Εδώ και 13 χρόνια το γερμανικό Ινστιτούτο Οικονομίας στην Κολωνία IW ερευνά κατ εντολή του Neue Soziale Marktwirtschaft (INSM) και συγκρίνει τα εκπαιδευτικά συστήματα ανά ομόσπονδο κρατίδιο.
Στην πρώτη πεντάδα (όπως και πέρσι) είναι η Σαξονία, Θουριγγία, Βαυαρία, Βάδη Βυρτεμβέργη και Αμβούργο.
Ενώ αντίθετα, στις τελευταίες θέσεις είναι Βρέμη (12η θέση), Σλέσβιχ Χόλσταιν (13), Βόρεια Ρηνανία Βεστφαλία (14η), Βραδεμβούργο (15η) και Βερολίνο στην τελευταία θέση της κατάταξης.
Ο Πρόεδρος της Ομοσπονδίας εκπαιδευτικών Josef Kraus άσκησε κριτική στα εκπαιδευτικά συστήματα στιγματίζοντας κυρίως, τα κρατίδια της Βόρειας Ρηνανίας Βεστφαλίας και του Βερολίνου, τα οποία μετά την 10η τάξη έχουν συγκριτικά μέσο όρο 1.000 διδακτικές ώρες λιγότερες συγκριτικά με κρατίδια όπως Βαυαρία, Βάδη Βυρτεμβέργη κλπ.
Η έρευνα γίνεται από το 2004, στηρίζεται σε 93 δείκτες και 12 τομείς και εξετάζει τις δυνατότητες του εκπαιδευτικού συστήματος, ενώ μεταξύ άλλων ερευνάται η ποιότητα των σχολικών επιδόσεων, το ποσοστό μαθητών που διακόπτουν το σχολείο, η προσφορά ολοήμερων σχολείων.
Τα στοιχεία της έρευνας στηρίζονται κυρίως σε στοιχεία των δυο τελευταίων ετών.
Οι πρώτες 5 θέσεις στην κατάταξη
Ακόμη και τα κρατίδια που βρίσκονται στην πρώτη πεντάδα χρειάζονται βελτίωση επισημαίνεται στην έκθεση.
Έτσι, η πρώτη των πρώτων Σαξονία έχει, για παράδειγμα, συνεχόμενη αύξηση στον αριθμό των μαθητών που διακόπτουν το σχολείο.
Στην Θουριγγία παρατηρήθηκε ένα μεγάλο ποσοστό ηλικιωμένων εκπαιδευτικών που δύσκολα θα μπορέσουν να αντικατασταθούν τα επόμενα χρόνια.
Βαυαρία και Βάδη Βυρτεμβέργη έχουν έλλειμμα στην προσφορά ολοήμερων σχολείων.
Τέλος, στο Αμβούργο παρατηρείται πρόβλημα στις απαιτήσεις όσον αφορά τα μαθήματα: Μαθηματικά και Ανάγνωση.
Στα κρατίδια που είναι τελευταία στην κατάταξη, στο Βερολίνο: Αυξημένο είναι το ποσοστό των μαθητών που διακόπτουν το σχολείο (5,5% έναντι 8,1% μ.ο. παγγερμανικά).
Στο Βρανδεμβούργο υπάρχει έλλειμμα όσον αφορά την ένταξη των αλλοδαπών στο εκπαιδευτικό σύστημα, με πολύ μικρό ποσοστό αλλοδαπών να γίνονται κάτοχοι απολυτηρίου Γυμνασίου (εξατάξιου). Επίσης, πολύ λίγοι μαθητές αποκτούν απολυτήριο στις φυσικές ή τεχνικές επιστήμες.
Στην Βόρεια Ρηνανία Βεστφαλία είναι πολύ μικρός ο αριθμός των μαθητών που βρίσκει θέση σε επαγγελματική σχολή και κατ επέκταση έχει το μικρότερο ποσοστό μαθητών με απολυτήριο επαγγελματικών σχολών.
Το κρατίδιο του Saarland σημείωσε την μεγαλύτερη πρόοδο.
Σχετικά με προηγούμενες έρευνες παρατηρείται μια συγκριτική βελτίωση των δεικτών για το κρατίδιο του Σαάρλαντ το οποίο έχει σημειώσει πρόοδο στο επίπεδο της ένταξης αλλοδαπών.
Στην έρευνα γενικά παρατηρείται μια στασιμότητα στην πρόοδο του εκπαιδευτικού συστήματος. Ιδιαίτερα στον τομέα της ένταξης αλλοδαπών μαθητών υπάρχει μια οπισθοδρόμηση, καθώς το ποσοστό των μαθητών που διακόπτουν την εκπαίδευση αυξήθηκε σε 11,9% από 10,7%.
Ο Επικεφαλής της έρευνας, καθηγητής Δρ Axel Plünnecke, επισημαίνει μεταξύ άλλων : „Το 2017 θα χρειαστούν επιπλέον 98.500 θέσεις σε παιδικούς σταθμούς για προσφυγόπουλα. Επίσης, θα απαιτηθεί εκπαιδευτικό δυναμικό για 200.000 επιπλέον μαθητές, γεγονός που ανεβάζει το κόστος εκπαίδευσης σε 3,5 δισ €.
