Σελίδες

Τετάρτη 25 Αυγούστου 2021

SZ: «Ερωτευμένος εν μέσω της κρίσης»

«Η διασκεδαστική κινηματογραφική ταινία ‘Ο Ράφτης γάμων της Αθήνας’ της Sonia Liza Kenterman»

ο ράφτης

Süddeutsche Zeitung: Sylvia Böhm-Haimerl :

Φαινομενικά ατάραχος, ο Αθηναίος ράφτης Νίκος λαμβάνει τα άσχημα νέα για επικείμενη χρεοκοπία. Και μόνο το γεγονός ότι καταφεύγει στο ασημένιο βάζο και αναζητά επίμονα το σωστό χρώμα καραμέλας καταδεικνύει την προσπάθεια του να ελέγξει τα συναισθήματά του. Όταν η σκηνοθέτις Sonia Liza Kenterman -στην πρώτη της μεγάλου μήκους ταινία «Ο Ράφτης γάμων της Αθήνας»- έδωσε το ρόλο στον ηθοποιό Δημήτρη Ήμελλο, είχε στο μυαλό της τον πρωταγωνιστή του βωβού κινηματογράφου Buster Keaton. Ο Ήμελλος δεν μοιάζει μόνο με τον Keaton εξωτερικά. Είναι ένας μετρ στις εκφράσεις του προσώπου και τις χειρονομίες που ταιριάζουν στο ρόλο του ευγενικού, κάπως αγαθού ράφτη, του οποίου η ζωή αποτελείται μόνο από δουλειά, η οποία δεν έχει πλέον ζήτηση στην Ελλάδα που πλήττεται από την κρίση. Η κινηματογραφική ταινία, που θα προβληθεί στους κινηματογράφους αυτήν την εβδομάδα, σχεδιάστηκε ως υπαίθρια προβολή στο παραθαλάσσιο θέρετρο Στάρνμπεργκ την Κυριακή, αλλά μεταφέρθηκε στον κινηματογράφο σε σύντομο χρονικό διάστημα λόγω της κακοκαιρίας.

Όπως αποκάλυψε η Γερμανο-ελληνίδα Kenterman σε συνομιλία με τον διευθυντή του φεστιβάλ Matthias Helwig, ο πατέρας της δεν της μίλησε ποτέ Γερμανικά, συνεπώς έχει στενότερη σχέση με την Ελλάδα. Ζει στο Λονδίνο, όπου ολοκλήρωσε τις σπουδές σκηνοθεσίας στο London Film School με διάκριση. Ωστόσο, περνά τις διακοπές της στην Ελλάδα, η οποία επηρεάστηκε πολύ από την οικονομική κρίση. Παρατήρησε ότι όλο και περισσότερα καταστήματα αναγκάζονταν να κλείσουν. Οι επιχειρηματίες κατασκεύαζαν καρότσες και πουλούσαν τα προϊόντα τους στο δρόμο. Αυτό έδωσε στην Kenterman την ιδέα για την ταινία. Τη στήριξε η καθηγήτρια και μέντοράς της Tracy Sunderland, με την οποία συνέγραψαν το σενάριο. Κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων, η Kenterman ξαναέγραψε το σενάριο αρκετές φορές, έτσι ώστε στο τέλος να προκύψει μια «μια πολύ πιο αισιόδοξη ιστορία» σε σύγκριση με την αρχική.

Η δράση περιστρέφεται γύρω από τον ράφτη και την αγωνιώδη αναμονή του για πελάτες που δεν εμφανίζονται. Λόγω της ανακοινωθείσας κατάσχεσης, κατασκευάζει μια καρότσα προκειμένου να πουλήσει τα προϊόντα του στην αγορά. Ωστόσο, θα διαπιστώσει ότι τα υψηλής ποιότητας κοστούμια που κοστίζουν τουλάχιστον 800 ευρώ δεν θα βρουν αγοραστές εκεί. Καθώς χρειάζεται χρήματα για τα φάρμακα του άρρωστου πατέρα του και συνεχίζει να δέχεται αιτήματα από γυναίκες για φορέματα ή νυφικά, πρέπει να αλλάξει τον προσανατολισμό του. Προς αυτή την κατεύθυνση τον στηρίζει η γειτόνισσά του Όλγα (Ταμίλα Κουλίεβα), η οποία γνωρίζει καλό σχέδιο. Ο Νίκος υλοποιεί τα σχέδια σύμφωνα με τις ρομαντικές ιδέες των πελατών του, οι οποίοι είναι πολύ ικανοποιημένοι. Σύντομα θα υπάρξει κάτι περισσότερο από μια οικονομική επιτυχία. Θα υπάρξει προσέγγιση του Νίκου και της Όλγας.

Οι χαρακτήρες είναι εξαιρετικά σμιλευμένοι, όπως για παράδειγμα ο πατριαρχικός πατέρας του ράφτη (Θανάσης Παπαγεωργίου) ή ο σύζυγος της Όλγας (Στάθης Σταμουλακάτος), ο οποίος ενσαρκώνει το παραδοσιακό πρότυπο του άνδρα, του οποίου η γυναίκα δεν πρέπει να εργάζεται. Η Kenterman δίνει μεγάλη προσοχή στις λεπτομέρειες. Η ραπτομηχανή του ράφτη εμφανίζεται σε κοντινό πλάνο, με τα πόδια στο πεντάλ να συγχρονίζονται με το ρυθμό της μουσικής. Η πλοκή, ωστόσο, μερικές φορές είναι σκόπιμα ασαφής. Ο έρωτας υπονοείται μόνο. Και μένει αδιευκρίνιστο αν υπάρχει διαμάχη με τον σύζυγο, ο οποίος ήδη υποψιάζεται κάτι. Η ταινία βασίζεται στις υπέροχες εικόνες της και σε λίγους διαλόγους. Εναπόκειται στη φαντασία του θεατή να αποφασίσει πώς θα εξελιχθεί η ιστορία.

ΒΙΝΤΕΟ



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.