Παρασκευή 15 Δεκεμβρίου 2017

Γερμανία: Πτώχευση της γνωστής και μακροβιότερης ερωτικής επιχείρησης Beate Uhse

Ιδρύθηκε λίγο μετά το δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο και εξελίχτηκε στη μεγαλύτερη ερωτική επιχείρηση της Ευρώπης με αποκορύφωμα της δεκαετίες 70 και 80.
Ενδιαφέρον έχει το πως ιδρύθηκε η εταιρεία Αρχικά, η Beate Uhse, είχε ξεκινήσει εκστρατεία ενημέρωσης για θέματα σεξουαλικά. Έτσι η πιλότος της γερμανικής αεροπορίας Beate Uhse πήγαινε αρχικά το 1946 και ενημέρωνε τις γυναίκες στο κρατίδιο Schleswig-Holstein για την πρόληψη καθώς εγκυμοσύνη για μια γυναίκα (που δεν την ήθελε) μετά τον πόλεμο συνοδευόταν με ιδαίτερες δυσκολίες.
Το ενημερωτικό της έντυπο "Schrift X" βρήκε μεγάλη ανταπόκριση.
Δυο χρόνια αργότερα ξεκίνησε η Uhse, μαζί με τον δεύτερο συζυγό της, στο Flensburg την αποστολή ενημερωτικών εντύπων και ακολούθησε και η αποστολή προφυλακτικών. Το 1960 είχε φθάσει ήδη το 1 εκ γερ. Μάρκα τζίρο. Ενώ το 1961 ο τζίρος φθάνει τα 7,3 εκ
γερμανικά Μάρκα. Το 1962 ανοίγει στο Flensburg το Ινστιτούτο για υγεεινή "Institut für Ehehygiene" δηλαδή το πρώτο ερωτικό Shop στη γερμανία.

Τις δεκαετίες 70 και 80, και μετά την σεξουαλική απελευθέρωση, αυξήθηκε ο κατάλογος των ερωτικών καταστημάτων και το 1971 βρίσκει κανείς 25 shops σε όλη τη Γερμανία. 

Όταν στα μέσα της δεκαετίας του 70 η νομοθεσία επέτρεψε την ελεγχόμενη πορνογραφία αναπτύσσεται μια συνολική ανάπτυξη στις επιχειρήσεις. Όλο και περισσότερα Shops, αποστολή φιλμ και διάφορα σεξουαλικά αντικείμενα υπάρχουν στις αγορές. 

Το 1981 ιδρύεται η ανώνυμη εταιρεία Beate Uhse AG η οποία μετά την πτώση του τοίχους του Βερολίνου αναπτύσσεται δυναμικά πλέον και στα 5 νέα κρατίδια.
Η Beate Uhse εξελίσσεται πλέον στην μεγαλύτερη ερωτική επιχείρηση της Ευρώπης και γίνεται ένα από τα σήματα κατατεθέν της Γερμανίας.
Το 1999 η επιχείρηση μπαίνει στο χρηματιστήριο. Αρχικά η τιμή από 7,20 ΓΜ για να φθάσει τα 25 €. Από εκεί όμως ξεκίνησε η κατηφόρα.
Το 1999 ξεκινάει την επέκταση στο εξωτερικό αλλά παράλληλα άρχισε να εμφανίζεται μέσω του διαδικτύου και ο ανταγωνισμός. Ήδη  μέσω του διαδικτύου γινόταν το 1/5 των πωλήσεων.
Η Beate Rotermund-Uhse πεθαίνει το 2001 σε ηλικία 81 ετών και δεν ζει τον κατήφορο της εταιρείας της. 

Όταν τη δεακετία του 2000 αυξάνεται έντονα ο ανταγωνισμός και προστίθεται και τα δωρεάν Videoclips ξεκινάει η πτώση του τζίρου. 

Η αντίδραση της Beate Uhse στην πτώση
Η εταιρεία προσπαθεί με νέους τρόπους να αντιμετωπίσει την κατάσταση και δημιουργεί το 2004 στο Αμβούργο το πρώτο ερωτικό Shop για γυναίκες που θα αποτελούσε πλέον το νέο πεδίο στόχευσης της εταιρείας. Με συνεργασίες με διάφορες εταιρείες μόδας και καλλυντικών προσπαθεί να ξεφύγει από τον οικονομικό κατήφορο. 

Όμως ο ανταγωνισμός ήταν δυναμικός. Διάφορες αντίστοιχες επιχειρήσεις δεν επιτρέπουν πλέον τη δυναμική επαναφορά στο διαδίκτυο που ήταν πλέον το κρίσιμο στοιχείο για το μέλλον. Ακόμη και το Amazon που δεν είναι ερωτικό πορτάλ Shop έχει προϊόντα και προσεγγίζει το ίδιο πελατολόγιο όπως η εταιρεία Beate Uhse. Έτσι το 2015 η επιχείρηση έχει αρνητικό ισολογισμό. 

Ο γνωστός κατάλογος της  Beate Uhse δεν μπόρεσε να συνέλθει καθώς δεν ήταν άλλο επίκαιρος. Ο τελευταίος κατάλογος κυκλοφορεί ανήμερα του Βαλεντίου το 2016 

Το μέλλον της εταιρείας θα εξαρτηθεί από τους μετόχους που κυρίως είναι η ολλανδική επιχείρηση Gerard Cok και οι Sparkassen στο κρατίδιο Schleswig-Holstein.
Αναμένεται ριζική ανακαίνιση δήλωσαν σε δελτίο τύπου. Η τελευταία ευκαιρία ;

Δημοσιεύτηκε στο spiegelonline από τον Andreas Albert με στοιχεία του DPA και Reuters

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.