Το συγκεκριμένο προγιεκτ παρουσιάστηκε δημόσια το 1994.
Αφορά την μετατροπή του κεντρικού σιδηροδρομικού σταθμού της Στουτγάρδης σε κόμβο με 11 νέες διαδρομές 57 χλμ (κυρίως υπόγειες) καθώς 4 στάσεις επιβατικών τρένων και ενός νέου κεντρικού σιδηροδρομικού σταθμού. Θεωρείται ένα από τα μεγαλύτερα συγκινωιακά έργα της Ευρώπης.
Οι κατασκευαστικές εργασίες ξεκίνησαν στις 2 Φεβρουαρίου 2010. Η ολοκλήρωση του έργου, που αρχικά είχε προγραμματιστεί για τον Δεκέμβριο του 2019, έχει αναβληθεί πολλές φορές. Εν τω μεταξύ, ο κεντρικός σταθμός έχει προγραμματιστεί να ανοίξει τον Δεκέμβριο του 2025, ενώ άλλα τμήματα του έργου ακόμη αργότερα.
Οι επίσημες εκτιμήσεις κόστους έχουν αυξηθεί πολλές φορές από τότε που παρουσιάστηκε το έργο το 1995: από τα αρχικά 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ σε 4,1 δισεκατομμύρια ευρώ όταν ξεκίνησε η κατασκευή το 2010 και 8,2 δισεκατομμύρια ευρώ τον Ιανουάριο του 2018. Μια έκθεση DB που παρουσιάστηκε πριν λίγες μέρες αναφέρει 9,2 δισεκατομμύρια ευρώ. Εκτιμήσεις τρίων όπως το Ομοσπονδιακό Ελεγκτικό Συνέδριο, θεωρούν πιθανό οι δαπάνες να φθάσουν και τα 10 δισεκατομμυρίων ευρώ.
Παρά το γεγονός ότι αρκετές κοινωνικοοικονομικές ομάδες συμφωνούν σε μεγάλο βαθμό στην ανάγκη εκσυγχρονισμού του σιδηροδρομικού κόμβου της Στουτγάρδης, το έργο Στουτγάρδη 21 είναι αμφιλεγόμενο από πολλές απόψεις.
Μια παράνομη αστυνομική επιχείρηση στις 30 Σεπτεμβρίου 2010 με αρκετές εκατοντάδες τραυματίες, ορισμένοι από αυτούς σοβαρά, οδήγησε σε διαιτησία στη Στουτγάρδη 21.
Στα τέλη του 2011 ακολουθεί δημοψήφισμα με αίτημα την αποχώρηση του κρατιδίου της Βάδης-Βυρτεμβέργης από το συγκεκριμένο έργο, που όμως απορρίφθηκε.
Για δεδομένα δημοψηφίσματος η συμμετοχή ήταν πολύ υψηλή.
3,68 εκ συμμετείχαν, ποσοστό 48,3% όταν στις κρατιδιακές εκλογές είχαν ψηφίσει 66,3%
Με ναι ειχαν ψηφίσει: 1.507.961 (41,1 %)
Ενώ όχι στην αποχώρηση του κρατιδίου: 2.160.411 (58,9)
Στην ίδια την Στουτγάρδη η συμμετοχή έφθασε το 67,8% και το αποτεέλσμα ήταν περισσότερο οριακό από αυτό του κρατιδίου
Ναι: 47,1 %
Οχι: 52,9 %
Οι επικριτές υποστήριξαν την εναλλακτική ιδέα του τερματικού σταθμού 21.
Τα πιο σημαντικά επιχειρήματα κατά της Στουτγάρδης 21 από τη σκοπιά των διαδηλωτών είναι το υπερβολικό κόστος, το "κέρδος μόνο από την πλευρά των τραπεζών και των κατασκευαστικών εταιρειών" και τα δημοκρατικά ελλείμματα στον σχεδιασμό του έργου.
Η διαμαρτυρία κατά της Στουτγάρδης 21 είναι ακόμα ενεργή, τον Φεβρουάριο του 2020 πραγματοποιήθηκε η διαδήλωση της 599ης Δευτέρας (την εποχή της πανδημίας γίνεται διαδικτυακά)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.