Τα ΔΣ των Συλλόγων Γονέων & Κηδεμόνων του 1ου και 2ου Δημοτικών Σχολείων και Γυμνασίου Νυρεμβέργης καλούν την Πέμπτη 11 Δεκεμβρίου 2025, στις 7:45 π.μ., σε συγκέντρωση διαμαρτυρίας, στην είσοδο των σχολείων 1ου δημοτικού σχολείου Νυρεμβέργης και Γυμνασίου Νυρεμβέργης, Striegauer Str.1, Nürnberg.
Οι γονείς των μαθητών/μαθητριών του 1ου Δημοτικού Σχολείου και του Γυμνασίου Νυρεμβέργης εκφράζουν την έντονη ανησυχία και δυσαρέσκειά τους για τη συνεχιζόμενη έλλειψη εκπαιδευτικού προσωπικού, η οποία δημιουργεί σοβαρά προβλήματα στη λειτουργία του σχολείου με τρομακτικά κενά στο ωρολόγιο εκπαιδευτικό πρόγραμμα.
Αύριο, 11 Δεκεμβρίου, στις 07:45, θα πραγματοποιήσουν μια διαμαρτυρία στην είσοδο των σχολείων, ζητώντας εκτός των υπολοίπων αιτημάτων και ιδίως των προβλημάτων που χρήζουν επίλυσης, την άμεση εξασφάλιση σταθερού και πλήρως στελεχωμένου εκπαιδευτικού πλαισίου.
Άξιο αναφοράς είναι επίσης, ότι τα σχολεία της Νυρεμβέργης και του Μονάχου, χρηματοδοτούνται σε πολύ μεγάλο βαθμό από τη Βαυαρική Κυβέρνηση. Σύμφωνα με τις γονεϊκές συλλογικότητες, οτιδήποτε λιγότερο από την πλήρη και εύρυθμη λειτουργία τους είναι μη αποδεκτό, δεδομένου ότι ένα ποσό της τάξης των 8 εκατομμυρίων ευρώ εισρέει στα ταμεία του ελληνικού κράτους, με κατεύθυνση τα σχολεία βασικής εκπαίδευσης των προαναφερθέντων πόλεων.
Στήριξη από το Μόναχο
Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων Μονάχου και Περιχώρων, ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων Λυκείου Μονάχου και τα Συμβούλια Γονέων και Κηδεμόνων των Δημοτικών και Γυμνασίων της πόλης του Μονάχου, στηρίζουν τα αιτήματα των αδελφών σχολείων της Νυρεμβέργης και συμπαραστέκονται στον αγώνα τους. Αποδέχτηκαν το κάλεσμα της γείτονος και θα παρευρεθούν στην αυριανή διαμαρτυρία, στοχεύοντας στην αντιμετώπιση των κοινών προβλημάτων.
Ακολουθεί η ανακοίνωση των δυο σχολείων (ΔΣ γονέων) της Νυρεμβέργης
Παράσταση διαμαρτυρίας ενάντια στην υποτίμηση των σχολείων μας
Οι γονείς και κηδεμόνες των σχολείων της Νυρεμβέργης δηλώνουμε τη διάθεσή μας να παλέψουμε με κάθε μέσο για την αστρεπτή εκπαίδευση των παιδιών μας στα ελληνικά-γερμανικά σχολεία της Νυρεμβέργης.
Η ολιγωρία ή η σκόπιμη εθελοτυφλία των ιθυνόντων του υπουργείου στην Ελλάδα αλλά και στη Βαυαρία αυτή τη φορά έχει οδηγήσει τα σχολεία μας να λειτουργούν στο κόκκινο. Κενά που είναι εδώ και πολλούς μήνες γνωστά και για τα οποία έχουμε με κάθε τρόπο επιμείνει, μένουν ακάλυπτα με αποτέλεσμα μια κρίσιμη κατάσταση στη στελέχωση των σχολείων. Έτσι, η παράδοξη αλλαγή, η υποστελέχωση ή παίζει ρόλο, ενώ επαπειλητική να φέρει δραματικές συνέπειες για τη λειτουργία των σχολείων: μεγάλες μεταβολές στα προγράμματα, απώλειες πολλών ωρών, τμήματα που κάνουν μόνο τρεις ώρες μάθημα την ημέρα.
Η μόνιμη δικαιολογία είναι το μικρό ενδιαφέρον των εκπαιδευτικών για να στελεχώσουν τα σχολεία μας, η οποία δικαιολογεί καταδεικνύει την συνολική αδιαφορία της ελληνικής κυβέρνησης για τα σχολεία του εξωτερικού. Με επιμύθια πείνας, με την απαράδεκτη και αυθαίρετη άρνηση σύναψης συμβάσεων αορίστου χρόνου με Έλληνες εκπαιδευτικούς του εξωτερικού και επιμένουν με μέση καταγραφή του ωρομισθίου που προσλαμβάνονται μόνο για μια φορά και μόνο έως 2 χρόνια, η ελληνική κυβέρνηση έχει δημιουργήσει την ασφυκτική κατάσταση του σήμερα. Και σηκώνουν τα χέρια ψηλά!
Τα ψεύτικα καθησυχαστικά λόγια δεν γεμίζουν τις άδειες ώρες διδασκαλίας και δεν πρόκειται τίποτα να βελτιωθεί, αν δεν γίνουν δραστικές αλλαγές:
1. Αύξηση του επιμισθίου των εκπαιδευτικών.
