ΧΑΓΗ. Στα 100 χλμ./ώρα, από 130 που είναι σήμερα, θα μειωθεί το όριο ταχύτητας στους αυτοκινητοδρόμους της Ολλανδίας, όπως ανακοίνωσε χθες ο πρωθυπουργός Μαρκ Ρούτε. Το Συντηρητικό Κόμμα του Ρούτε ήταν ανέκαθεν αντίθετο με μέτρα περιορισμού της αυτοκίνησης, αλλά αναγκάστηκε να λάβει την απόφαση αυτή λόγω των εξαιρετικά υψηλών συγκεντρώσεων οξειδίων του αζώτου
στην ατμόσφαιρα.Η ελάττωση της ταχύτητας μειώνει την κατανάλωση καυσίμου για την ίδια απόσταση, πράγμα που συνεπάγεται μείωση της ρύπανσης. Τον Μάιο, το ανώτατο δικαστήριο της χώρας αποφάσισε ότι οι διαδοχικές καταδίκες της Ολλανδίας από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για την παράβαση των ορίων αζώτου οφείλουν να γίνουν σεβαστές. Το Δικαστήριο έδωσε εντολή να «παγώσουν» μια σειρά από κατασκευαστικά έργα, τα οποία χρησιμοποιούν βαριά πετρελαιοκίνητα μηχανήματα, ώστε να περιοριστούν οι εκπομπές οξειδίων του αζώτου. «Είναι ένα άσχημο μέτρο, σε κανέναν δεν αρέσει, αλλά εξυπηρετεί το ευρύτερο συμφέρον», ανέφερε ο Ρούτε. «Το χρειαζόμαστε για να μην παραλύσει η χώρα και χαθούν δουλειές χωρίς λόγο».
Ο βασικός ένοχος για την ατμοσφαιρική ρύπανση με οξείδια του αζώτου είναι οι κινητήρες ντίζελ. Παρότι το μερίδιο της ντιζελοκίνησης στους ολλανδικούς δρόμους είναι μόλις 15% και παρότι τα νέα ντιζελοκίνητα οχήματα διαφημίζονται ως καθαρότερα από τα παλιά, η Ολλανδία πνίγεται στους ρύπους. Επιπλέον, η χώρα έχει πρόβλημα και με το άζωτο στα ποτάμια και τα κανάλια της, εξαιτίας της εντατικής γεωργικής και κτηνοτροφικής δραστηριότητας. Μεγάλες, πρόσφατες διαμαρτυρίες αγροτών που κατέβηκαν με τρακτέρ στη Χάγη, πυροδοτήθηκαν εν μέρει από τον φόβο ότι τα μέτρα για τον περιορισμό της ρύπανσης από τα αζωτούχα λιπάσματα θα τους θίξουν. Συνολικά, από τις μεταφορές, τις κατασκευές και τη γεωργία, η πυκνοκατοικημένη Ολλανδία απορρίπτει στο περιβάλλον τέσσερις φορές περισσότερο άζωτο κατά κεφαλήν από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.