Σελίδες

Τρίτη 7 Ιανουαρίου 2025

Handelsblatt: «Η Ελλάδα πρέπει να επεκτείνει τα αεροδρόμιά της»

Το δημοσίευμα του Gerd Höhler αναφέρει ότι η Ελλάδα επενδύει μαζικά στην επέκταση των αεροδρομίων της καθώς η αεροπορική κίνηση στη χώρα ενισχύεται, την ίδια στιγμή που στη Γερμανία υποχωρεί. Ο τουρισμός ανθεί στην Ελλάδα και η χώρα καταγράφει το 2024 περίπου 40 εκ. τουρίστες, που αποτελεί για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά αριθμό ρεκόρ. Ως εκ τούτου σημειώνεται και σημαντική αύξηση της αεροπορικής κίνησης, με το αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος να ανακοινώνει για τους πρώτους 11 μήνες του 2024 αύξηση επιβατών της τάξης του 13%.

Από τα σχέδια επέκτασης των ελληνικών επωφελείται και η Fraport, σημειώνει ο αρθρογράφος. Η γερμανική κοινοπραξία λειτουργεί από το 2017 δεκατέσσερα περιφερειακά αεροδρόμια στην Ελλάδα, με το χαρτοφυλάκιό της να περιλαμβάνει το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης καθώς και αεροδρόμια πολλών τουριστικών νησιών. Ο αρθρογράφος παρατηρεί ότι ενώ το εγχώριο αεροδρόμιο της Fraport στην Φρανκφούρτη κατέγραψε το 2024 εκ νέου μείωση επιβατών κατά 14%  σε σχέση με το 2019, στην Ελλάδα σημειώθηκαν νέα ρεκόρ: ο αριθμός των επιβατών στα αεροδρόμια της Fraport αυξήθηκε κατά 6,4% μέχρι τον Νοέμβριο του 2024.


Στις περιοχές επέκτασης των ελληνικών αεροδρομίων περιλαμβάνεται και η Κρήτη, όπου το υπάρχον αεροδρόμιο είναι υπερβολικά επιβαρυμένο από τα σχεδόν 10 εκ. επιβατών που υποδέχεται ετησίως.  Λύση στο πρόβλημα θα δώσει το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλλι, το οποίο αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2027.  Οριακά επιβαρυμένο είναι και το αεροδρόμιο της Αθήνας, που υποδέχεται 31 εκ. ταξιδιώτες ετησίως και σκοπεύει να επενδύσει περίπου 650 εκ. ευρώ για τη σταδιακή αναβάθμιση της χωρητικότητάς του στα 40 εκ. επιβάτες.


Όπως αναφέρει το δημοσίευμα, και η Fraport σχεδιάζει τα επόμενα χρόνια να επενδύσει 200 εκ. ευρώ για την επέκταση της χωρητικότητας των αεροδρομίων στη Σαντορίνη, τη Μύκονο, την Κω και την Κέρκυρα. Στο χαρτοφυλάκιο της γερμανικής κοινοπραξίας έχει προστεθεί από τις αρχές Δεκεμβρίου και το αεροδρόμιο της Καλαμάτας, ενώ, όπως επισημαίνει το δημοσίευμα, το ελληνικό Υπερταμείο πρόκειται σύντομα να προχωρήσει σε παραχώρηση και των 22 περιφερειακών αεροδρομίων, που έχουν απομείνει στη δικαιοδοσία του. Στόχος είναι να ολοκληρωθεί η παραχώρηση σε ιδιώτες μέχρι το τέλος του 2025, οπότε πλέον θα έχουν ιδιωτικοποιηθεί όλα τα ελληνικά αεροδρόμια.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.