Σελίδες

Τρίτη 5 Δεκεμβρίου 2023

Pisa 2022: Γερμανικά σχολεία με χειρότερη επίδοση όλων των εποχών

Η χειρότερη επίδοση όλων των εποχών: στη μελέτη Pisa για τη διεθνή σύγκριση των μαθησιακών επιδόσεων, οι Γερμανοί μαθητές πέτυχαν το 2022 τη χαμηλότερη βαθμολογία όλων των εποχών. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα που δημοσίευσε ο Οργανισμός Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ) στο Βερολίνο, οι επιδόσεις στους τρεις εξεταζόμενους τομείς - μαθηματικά, θετικές επιστήμες και αναγνωστική ικανότητα - επιδεινώθηκαν σημαντικά.

Περίπου 690.000 μαθητές ηλικίας 15 ετών από 81 χώρες έλαβαν μέρος στη έρευνα που διοργανώθηκε στα σχολεία το 2022. Στη Γερμανία συμμετείχαν 6.116 άτομα. Η παρούσα μελέτη επικεντρώθηκε στα μαθηματικά. Οι συμμετέχοντες απάντησαν σε ερωτήσεις για τα μαθηματικά επί μία ώρα, ενώ άλλη μία ώρα χρησιμοποιήθηκε για την αξιολόγηση της ανάγνωσης, της επιστήμης ή της δημιουργικής σκέψης. Ένα τελικό ερωτηματολόγιο σχετικά με το σχολείο και την ιδιωτική ζωή ήταν επίσης μέρος της μελέτης.

Οι μαθητές από τη Σιγκαπούρη προηγούνται κατά πολύ και στους τρεις εξεταζόμενους τομείς ικανοτήτων. Συνολικά, οι ασιατικές χώρες έχουν τις καλύτερες επιδόσεις. Η Ιαπωνία, η Νότια Κορέα και οι ξεχωριστά αναλυόμενες κινεζικές περιοχές όπως Μακάο (Κίνα), Κινεζική Ταϊπέι, Χονγκ Κονγκ (Κίνα), συγκαταλέγονται μεταξύ των καλύτερων επιδόσεων σε όλους τους τομείς. Από την Ευρώπη, οι μαθητές από την Εσθονία πέτυχαν αποτελέσματα και στους τρεις τομείς που τους τοποθετούν στην πρώτη ομάδα.

Επίσης οι μαθητές στη Σουηδία και η Φινλανδία ενώ οι γερμανοί μαθητές ήταν στην 25η θέση της κατάταξης.

Από την Ελλάδα, στον διαγωνισμό PISA πήραν μέρος 6.403 μαθητές από 230 δημόσια και ιδιωτικά σχολεία, αντιπροσωπεύoντας περίπου 98.100 μαθητές 15 ετών (περίπου το 91% του συνολικού πληθυσμού 15χρονων).

Η βαθμολογία της Ελλάδας ήταν χαμηλότερη σε σχέση με το 2018 και στις τρεις υπό εξέταση δεξιότητες

–Στα μαθηματικά, η Ελλάδα συγκέντρωσε επίδοση 430, σημειώνοντας βουτιά 21 μονάδων σε σχέση με το 451 που είχε συγκεντρώσει το 2018 (στον πίνακα κατατάσσεται στη 44η θέση από 80 χώρες (μέλη και μη του ΟΟΣΑ) που συμμετείχαν στον διαγωνισμό. Ο μέσος όρος των χωρών του ΟΟΣΑ στα μαθηματικά ήταν 472 (489 το 2018).

-Στην κατανόηση κειμένου, οι Έλληνες μαθητές κατέγραψαν δείκτη 438 (41η θέση). Η βαθμολογία αυτή ήταν κατά 19 μονάδες χαμηλότερη από το 457 του 2018. Ο μέσος όρος των χωρών του ΟΟΣΑ στην κατανόηση κειμένου ήταν 476 (487 βαθμοί το 2018).

-Στις φυσικές επιστήμες η Ελλάδα συγκέντρωσε βαθμολογία 441, σημειώνοντας μείωση 11 μονάδων από το 452 που ήταν η βαθμολογία της το 2018 (44η θέση). Ο μέσος όρος των χωρών του ΟΟΣΑ στις επιστήμες ήταν 485 (489 το 201


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.