτερο εργατικό συνδικάτο IGM (συνδικάτο μετάλλου) δημοσίευσε μια σειρά από ερωτο-απαντήσεις  με αφορμή προβλήματα που δημιουργήθηκαν από την «έφοδο» του χιονιού την προηγούμενη βδομάδα.

Τι γίνεται λοιπόν σε περίπτωση που ο εργαζόμενος καθυστερήσει λόγω ιδιαίτερων καιρικών συνθηκών στην εργασία του;
Γενική κατεύθυνση είναι ότι την ευθύνη να είναι ακριβής στο χώρο εργασίας του την έχει ο εργαζόμενος. Το πώς θα φθάσει έγκαιρα κάποιος στην εργασία του είναι θέμα του εργαζόμενου και όχι του εργοδότη.

Τι γίνεται με το μισθό;
Ο εργαζόμενος δεν πληρώνεται για τον «χαμένο χρόνο» και αυτό ανεξάρτητα αν έχει ευθύνη για την καθυστέρηση ή όχι.

Πρέπει να αναπληρωθεί ο χρόνος ;
Ο εργοδότης δεν έχει το δικαίωμα να υποχρεώσει τον εργαζόμενο να αναπληρώσει τον χαμένο χρόνο. Αν υπάρχει «λογαριασμός» υπερωριών τότε μπορεί να αφαιρεθεί ο χρόνος από αυτόν τον λογαριασμό.

Πότε πρέπει να πληρώσει ο εργοδότης;
Γίνεται  μόνο σε πολύ ελάχιστες περιπτώσεις και όταν αφορά τον ίδιο τον εργαζόμενο, με την προϋπόθεση το πρόβλημα της καθυστέρησης να μην το έχει προκαλέσει ο ίδιος. Π.χ. Αν οι καιρικές συνθήκες οδηγήσουν σε κλείσιμο του νηπιαγωγείου και δεν υπάρχει δυνατότητα να βρεθεί τρόπος να κρατήσει κάποιος το παιδί, ώστε να μείνει μαζί του στο σπίτι.
Στην κατηγορία αυτή, δηλαδή της πληρωμής, δεν ανήκουν λόγοι όπως καιρικές συνθήκες, απεργίες, διαδηλώσεις κλπ.

Μπορεί να δεχτεί «παρατήρηση» ο εργαζόμενος για την καθυστέρηση λόγω καιρικών συνθηκών;
Μια απρόβλεπτη κακοκαιρία δεν μπορεί να δικαιολογήσει παρατήρηση – Mahnung ή όπως και ένα μεγάλο αυτοκινητιστικό δυστύχημα που κλείσει τους δρόμους.
Ο εργοδότης όμως, έχει το δικαίωμα να ζητήσει από τον εργαζόμενο να προσαρμόσει το χρόνο, ώστε να είναι συνεπής στο χώρο της εργασίας του.
Την δικαιολογία των κακών καιρικών συνθηκών αν κρατά πάνω τρεις μέρες μπορεί να την αγνοήσει ο εργοδότης και να προχωρήσει σε παρατήρηση.

Ποιος αναλαμβάνει την ευθύνη ενός ατυχήματος σε περίπτωση κακοκαιρίας.
Αυτό που ισχύει είναι ότι η απευθείας διαδρομή στο χώρο εργασίας θεωρείται εργασιακό ατύχημα, άρα αναλαμβάνει η  Berufsgenossenschaft (ασφαλιστικός φορέας εργοδοτών). Στην περίπτωση κακοκαιρίας επιτρέπεται να γίνει αλλαγή της απευθείας διαδρομή.

Τι γίνεται σε περίπτωση που το εργοστάσιο δεν μπορεί να δουλέψει λόγω κακοκαιρίας.
Αν δεν έρθει π.χ. το υλικό για να ξεκινήσει η εργασία, η ευθύνη ανήκει στον εργοδότη. Η μισθοδοσία συνεχίζει κανονικά ανεξάρτητα αν εργάζεται ο εργαζόμενος. 


Πηγή: IGM Baden Württemberg 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.