Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει έτοιμο ένα νέο σχέδιο για τους ηλικιωμένους οδηγούς, που θα ισχύσει σε όλες τις χώρες και την Ελλάδα φυσικά.
Στην προσπάθεια να μειωθούν τα τροχαία ατυχήματα στην Ευρωπαϊκή Ένωση, η Κομισιόν λαμβάνει μια σειρά δραστικών μέτρων. Ανάμεσα σε αυτά είναι και τα διπλώματα οδήγησης των ηλικιωμένων οδηγών.
Σύμφωνα με πρόσφατη πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, οι οδηγοί άνω των 70 ετών που έχουν στην κατοχή τους δίπλωμα οδήγησης, θα πρέπει να υποβάλλονται σε τακτικά ιατρικά τεστ και μόνο αν η εισήγηση είναι θετική θα μπορούν να ανανεώνουν την άδεια.
Η εισήγηση της Κομισιόν, είναι οι 70χρονοι οδηγοί να περνούν από εξετάσεις κάθε 5 χρόνια ή λιγότερο και παράλληλα να συμμετέχουν σε ειδικά μαθήματα οδήγησης, προκειμένου να επιβεβαιώσουν τις δεξιότητές τους, αν επιθυμούν να ανανεώσουν την άδεια. Ειδάλλως, θα είναι υποχρωμένοι από τη νομοθεσία να παραδίδουν το τιμόνι.
Φυσικά, αυτή είναι μια πρόταση που έφερε προς συζήτηση η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Για να τεθεί σε εφαρμογή, θα πρέπει πρώτα να την εγκρίνουν τα κράτη μέλη της Ένωσης. Αν και όταν συμβεί αυτό, τότε θα τεθεί σε ισχύ και στις χώρες.
Η ADAC επικρίνει τα σχέδια της ΕΕ σχετικά με την άδεια οδήγησης για συνταξιοδότηση:
Ο Thomas Lutze του Αριστερού Κόμματος δήλωσε στην εφημερίδα τη Welt: "Αυτό δεν είναι τίποτα άλλο από ηλικιακές διακρίσεις". Προτείνει, από την άλλη πλευρά, ότι "όλοι οι χρήστες του οδικού δικτύου με άδεια οδήγησης από την ηλικία των 50 ετών θα πρέπει να ελέγχουν τακτικά την ικανότητά τους να οδηγούν και να τους συμβουλεύει ο οικογενειακός τους γιατρός".
Η CDU/CSU συνεχίζει να υποστηρίζει "είναι προσωπική ευθύνη των οδηγών". Και οι Πράσινοι βρίσκουν "καλό που η Ευρωπαϊκή Επιτροπή κάνει το επόμενο βήμα προς την κατεύθυνση της οδικής ασφάλειας και της ικανότητας οδήγησης", όπως ανακοίνωσε η πολιτικός μεταφορών Swantje Michaelsen. Σύμφωνα με το δημοσίευμα, το SPD έχει παρόμοια άποψη.
Δεν είναι ακόμη σαφές πότε, πού και πώς θα εφαρμοστούν τα σχέδια - και πώς θα μπορούσε να μοιάζει ένας τέτοιος έλεγχος. Το νομοσχέδιο αναφέρει ως παραδείγματα τα μαθήματα επανεκπαίδευσης και την κατάρτιση. Η ADAC επικρίνει αυτό και δηλώνει ότι οι εξαγγελθείσες μεταρρυθμίσεις "δεν είναι δίκαιες. Ιδιαίτερα οι ηλικιωμένοι χρήστες του οδικού δικτύου συνήθως "χαρακτηρίζονται από ένα στυλ οδήγησης προσαρμοσμένο στην κατάσταση και μια προνοητική οδήγηση. Αποφεύγουν τους επικίνδυνους ελιγμούς".
Αν και οι επιδόσεις μπορεί να μειώνονται με την αύξηση της ηλικίας, ο κίνδυνος ατυχήματος των ηλικιωμένων οδηγών δεν είναι εξαιρετικά υψηλός, σύμφωνα με την ADAC. Η ένωση "απορρίπτει τα σχεδιαζόμενα μέτρα που αναφέρονται σε μια συγκεκριμένη ηλικία". Αντίθετα, απαιτεί: "Εάν εντοπιστούν προβλήματα υγείας, θα πρέπει να επιδιώκεται η συζήτηση με τον θεράποντα ιατρό, προκειμένου να γίνει αξιολόγηση της ικανότητας οδήγησης, καθώς και να δρομολογηθούν περαιτέρω μέτρα, εάν είναι απαραίτητο - και αυτό να ισχύει για όλες τις ηλικιακές ομάδες".
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.