Ενώ τα τελευταία 15 χρόνια το κόστος ζωής παντού έχει ανέβει σημαντικά, ενώ τα οικονομικά του ελληνικού κράτους έχουν κατά δηλώσεις της κυβέρνησης βελτιωθεί, ενώ το υπουργείο εργασίας κάνει προσπάθειες καταπολέμησης του brain drain, το ποσό που πηγαίνει για την εκπαίδευση των Ελλήνων στο εξωτερικό παραμένει το ίδιο έκτοτε αυτό που ήταν. Από αυτόν, παρελθόν. Με αποτέλεσμα ένα πενιχρό επιμίσθιο στους εκπαιδευτικούς και αρνητικά κίνητρα για να αποσπαστούν στα σχολεία του εξωτερικού. Ας το επαναλάβουμε και εδώ: εάν οι Έλληνες που έφυγαν από την Ελλάδα έχουν στείλει τα παιδιά τους στα σχολεία του εξωτερικού, δεν πρόκειται ποτέ ξανά να επιστρέψουν. Η νούμερο ένα προϋπόθεση για να μπορεί να αντιστραφεί το Brain Drain είναι να υπάρχουν ελληνικά σχολεία στο εξωτερικό.
2. Επικοινωνία με το υπουργείο Παιδείας στην Ελλάδα.
Όσες προσπάθειες έχουμε κάνει να επικοινωνήσουμε με το υπουργείο Παιδείας στην Ελλάδα, έχουν αποβεί άκαρπες. Ως εάν να μην είμαστε πολίτες του ελληνικού κράτους, να μην έχουμε το δικαίωμα αναφοράς και ακρόασης. Χρειαζόμαστε ρητή αναφοράς μέσα στο υπουργείο Παιδείας, στην Ελλάδα. Ζητάμε λοιπόν να δημιουργηθεί ειδική ομάδα εργασίας υπεύθυνη για την εκπαίδευση του εξωτερικού μέσα στο υπουργείο Παιδείας, στην οποία θα μπορούμε άμεσα να αναφερόμαστε.
3. Αύξηση των ετών απόσπασης με χορήγηση επιμισθίου στα 7.
Είναι μεγάλη σπατάλη εμπειρίας και τεχνογνωσίας η αποχώρηση στη πενταετία εκπαιδευτικών που έχουν γίνει τμήμα της εύρυθμης λειτουργίας των σχολείων και της τοπικής κοινωνίας. Η παράταση της παραμονής τους είναι επιβεβλημένη και κοστίζει ελάχιστα στο ελληνικό κράτος.
4. Δυνατότητα επανάκλησης αποσπασμένου εκπαιδευτικού σε θέση που δεν καλύφθηκε με προκήρυξη.
Κατά κόρον συμβαίνει να λήγει η θητεία αποσπασμένου εκπαιδευτικού και η προκήρυξη στη συνέχεια του κενού που δημιουργείται να μην ευοδούνται. Στην περίπτωση αυτή θα πρέπει να δίνεται στον εκπαιδευτικό που κάλυπτε τη θέση αυτή η δυνατότητα να επιστρέψει στην κάλυψη του κενού τουλάχιστον για ένα έτος ακόμα, με χορήγηση επιμισθίου. Το μέτρο αυτό δεν προκαλεί κανένα επιπλέον κόστος στο ελληνικό κράτος, αφού στην ενδοχώρα της κάλυψης του κενού πάλι θα πλήρωνε εκπαιδευτικό και επιμίσθιο, ενώ διασφαλίζει την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου σε κάθε ενδεχόμενο.
5. Παροχή άλλων κινήτρων προς τους αποσπώμενους εκπαιδευτικούς.
Για την προσέλκυση των εκπαιδευτικών στην κάλυψη θέσεων των σχολείων του εξωτερικού, θα μπορούσε η θητεία τους σε τέτοιο σχολείο να συντελεί στην ανοδική μετακίνησή τους σε μισθολογικό κλιμάκιο.
6. Πρόσληψη εκπαιδευτικών με συμβάσεις εργασίας αορίστου χρόνου.
Η πρόσληψη εκπαιδευτικών με συμβάσεις που δεν πρέπει να υπερβούν τους 24 μήνες οδηγεί στο καταστροφικό αποτέλεσμα ο εκπαιδευτικός, πάνω που έχει βρει το ρυθμό εργασίας του και έχει προσαρμοστεί στις απαιτήσεις ειδικές συνθήκες των σχολείων μας, πρέπει να αποχωρήσει. Πρόκειται για ασυνάρτητο σπάταλης παραγωγικότητας, η οποία οφείλει να σταματήσει. Το πρόβλημα παρουσιάζεται ιδιαίτερα οξύ σε σχέση με τις θέσεις γερμανομάθειας που είναι οι πιο δύσκολες να καλυφθούν αλλά και εξαιρετικά σημαντικές. Αυτές μπορούν με ασφάλεια και σταθερότητα να καλύπτονται μόνο από Έλληνες μόνιμους κατοίκους του εξωτερικού, όπως γινόταν με επιτυχία για πολλά χρόνια στο παρελθόν.
Σύλλογοι γονέων και κηδεμόνων 1ου Δημοτικού Σχολείου, 2ου Δημοτικού Σχολείου και Γυμνασίου Νυρεμβέργης
.jpg)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.