Süddeutsche Zeitung «Σκάνδαλο κλοπής στο Λονδίνο: “Πρόκειται για τυπική βρετανική αλαζονεία”»
«Αντικείμενα από το Βρετανικό Μουσείο στο Λονδίνο έχουν κλαπεί εδώ και χρόνια. Ο ειδικός Christopher Marinello εξηγεί γιατί -και με ποιες συνέπειες.»
Στο πλαίσιο συνέντευξης αναφορικά με την πολύκροτη υπόθεση κλοπής στο Βρετανικό Μουσείο -που παραχωρεί στον συντάκτη πολιτιστικών θεμάτων Alexander Menden- ο ειδικός στην ανάκτηση κλεμμένων αρχαιοτήτων κι έργων τέχνης, δικηγόρος και επικεφαλής της εταιρείας Art Recovery International, Christopher Marinello, εκτιμά ότι το Βρετανικό Μουσείο χειρίστηκε λάθος το ζήτημα προσπαθώντας να «κρύψει κάτω από το χαλί» τα πραγματικά γεγονότα, κάτι που παρόλα αυτά δεν αποτελεί έκπληξη για τον ίδιο, καθώς η εμπειρία του έχει δείξει ότι γενικά τα Μουσεία αντιδρούν με ανάλογο τρόπο σε αντίστοιχες περιπτώσεις και προσπαθούν να αποφύγουν τη δημοσιότητα τέτοιων περιστατικών.
Σε ερώτημα του δημοσιογράφου σχετικά με τον αντίκτυπο της εν λόγω υπόθεσης στη συζήτηση περί επιστροφής αντικειμένων από το Βρετανικό Μουσείο, το οποίο ανέκαθεν χρησιμοποιούσε το επιχείρημα της μεγαλύτερης ασφάλειάς τους «στο Λονδίνο από οπουδήποτε αλλού», όπως λέει χαρακτηριστικά ο Alexandre Menden, ο Christopher Marinello απαντάει: «Πρόκειται για την τυπική βρετανική αλαζονεία. Η ζωοφόρος του Παρθενώνα είναι πιο ασφαλής εδώ από ό,τι στην Ελλάδα, η Στήλη της Ροζέτας είναι πιο ασφαλής εδώ από ότι στην Αίγυπτο. Φυσικά ο ελληνικός Τύπος ενεργοποιήθηκε ιδιαίτερα στην υπόθεση και επεσήμανε ότι το επιχείρημα αυτό δεν ευσταθεί πλέον. Στη συνέχεια Βρετανοί πολιτικοί διαμαρτυρήθηκαν λέγοντας ότι αυτού του είδους η συζήτηση αποτελεί άδικη εκμετάλλευση μιας κακοτυχίας. Όλοι θα αντιδρούσαν όπως οι Έλληνες! Κατά τη γνώμη μου, θα πρέπει αυτή τη στιγμή να μπει ένα τέλος σε αυτή την αντιπαράθεση για το ποιο μουσείο είναι πιο ασφαλές και να εξετασθεί ουσιαστικά αν τα Γλυπτά του Παρθενώνα ανήκουν στο Λονδίνο ή στην Αθήνα».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.