Την Πέμπτη 5/6, οι χώρες-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης ενέκριναν νέα ρύθμιση που επιτρέπει επισήμως στις αεροπορικές εταιρείες να επιβάλλουν χρεώσεις για τις χειραποσκευές. Παρότι η ισχύουσα νομοθεσία θεωρητικά δεν επιτρέπει τις χρεώσεις, εταιρείες είχαν υιοθετήσει τη σχετική πρακτική, με αποτέλεσμα να τους επιβληθούν πρόστιμα ύψους 179 εκατομμυρίων ευρώ μόνο στην Ισπανία.
Η νέα πρόβλεψη ορίζει πως οι επιβάτες θα έχουν πλέον δικαίωμα να φέρουν δωρεάν μόνο μία μικρή προσωπική τσάντα (π.χ. τσάντα ώμου ή σακίδιο), αρκεί να πληροί συγκεκριμένα κριτήρια ασφαλείας – δηλαδή να χωράει κάτω από το κάθισμα μπροστά και να μην υπερβαίνει τις διαστάσεις 40x30x15 εκατοστά.
Από την πλευρά τους, οι αεροπορικές εταιρείες υποχρεούνται απλώς να ενημερώνουν με σαφήνεια τους επιβάτες για τα επιτρεπόμενα βάρη και διαστάσεις των αποσκευών, ώστε να αποφεύγονται χρεώσεις «έκπληξη» της τελευταίας στιγμής.
Το μέτρο δεν αφορά τους κατόχους Golden Cards, τους επιβάτες Bussiness καθώς και όσους επιλέξουν εισιτήρια με χρεώσεις αποσκευών.
Ήδη αρκετές αεροπορικές εταιρείες προσαρμόζουν τα προγράμματά τους ενόψει και τις καλοκαιρινής περιόδου παρέχοντας στους επιβάτες επιλογές ταξιδιών με ή χωρίς αποσκευές με την ανάλογη χρέωση. Υπενθυμίζεται πως οι χρεώσεις για τις αποσκευές ξεκινούν από 15 και μπορεί φθάσουν έως και το 60 ευρώ ανάλογα με το δρομολόγιο. Οι χρεώσεις αφορούν αποσκευές άνω των 8 κιλών.
Αλλάζουν οι αποζημιώσεις για καθυστερημένες πτήσειςΤην Πέμπτη μια οριακή πλειοψηφία κρατών-μελών συμφώνησε στο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο να «ψαλιδίσει» τα δικαιώματα των επιβατών αεροσκαφών.
Σύμφωνα με τους ισχύοντες κανόνες, οι επιβάτες δικαιούνται αποζημίωση από 250 έως 600 ευρώ για καθυστερήσεις άνω των τριών ωρών, όπως έχουν ορίσει τα ανώτατα δικαστήρια της ΕΕ. Ωστόσο, στο πρόσφατο Συμβούλιο στην Λουξεμβούργο, οι κυβερνήσεις συμφώνησαν να αυξηθούν τα όρια καθυστέρησης και να μειωθούν τα ποσά αποζημίωσης - πρωτοβουλία στην οποία αντιτάχθηκαν κυρίως η Γερμανία και η Ισπανία.
Σύμφωνα με το νέο πλαίσιο που φαίνεται πως έχει κλειδώσει, η αποζημίωση θα καταβάλλεται μόνο μετά από καθυστέρηση 4 ωρών για πτήσεις κάτω των 3.500 χιλιομέτρων, ενώ για μεγαλύτερες πτήσεις η καθυστέρηση θα πρέπει να είναι τουλάχιστον 6 ωρών - μειώνοντας σημαντικά τα δικαιώματα σε σχέση με το τωρινό όριο των 3 ωρών.
Η ένωση προστασίας καταναλωτών BEUC καταδίκασε την αλλαγή, επισημαίνοντας πως οι νέες προϋποθέσεις θα αφήνουν εκτός αποζημίωσης τους περισσότερους επιβάτες, αφού οι καθυστερήσεις συνήθως κυμαίνονται μεταξύ 2 και 4 ωρών.
Σε αντάλλαγμα για τα αυστηρότερα όρια, οι αεροπορικές εταιρείες θα υποχρεωθούν να απλοποιήσουν τη διαδικασία αποζημίωσης.
Πηγή: Tο βήμα, Euractiv
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.