Η ανακοίνωση:
Λίγο πριν την έναρξη των ήδη περιορισμένων μαθημάτων στα σχολεία μετά τις διακοπές του Πάσχα,έφτασε στους γονείς μια οδηγία από τα Υπουργεία Παιδείας των κρατιδίων σύμφωνα με την οποία ορίζεται πλέον ως υποχρεωτική η προσκόμιση self -test CONID-19 για όσα παιδιά θέλουν να παρακολουθούν δια ζώσης την τάξη – ενώ για όσα δεν προσκομίζουν τέστ θα υπάρχει διαθέσιμη η εναλλακτική της εκπαίδευσης στο σπίτι ( home schooling).
Μπροστά στο νέο επιδημικό κύμα και τα υψηλά νούμερα μεταδοτικότητας του ιού, η ύπαρξη self-test σε όλους τους χώρους όπου παρατηρούνται συγκεντρώσεις πολλών ατόμων για πολλές ώρες είναι κάτι που μπορεί να βοηθήσει στην καλύτερη παρακολούθηση και μείωση των κρουσμάτων. Αλλά δυστυχώς σε αυτό το σημείο σταματάει και η όποια λογική του μέτρου αυτού για τα σχολεία.
Στη Βαυαρία, στο σχολείο θα παρέχονται self test – που όμως εκτελούνται μέσα στην τάξη από τα ίδια τα παιδιά με την επίβλεψη του εκπαιδευτικού- αλλά τα αποτελέσματα από τα ίδια self test που θα διενεργούνται στο σπίτι δεν γίνονται αποδεκτά.
Τα τεστ γίνονται μέσα στην τάξη από όλα τα παιδιά που έχουν επιλέξει να συμμετέχουν σε αυτή τη διαδικασία ταυτόχρονα, που σημαίνει ότι το σύνολο της τάξης έρχεται σε επαφή πριν διενεργήσει το τεστ. Ορίζονται οι εκπαιδευτικοί ως «υπεύθυνοι» για τη διαδικασία, χωρίς την πρόνοια άλλου ιατρικού, νοσηλευτικού ή ειδικά εκπαιδευμένου προσωπικού για να εξασφαλίσει τη σωστή διενέργεια του τεστ.
Το τέστ διενεργείται ταυτόχρονα από όλα τα παιδιά που έχουν αποδεχτεί να το πραγματοποιήσουν χωρίς καμία εκπαιδευτική πρόνοια για το πως λειτουργεί στην ψυχολογία της τάξης κάποιο θετικό αποτέλεσμα. Επιπλέον, τα θετικά περιστατικά οδηγούνται εκτός τάξης για επανεξέταση με μοριακό τέστ ή στο σπίτι τους για να παραμείνουν σε καραντίνα. Η υπόλοιπη τάξη παραμένει παρ’ολο το γεγονός ότι όλα τα παιδιά έχουν έρθει σε επαφή με το πιθανό κρούσμα για περισσότερα από 15 λεπτά στον ίδιο κλειστό χώρο. Τα παιδιά αυτά επιστρέφουν στα σπίτια τους και ο ιός συνεχίζει τη διάδωσή του.
Σε συνάρτηση με την κατεύθυνση του Υπ. Παιδείας για το θέμα, πρέπει να αναλογιστούμε τι ισχύει στους εργασιακούς χώρους, πώς επιβάλλονται τα μέτρα της καραντίνας και αν τελικά πολλά από αυτά τα μέτρα ουσιαστικά αλληλοαναιρούνται.
Η προσπάθεια επιβολής αυτού του μέτρου με αντιεκπαιδευτικά αλλά και με ιατρικά αντιδεοντολογικά κριτήρια πρέπει να βρει την αντίθεση όλων, γονιών και εργαζομένων. Δεν αρκεί να κρατήσουμε τα παιδιά μας στο σπίτι για να τα προστατεύσουμε και να προστατευθούμε οι ίδιοι. Σε συνδυασμό με το χοντροκομμένο παιχνίδι που παίζεται με την προμήθεια των εμβολίων και την καθυστέρηση των εμβολιασμών με βασική αιτία την προσπάθεια προστασίας της ΚΕΡΔΟΦΟΡΙΑΣ των φαρμακευτικών κολοσσών, η προστασία και θωράκιση της δημόσιας υγείας έρχεται σε δεύτερη ή και σε τρίτη μοίρα. Κυριαρχεί η λογική της «ατομικής ευθύνης των πολιτών», η οποία όμως γυρνάει μπούμερανγκ αφού οδηγεί τον κόσμο να δίνει ατομικές αναποτελεσματικές λύσεις υψηλού κόστους αφήνοντας από την ευθύνη των κυβερνήσεων εκτός κριτικής. Είναι πλέον προφανές ότι τα πράγματα χειροτερεύουν επιδημιολογικά όχι μόνο εξ’ αιτίας του ίδιου του ιού, αλλά κυρίως εξ’ αιτίας των πολιτικών που βάζουν τους εργαζόμενους στο περιθώριο των εξελίξεων.
Είναι επιτακτική η ανάγκη της διεκδίκησης:
– Προμήθεια και δωρεάν διανομή των self test για όλους και όποτε το χρειάζονται.
– Κανένας περιορισμός στην πρόσβαση των μαθητών στα σχολεία. Ο έλεγχος να γίνεται πριν από την έναρξη της διδακτικής διαδικασίας και σε ειδικούς χώρους με κατάλληλα εκπαιδευμένο προσωπικό αλλά και την παρουσία και επίβλεψη από ιατρικό προσωπικό ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΚΑΙ ΔΑΣΚΑΛΟΥΣ/ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ και λοιπό προσωπικό. Να ανοίξουν οι σχολικές μονάδες με όλα τα πρωτόκολλα ενάντια στην πανδημία.
– Προστασία της προσωπικότητας των μαθητών κατά τη διαδικασία. Κανένας αποκλεισμός και καμία περιθωριοποίηση μαθητών με αφορμή τη διενέργεια μαζικών τεστ για COVID-19.
– Ουσιαστική λειτουργία των ελεγκτικών μηχανισμών σε ΟΛΟΥΣ τους χώρους δουλειάς ώστε να τηρούνται τα πρωτόκολλα ενάντια στην πανδημία και να μην εκτίθενται οι εργαζόμενοι σε κίνδυνο, στο βωμό του κέρδους του εργοδότη.
– Εξασφάλιση της συμμετοχής όλων των μαθητών στο δια ζώσης μάθημα με οργανωμένα τεστ με ευθύνη του κράτους, με εύρεση νέων αιθουσών, πρόσληψη επιπλέον εκπαιδευτικού προσωπικού και επιπλέον προσωπικού καθαριότητας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.