Σελίδες

Τρίτη 2 Ιουνίου 2020

Η αποκαλυπτική καμπάνια για τον ρατσισμό στη μόδα

H συγκεριμένη καμπάνια ήταν από το 2016, και ήταν της Deddeh.

Γιατί επαναφέρουμε την καμπάνια αυτή σήμερα;
Τα γεγονότα των τελευταίων ημερών στην Αμερική αρχίζουν να οδηγούν τη δημόσια συζήτηση όχι στο ζητούμενο που είναι ο ρατσισμός αλλά αν κάποιοι κάνουν πλιάτσικο ή όχι και αν σωστά οι Πολιτείς κήρυξαν απαγόρευση κυκλοφορίας στις
περισσότερες πολιτείες. Και ακριβώς αυτή καμπάνια του 2016 δείχνει ότι ο ρατσισμός δεν
περιορίζεται. Φθάνει μέχρι τα σαλόνια της ομορφιάς. Γιατί είναι μια αντίληψη ότι οι άνθρωποι δεν είναι όλοι ίσοι μεταξύ τους, αλλά διαχωρίζονται σε ανώτερους και κατώτερους, διακρινόμενοι είτε από το χρώμα του δέρματος, την εθνικότητα, τη θρησκεία, το φύλο, είτε από τον σεξουαλικό προσανατολισμό κλπ.

Η τότε 27 ετών Deddeh Howard, μοντέλο, φοιτήτρια της Ιατρικής και μπλόγκερ μόδας, που γεννήθηκε στην Λιβερία, και ζούσε στο Λος 'Αντζελες Θέλησε να δείξει στον κόσμο τον ρατσισμό που επικρατεί στη βιομηχανία της μόδας κι έτσι έφτιαξε τη δική της καμπάνια που την ονόμασε «Black Mirror». (πηγή η κυπριακή σελίδα www.offsite.com.cy αλλά και το γερμανικό περιοδικό Spiegel) Στην προσπάθειά της αυτή τη βοήθησε ο φίλος της φωτογράφος Raffael Dickreuter.

Τι έκανε; Χρησιμοποίησε τις αρχικές φωτογραφίες των εταιρειών στις οποίες ποζάρουν λευκά μοντέλα και έβγαλε ακριβώς την ίδια πόζα δίνοντας την εντύπωση ενός «μαύρου καθρέφτη».

Η όλη διαδικασία διήρκεσε περίπου τρεις μήνες. Όπως δήλωσε στον ιστότοπο BuzzFeed News: «Τα πρακτορεία μοντέλων συχνά λένε, μας αρέσει το στιλ σας, αλλά έχουν ήδη ένα μαύρο κορίτσι. Δεν θα πρέπει να περιορίζονται σε μόνο ένα μαύρο κορίτσι, μπορεί να χρησιμοποιούνται περισσότερα από ένα. Είναι σαν να νιώθουν ντροπή εάν εκπροσωπούν την ποικιλομορφία. Είναι πολύ επώδυνο και αυτό με έκανε να νιώθω ανασφαλής και να κάνω κακό στον εαυτό μου».

Η Deddeh Howard με την καμπάνια της «Μαύρο Καθρέφτη» ήθελε να στείλει ένα μήνυμα ότι τα έγχρωμα μοντέλα και ειδικά τα μαύρα είναι εξίσου όμορφα όπως τα λευκά και θα πρέπει να είναι στην πρώτη γραμμή των διαφημιστικών εκστρατειών.












Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.