Η πανδημία έχει σοβαρές επιπτώσεις στις αεροπορικές εταιρείες. Η Lufthansa θέλει να καταργήσει θέσεις εργασίας στην Γερμανία, ωστόσο δεν είναι εύκολο να καταγγελθούν τα συμβόλαια. Η αντίσταση που συναντά η εταιρεία είναι σθεναρή Ο όμιλος θέλει να προχωρήσει στο κλείσιμο θυγατρικών εταιριών, ωστόσο πολλοί από τους εργαζόμενους έχουν
συμβάσεις εργασίας που δεν μπορούν εύκολα να καταγγελθούν.Κάποιοι ζουν με βραχυπρόθεσμα επιδόματα ενώ σε κάποια τμήματα γίνονται ακόμα προσλήψεις.Ο όμιλος είχε αποφασίσει να κινηθεί σχετικά γρήγορα και να κλείσει την θυγατρική Germanwings. Μετά το δυστύχημα που προκλήθηκε από ένα εκ των δύο πιλότων τον Μάρτιο του 2015 με 150 θανάτους, το εμπορικό σήμα της μετέπειτα Eurowings είχε υποστεί μεγάλη ζημιά. Επίσης η SunExpress Germany, μια κοινοπραξία με την Turkish Airlines δεν είχε επίσης καθόλου καλές προοπτικές με τις συνθήκες που επικρατούσαν στην πανδημία.
Δυσοίωνο μέλλον για τους εργαζόμενους
Τα πληρώματα της SunExpress έκαναν μεταξύ άλλων τουριστικές πτήσεις μεγάλων αποστάσεων με το λογότυπο της Eurowings, θυγατρικής της Lufthansa. Περίπου 2.600 εργαζόμενοι αντιμετωπίζουν τώρα αβέβαιες προοπτικές δουλειάς. Οι προοπτικές είναι εξαιρετικά δυσοίωνες ακόμα και εάν ο βασικός κορμός της εταιρείας και η Eurowings Discover, η νέα εταιρεία που συστήθηκε, χρειαστούν από περίπου 300 άτομα.
Ο δικηγόρος Μάρτιν Λόιφγκεν από το Ρομερσκίρχεν εκπροσωπεί περισσότερους από 150 πιλότους και αεροσυνοδούς που θέλουν να προσφύγουν στη δικαιοσύνη. Είναι της άποψης ότι ορισμένες λειτουργίες της Lufthansa έχει περάσει σε άλλες εταιρείες, οι οποίες δεν έχουν καν το δικαίωμα να απολύσουν εργαζομένους. Από τον Ιούνιο και μετά τα Εργατικά Δικαστήρια στην Κολωνία και τη Φρανκφούρτη θα ασχοληθούν με αυτές τις υποθέσεις. Σύμφωνα με πληροφορίες, δεν διαφάνηκε πάντως προθυμία για συμβιβασμό από την πλευρά της Germanwings.
Η Lufthansa, από την άλλη πλευρά, δεν θεωρεί πως υπήρξε μεταβίβαση εργασιών με αποτέλεσμα όλοι οι υπάλληλοι να υπαχθούν σε άλλη εταιρεία, όπως δήλωσε εκπρόσωπός της
Πιλότοι και αεροσυνοδοί
Οι πιλότοι της SunExpress με άδεια για Boeing 737 δεν περιλαμβάνονται σε αυτούς που μπορούν να καταθέσουν αίτηση για να μείνουν.. Πρόκειται για ένα είδος αεροσκάφους που δεν χρησιμοποιείται πλέον σε ολόκληρο τον όμιλο της Lufthansa. Η Ένωση Πιλότων Cockpit τους προσφέρει νομική προστασία, αλλά θεωρεί ότι οι πιθανότητες να παραμείνουν είναι περιορισμένες λόγω της έλλειψης ευκαιριών εργασίας. Στην καλύτερη περίπτωση, αυτοί που επηρεάζονται μπορούν να ζητήσουν αποζημίωση σύμφωνα με ένα κοινωνικό πρόγραμμα ή να τους δοθούν ευκαιρίες περαιτέρω κατάρτισης. «Ικανοποιημένος δεν είναι κανένας», αναφέρει εκπρόσωπος του συνδικάτου των πιλότων VC.
Το συνδικάτο Verdi από την άλλη πλευρά εκτιμά ότι οι πιθανότητες των αεροσυνοδών για παραμονή στην Eurowings είναι σημαντικά υψηλότερες.
Η εταιρεία ελπίζει να κινήσει 80 τζετ. Εκτός από τους κλασικούς προορισμούς διακοπών στη Μεσόγειο υπάρχουν πλέον συνδέσεις και με την Νοτιοανατολική Ευρώπη. Όσον αφορά τους τουριστικούς προορισμούς, η Ελλάδα και οι Κανάριοι Νήσοι καταγράφουν αύξηση.
Οι πιλότοι της μητρικής εταιρείας της Lufthansa έχουν ακόμη αρκετό χρόνο για να συμφωνήσουν σε ένα μοντέλο μερικής απασχόλησης. Εάν δεν υπάρξει όμως συμφωνία, τότε 1.200 από τους περισσότερους από τους 5.000 πιλότους θα πρέπει να φύγουν το δεύτερο τρίμηνο του επόμενου έτους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.