Κατά την έναρξη του σχολικού έτους 2025/2026, σύμφωνα με προκαταρκτικά στοιχεία, περίπου 811.500 παιδιά ξεκίνησαν το σχολείο στη Γερμανία. Αυτός ο αριθμός ήταν 18.200 ή 2,2% λιγότεροι πρωτοετείς μαθητές σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Όπως ανακοινώνει περαιτέρω η Ομοσπονδιακή Στατιστική Υπηρεσία (Destatis), ο αριθμός των εγγραφών μειώθηκε σε σχεδόν όλα τα ομόσπονδα κρατίδια.
Τη μεγαλύτερη ποσοστιαία μείωση κατέγραψε το Σάαρλαντ (-8,5% ή -780), ακολουθούμενο από τη Σαξονία-Άνχαλτ (-5,6% ή -1.080), τη Θουριγγία (-5,5% ή -1.040) και το Βερολίνο (-4,2% ή -1.570). Μόνο στη Βρέμη (+0,6% ή +40) σημειώθηκε μια μικρή αύξηση στον αριθμό των εγγραφών.
Συνέχιση της πτωτικής τάσης και αίτια
Αφού ο αριθμός των παιδιών που ξεκίνησαν το σχολείο είχε ήδη μειωθεί για πρώτη φορά από το 2015 το προηγούμενο σχολικό έτος, αυτή η τάση συνεχίζεται και το σχολικό έτος 2025/26. Η μείωση των εγγραφών πιθανόν να οφείλεται αφενός στη μείωση του αριθμού των γεννήσεων το 2019. Αφετέρου, τα προηγούμενα χρόνια, ο μεγάλος αριθμός παιδιών μεταναστών από το εξωτερικό, ιδιαίτερα από την Ουκρανία, είχε οδηγήσει σε αύξηση των αριθμών εγγραφών. Αυτό το φαινόμενο πλέον αναιρείται λόγω της μείωσης της μετανάστευσης.
Τόσο ο αριθμός των Γερμανών (-1,1%) όσο και των αλλοδαπών παιδιών (-0,8%) στην ηλικία εγγραφής (5 έως 6 ετών) μειώθηκε στο τέλος του 2024 σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Συνολικά, ο αριθμός όλων των παιδιών στην ηλικία εγγραφής (5 έως 6 ετών) ήταν πανεθνικά 1,1% χαμηλότερος στο τέλος του 2024 σε σχέση με το προηγούμενο έτος.
Ελαφρά αύξηση στις εγγραφές Ειδικής Αγωγής (Förderschulen)
Η συντριπτική πλειοψηφία των παιδιών (93%) ξεκίνησε τη σχολική της πορεία σε Δημοτικό Σχολείο (Grundschule). Το 3,5% εγγράφηκε σε Σχολές Ειδικής Αγωγής (Förderschulen), το 2,5% σε Σχολές με τρεις Εκπαιδευτικές Κατευθύνσεις και το 0,9% σε Ελεύθερα Σχολεία Waldorf (Freien Waldorfschulen).
Σε εθνικό επίπεδο, σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, 0,5% περισσότερα παιδιά ξεκίνησαν τη σχολική τους πορεία σε Σχολές Ειδικής Αγωγής. Αντίθετα, οι εγγραφές μειώθηκαν στα Δημοτικά Σχολεία (-2,3%), στις Σχολές με τρεις Εκπαιδευτικές Κατευθύνσεις (-2,0%) και στα Ελεύθερα Σχολεία Waldorf (-4,0%).
Αναλογία Φύλου
Το 51% των παιδιών που ξεκίνησαν το σχολείο στην αρχή του σχολικού έτους 2025/2026 ήταν αγόρια και το 49% κορίτσια. Ενώ η αναλογία φύλου ήταν σε μεγάλο βαθμό ισορροπημένη στα Δημοτικά Σχολεία (49% κορίτσια), στις Σχολές με τρεις Εκπαιδευτικές Κατευθύνσεις (49% κορίτσια) και στα Ελεύθερα Σχολεία Waldorf (52% κορίτσια), παρατηρήθηκε σαφώς μεγαλύτερος αριθμός αγοριών (69%) που εγγράφηκαν σε Σχολές Ειδικής Αγωγής.

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.