Πηγή: http://www.insm-bildungsmonitor.de/
Στην πρώτη πεντάδα (όπως και πέρσι) είναι η Σαξονία, Θουριγγία, Βαυαρία, Βάδη Βυρτεμβέργη και Αμβούργο.
Ενώ αντίθετα, στις τελευταίες θέσεις είναι Βρέμη (12η θέση), Σλέσβιχ Χόλσταιν (13), Βόρεια Ρηνανία Βεστφαλία (14η), Βραδεμβούργο (15η) και Βερολίνο στην τελευταία θέση της κατάταξης.
Ο Πρόεδρος της Ομοσπονδίας εκπαιδευτικών Josef Kraus άσκησε κριτική στα εκπαιδευτικά συστήματα στιγματίζοντας κυρίως, τα κρατίδια της Βόρειας Ρηνανίας Βεστφαλίας και του Βερολίνου, τα οποία μετά την 10η τάξη έχουν συγκριτικά μέσο όρο 1.000 διδακτικές ώρες λιγότερες συγκριτικά με κρατίδια όπως Βαυαρία, Βάδη Βυρτεμβέργη κλπ.
Η έρευνα γίνεται από το 2004, στηρίζεται σε 93 δείκτες και 12 τομείς και εξετάζει τις δυνατότητες του εκπαιδευτικού συστήματος, ενώ μεταξύ άλλων ερευνάται η ποιότητα των σχολικών επιδόσεων, το ποσοστό μαθητών που διακόπτουν το σχολείο, η προσφορά ολοήμερων σχολείων.
Τα στοιχεία της έρευνας στηρίζονται κυρίως σε στοιχεία των δυο τελευταίων ετών.
Οι πρώτες 5 θέσεις στην κατάταξη
Ακόμη και τα κρατίδια που βρίσκονται στην πρώτη πεντάδα χρειάζονται βελτίωση επισημαίνεται στην έκθεση.
Έτσι, η πρώτη των πρώτων Σαξονία έχει, για παράδειγμα, συνεχόμενη αύξηση στον αριθμό των μαθητών που διακόπτουν το σχολείο.
Στην Θουριγγία παρατηρήθηκε ένα μεγάλο ποσοστό ηλικιωμένων εκπαιδευτικών που δύσκολα θα μπορέσουν να αντικατασταθούν τα επόμενα χρόνια.
Βαυαρία και Βάδη Βυρτεμβέργη έχουν έλλειμμα στην προσφορά ολοήμερων σχολείων.
Τέλος, στο Αμβούργο παρατηρείται πρόβλημα στις απαιτήσεις όσον αφορά τα μαθήματα: Μαθηματικά και Ανάγνωση.
Στα κρατίδια που είναι τελευταία στην κατάταξη, στο Βερολίνο: Αυξημένο είναι το ποσοστό των μαθητών που διακόπτουν το σχολείο (5,5% έναντι 8,1% μ.ο. παγγερμανικά).
Στο Βρανδεμβούργο υπάρχει έλλειμμα όσον αφορά την ένταξη των αλλοδαπών στο εκπαιδευτικό σύστημα, με πολύ μικρό ποσοστό αλλοδαπών να γίνονται κάτοχοι απολυτηρίου Γυμνασίου (εξατάξιου). Επίσης, πολύ λίγοι μαθητές αποκτούν απολυτήριο στις φυσικές ή τεχνικές επιστήμες.
Στην Βόρεια Ρηνανία Βεστφαλία είναι πολύ μικρός ο αριθμός των μαθητών που βρίσκει θέση σε επαγγελματική σχολή και κατ επέκταση έχει το μικρότερο ποσοστό μαθητών με απολυτήριο επαγγελματικών σχολών.
Το κρατίδιο του Saarland σημείωσε την μεγαλύτερη πρόοδο.
Σχετικά με προηγούμενες έρευνες παρατηρείται μια συγκριτική βελτίωση των δεικτών για το κρατίδιο του Σαάρλαντ το οποίο έχει σημειώσει πρόοδο στο επίπεδο της ένταξης αλλοδαπών.
Στην έρευνα γενικά παρατηρείται μια στασιμότητα στην πρόοδο του εκπαιδευτικού συστήματος. Ιδιαίτερα στον τομέα της ένταξης αλλοδαπών μαθητών υπάρχει μια οπισθοδρόμηση, καθώς το ποσοστό των μαθητών που διακόπτουν την εκπαίδευση αυξήθηκε σε 11,9% από 10,7%.
Ο Επικεφαλής της έρευνας, καθηγητής Δρ Axel Plünnecke, επισημαίνει μεταξύ άλλων : „Το 2017 θα χρειαστούν επιπλέον 98.500 θέσεις σε παιδικούς σταθμούς για προσφυγόπουλα. Επίσης, θα απαιτηθεί εκπαιδευτικό δυναμικό για 200.000 επιπλέον μαθητές, γεγονός που ανεβάζει το κόστος εκπαίδευσης σε 3,5 δισ €.
Πηγή: http://www.insm-bildungsmonitor.de/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.