Με επιστολή τους στην Υπουργό Παιδείας της Ελλάδας οι Έλληνες εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στο κρατίδιο της Βόρειας Ρηνανίας Βεστφαλίας αναφέρονται στην ανάγκη «Στήριξης των ομογενών μαθητών και της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης στην περιοχή ευθύνης του Συντονιστικού Γραφείου Εκπαίδευσης Βερολίνου»
και συγκεκριμένα στη δυσκολία υλοποίησης της εξ αποστάσεως
εκπαίδευσης:και συγκεκριμένα στη δυσκολία υλοποίησης της εξ αποστάσεως
Η επιστολή από 30.03.2020, την οποία υπογράφουν ο Πρόεδρος Νικόλαος Ράμμος και ο Γ. Γραμματέας Ιωάννης Τσούμπανος αναφέρει :
Όλοι γνωρίζουμε ότι λόγω της πανδημίας του ιού COVID-19, βρισκόμαστε σε όλο τον πλανήτη αντιμέτωποι με μια οδυνηρή πρωτόγνωρη πραγματικότητα δίχως προηγούμενο. Απειλείται η ζωή και η υγεία όλων μας, αλλά δοκιμάζεται και η αντοχή της κοινωνίας μας και όπως προβλέπουν οι ειδικοί, η κατάσταση αυτή θα μας ταλαιπωρήσει για αρκετό καιρό.
Σε αυτές τις δύσκολες ώρες, χαιρετίζουμε τις προσπάθειες όλων αυτών, ιδιαίτερα τους Έλληνες ομογενείς, που με υψηλό αίσθημα του καθήκοντος τους, εργάζονται για το κοινωνικό σύνολο, συμβάλλοντας στην εξασφάλιση της δημόσιας υγείας, της καθαριότητας, της επάρκειας σε βασικά προϊόντα, αλλά και σε πολλούς άλλους τομείς.
Σε αυτές τις δύσκολες και ιδιαίτερες συνθήκες, σύσσωμοι οι Έλληνες Εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης της Βόρειας Ρηνανίας-Βεστφαλίας, δίνουμε με όλες μας τις δυνάμεις τον δικό μας αγώνα, μακριά από τις οικογένειές μας, με αβέβαιο το υπηρεσιακό μας μέλλον και τον οικογενειακό μας προγραμματισμό, ώστε να σταθούμε αλληλέγγυοι και χρήσιμοι στους μαθητές μας και τους γονείς τους, που βιώνουν πολλοί από αυτούς, εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες διαβίωσης, αντιμετωπίζοντας το φάσμα της ανεργίας ή της μερικής απασχόλησης, αλλά και της έντονης εργασιακής ανασφάλειας, όπως και σε αρκετές περιπτώσεις συμβαίνει το ίδιο με συζύγους εκπαιδευτικών που εργάζονται στην Γερμανία.
Από την πρώτη στιγμή, αναδείξαμε με επιστολή μας, τη δυσκολία για το ζήτημα της υλοποίησης της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, (έλλειψη προετοιμασίας, σχεδιασμού, διδακτικών και μαθησιακών στόχων, μαθησιακού υλικού, κατάλληλης υλικοτεχνικής υποδομής κ.ά.) στην προσπάθεια να είμαστε ουσιαστικοί προς όφελος των μαθητών μας και των οικογενειών τους.
Παρόλα αυτά, από την πρώτη στιγμή, όλοι μας πράττουμε το αυτονόητο, πολλές φορές πέρα από τις δυνάμεις μας, με κάθε πρόσφορο τεχνικό μέσο και μέθοδο που επιλέγουμε ως καταλληλότερη, με βάση την άποψη που έχουμε διαμορφώσει για τη λειτουργία των τάξεων από την καθημερινή επαφή με τους μαθητές μας και τις τεχνικές δυνατότητες που αυτοί έχουν, γνωρίζοντας ότι κάποιοι μαθητές δεν έχουν καθόλου τη δυνατότητα πρόσβασης σε ηλεκτρονικό υπολογιστή και σύνδεσης με το διαδίκτυο.
Δαπανώντας ατέλειωτες ώρες μπροστά στην οθόνη ενός υπολογιστή, σαφώς περισσότερες από ότι στη φυσική διδασκαλία στην τάξη και πέραν αυτών που είμαστε «υποχρεωμένοι», με τεράστιο προσωπικό κόπο, σε ελάχιστο χρόνο, εκπαιδευτήκαμε μεταξύ μας με συνεργασία και επινοώντας λύσεις, στήσαμε με εντελώς νέο τρόπο τα μαθήματά μας παρέχοντας υποστηρικτικό εκπαιδευτικό υλικό με email, ιστολόγια, ιστοσελίδες σχολείων, εκπαιδευτικές πλατφόρμες και άλλα μέσα, για να κατευθύνουμε τους μαθητές μας σε μια ανατροφοδοτική κι εποικοδομητική, της γνώσης και της μάθησης, διαδικασία για να είμαστε όσο γίνεται πιο αποτελεσματικοί σε αυτές τις δύσκολες συνθήκες που όλοι ζούμε. Όλα αυτά όχι μόνο για την ύλη, αλλά για να πάρουν τα παιδιά το μήνυμα ότι η ζωή συνεχίζεται. Να αντέξουν το κλείσιμο στο σπίτι και να διατηρήσουν την επαφή με το σχολείο και να έχουν μια αίσθηση κανονικότητας και να νιώθουν μια ασφάλεια. Παρότι πρόκειται για μια επικουρική-υποστηρικτική εκπαιδευτική διαδικασία η οποία δε μπορεί να υποκαταστήσει την ουσιαστική και καίρια εκπαιδευτική διαδικασία της σχολικής ζωής και πραγματοποιείται σε επίπεδο ανατροφοδότησης, όλοι προσπαθούμε για το καλύτερο, χωρίς να δυσκολεύουμε την ήδη επιβαρυμένη οικογένεια των μαθητών μας.
Συμπαραστεκόμαστε στους μαθητές και τις μαθήτριές μας και στεκόμαστε δίπλα τους, έστω και εξ αποστάσεως, ως παιδαγωγοί αλλά και εμψυχωτές, με συναίσθηση της κοινωνικής μας ευθύνης ως λειτουργοί της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης στη Γερμανία.
Το φιλότιμο και το μεράκι, «εξαφανίζει» πολλές προϋποθέσεις που δεν υπάρχουν και κάνουν υπερήφανους τους γονείς των μαθητών μας που επιλέγουν για τα παιδιά τους το ελληνόγλωσσο δημοτικό σχολείο.
Στεκόμαστε δίπλα τους, αντάξιοι των προσδοκιών τους, παρόλη τη δυσκολία του εγχειρήματος. Στεκόμαστε ισότιμα απέναντι σε άλλα εκπαιδευτικά συστήματα, αναδεικνύοντας τις δυνατότητες του Έλληνα Εκπαιδευτικού, για ένα καλύτερο αύριο των ελληνοπαίδων της ομογένειας.
Σε αυτή τη προσπάθεια και οι εκπαιδευτικοί χρειαζόμαστε την έμπρακτη στήριξη της ελληνικής πολιτείας για πολλά ζητήματα που απασχολούν την ελληνόγλωσση εκπαίδευση στο εξωτερικό.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.