Παρασκευή 10 Ιανουαρίου 2020

Ερώτηση Χαράς Κεφαλίδου στην Υπ. Παιδείας για σχολείο Μάνχαιμ

Ερώτηση με αφορμή το δημοτικό σχολείο «Waldhofschule» στο Μανχάιμ και την κατάργηση του πειραματικού προγράμματος εκμάθησης της μητρικής γλώσσας (από την γερμανική πλευρά) κατέθεσε η Βουλευτής Δράμας (ΚΙΝΑΛ) Χαρά Κεφαλίδου στην Υπουργό Παιδείας:

Ακολουθεί η ερώτηση :

Προς την Υπουργό Παιδείας & Θρησκευμάτων κ. Νίκη Κεραμέως


Θέμα: «Κατάργηση προγράμματος εκμάθησης ελληνικών στο Δημοτικό Σχολείο του Μάνχαιμ»

Μετά από 40 και πλέον χρόνια επιτυχημένης υλοποίησης, το Πρόγραμμα Εκμάθησης ελληνικών ωςμητρικής γλώσσας στο Δημοτικό Σχολείο «Waldhofschule» στο Μανχάιμ, καταργείται από το Υπουργείο Παιδείας   του   κρατιδίου   Βάδης   Βυδεμβέργης,   στερώντας   από   τους   ομογενείς  μας   έναν   σημαντικόσυνδετικό κρίκο με την πατρίδα, την ελληνική παιδεία και τον πολιτισμό. 

Το   1977,   το   Υπουργείο   Παιδείας   του   συγκεκριμένου   κρατιδίου   ενέκρινε   το   «Versuch   mitmuttersprachlichen Klassen», ένα πειραματικό πρόγραμμα εκμάθησης της μητρικής γλώσσας, το οποίοήταν το μοναδικό στη Βάδη Βυδεμβέργη. 

Το Πρόγραμμα περιλάμβανε την ένταξη μαθημάτων μητρικήςγλώσσας για παιδιά ελληνικής καταγωγής – των οποίων οι γονείς ζούσαν προσωρινά στη συγκεκριμένηχώρα - στα γερμανικά δημόσια σχολεία. Λειτούργησε αδιάλειπτα 42 χρόνια, δίνοντας τη δυνατότητα σταπαιδιά των Ελλήνων ομογενών να διδαχθούν επτά ώρες την εβδομάδα ελληνική γλώσσα, ιστορία,θρησκευτικά και ελληνικούς παραδοσιακούς χορούς με Ελληνίδα δασκάλα. 

Με   πρόσφατη   απόφασή   της   η   Υπουργός   Παιδείας   του   κρατιδίου   καταργεί   το  Πρόγραμμα   με   τοεπιχείρημα ότι εφόσον οι Έλληνες ομογενείς δεν θα γυρίσουν στην πατρίδα τους, εξέλειψε πλέον ολόγος  ύπαρξης  και  λειτουργίας  του  προγράμματος. Η Υπουργός προτείνει ως εναλλακτική λύση τηναπογευματινή εκμάθηση των ελληνικών με την αρμοδιότητα να ανήκει πλέον στο ελληνικό Προξενείοτης Στουτγάρδης, το οποίο θα έχει την ευθύνη οργάνωσης και λειτουργίας του. Η λύση όμως αυτή δενείναι  η  ενδεδειγμένη  με  τον  Σύλλογο  Γονέων  και  Κηδεμόνων να  την  απορρίπτει  κατηγορηματικά,τονίζοντας ότι «δεν μπορούν να αφήσουν μια επιτυχημένη ‘συνταγή’ με σπουδαία αποτελέσματα και ναπάνε σε μια ‘συνταγή’ περιορισμένων δυνατοτήτων». 
Η ελληνική ομογένεια είναι ανάστατη αφού τοΠρόγραμμα αποτελεί ένα σημαντικό ζωντανό κύτταρο σύνδεσής τους με την πατρίδα και τα ελληνικάγράμματα. 

Κατόπιν των ανωτέρω ερωτάται η Υπουργός:
1.Είναι σε γνώση του Υπουργείου σας το θέμα της κατάργησης του συγκεκριμένου Προγράμματος; 1
2.Έχει υπάρξει επικοινωνία με την ομόλογό σας στο Κρατίδιο της Γερμανίας, ώστε να διερευνηθεί ηδυνατότητα άρσης της απόφασής της για την κατάργηση του Προγράμματος;
3.Είναι διατεθειμένο το Υπουργείο σας να υποστηρίξει οικονομικά τη συγκεκριμένη δομή; 4.Είναι στις προτεραιότητές του Υπουργείου σας να δημιουργηθούν νέα ενταγμένα τμήματα σεάλλα σχολεία με ό,τι θετικό συνεπάγεται αυτό για τους Έλληνες μαθητές;
5.Σε   ποιες   πρωτοβουλίες   θα   προχωρήσει   το   Υπουργείο   σας   με   στόχο   την   ενίσχυση   τηςελληνομάθειας στα σχολεία του απόδημου ελληνισμού;
6.Εντάσσεται στον σχεδιασμό του Υπουργείου σας η εφαρμογή του Προγράμματος του «ΘερινούΣχολείου» στην Ελλάδα, οι πολιτιστικές ανταλλαγές και οι κατασκηνώσεις των ελληνοπαίδων τουεξωτερικού;

Η Ερωτώσα Βουλευτής
Χαρά Κεφαλίδου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.