Δευτέρα 19 Δεκεμβρίου 2022

«Οι Γερμανοί αγοράζουν λιγότερο -αλλά πιο ποιοτικά»

«Εξαιτίας του πληθωρισμού οι καταναλωτές ξοδεύουν τα χρήματά τους διαφορετικά. Μόνο στα τρόφιμα παρουσιάζουν ζήτηση τα φθηνά προϊόντα»

Το 92% των Γερμανών ανησυχεί για τον πληθωρισμό, καταγράφει μελέτη του Ινστιτούτου Έρευνας της Αγοράς Appinio. Η μελέτη βρίσκεται κατ’ αποκλειστικότητα στη διάθεση της WELT. Σύμφωνα με αυτή, σχεδόν το 70% των ερωτηθέντων έχει τη δυνατότητα να καλύψει λιγότερες καταναλωτικές του ανάγκες.

Ακόμη πιο αξιοσημείωτος είναι ο τρόπος με τον οποίο οι καταναλωτές αντιδρούν: Σύμφωνα με την αντιπροσωπευτική έρευνα, τα 2/3 των περίπου 6.000 καταναλωτών που ερωτήθηκαν δήλωσαν πως εξαιτίας του πληθωρισμού δίδουν μεγαλύτερη προσοχή στην ποιότητα των προϊόντων. Αυτή η προτίμηση στην ποιότητα ισχύει για όλες τις ομάδες προϊόντων –με εξαίρεση τα τρόφιμα. Στο πλαίσιο της έρευνας, σχεδόν το 86% των καταναλωτών δήλωσε ότι έχει στραφεί σε φθηνότερα προϊόντα και μάρκες τροφίμων.

Ωστόσο, ο τομέας των τροφίμων αποτελεί τη μεγάλη εξαίρεση. Κι αυτό γιατί σε άλλους τομείς του Εμπορίου, όπως ενδύματα και υποδήματα, ηλεκτρικές συσκευές και προϊόντα οικιακής χρήσης ή έπιπλα, ποδήλατα ή αυτοκίνητα ή ταξίδια με τρένο, τα πέραν της τιμής κριτήρια παραμένουν κυρίαρχα, όπως δείχνει η δημοσκόπηση της Appinio. Όταν πρόκειται για έπιπλα, για παράδειγμα, μόνο το 15% των καταναλωτών έχει κάνει συμβιβασμούς και έχει καταφύγει σε φθηνότερες μάρκες ή προϊόντα, στις ηλεκτρονικές συσκευές μόλις το 20% και στα υποδήματα το 30%. Αυτό μπορεί να έχει να κάνει και με το γεγονός ότι οι τιμές σε αυτές τις κατηγορίες προϊόντων δεν έχουν ακόμη αυξηθεί τόσο σημαντικά. Όσον αφορά τα τρόφιμα, σχεδόν το 85% των ερωτηθέντων έχει αισθανθεί ιδιαίτερα έντονα τον πληθωρισμό. Για την Ηλεκτρική Ενέργεια και το φυσικό αέριο το ίδιο απαντά το 77%, για τα καύσιμα σχεδόν το 70%. Οι τιμές των αυτοκινήτων, οι διακοπές ή τα ενδύματα, από την άλλη πλευρά, έχουν ακριβύνει σημαντικά σύμφωνα με το 30% των καταναλωτών, ενώ στις ηλεκτρικές συσκευές το ίδιο αισθάνεται το 25%. Στα προϊόντα πολυτελείας, όπως κοσμήματα και ρολόγια, μόλις το 1/8 των ερωτηθέντων κατέγραψε αξιοσημείωτες αυξήσεις.

Μια άλλη έρευνα υπογραμμίζει το γεγονός ότι οι Γερμανοί επιλέγουν συχνά την ποιότητα, παρά τις αυξανόμενες τιμές. Σύμφωνα με την Εταιρεία Συμβούλων Επιχειρήσεων PriceWaterhouseCoopers (PwC), σχεδόν το 60% των 1.000 καταναλωτών που ερωτήθηκαν δίνουν πλέον μεγαλύτερη προσοχή στη βιωσιμότητα. Όσο νεότερος είναι ο καταναλωτής, τόσο μεγαλύτερη είναι η ευαισθητοποίησή του στο θέμα αυτό. Το 80% των ατόμων ηλικίας 16-24 ετών μαθαίνει για τις περιβαλλοντικές πτυχές ενός προϊόντος πριν το αγοράσει αναφέρει η μελέτη, η οποία βρίσκεται στη διάθεση της WELT. Για τα άτομα άνω των 65 ετών, το αντίστοιχο ποσοστό είναι 59%.

Όποιος δίνει σημασία στην ποιότητα, είναι επομένως πιο πιθανό να περιμένει διαφημιστικές ή εκπτωτικές καμπάνιες για να αγοράσει αυτό που θέλει. Και πράγματι, σύμφωνα με την έρευνα της Appinio, σχεδόν το 80% των καταναλωτών δίδει πάντοτε ή μερικές φορές προσοχή σε τέτοιες ενέργειες. «Παρατηρούμε στη Λιανική ότι οι ειδικές προσφορές έχουν ακόμη μεγαλύτερη ζήτηση απ’ ό,τι συνήθως», δηλώνει ο Stefan Genth, Διευθύνων Σύμβουλος του Γερμανικού Συνδέσμου Λιανικής Πώλησης (HDE). «Η αγορά εξετάζεται περισσότερο, οι αυθόρμητες και παρορμητικές αγορές χάνουν σε σημασία».

Και απ’ ότι φαίνεται κάποιοι Γερμανοί καταναλωτές έχουν χρόνο και χρήμα για λίγη πολυτέλεια. Τουλάχιστον αυτό απαντά το 1/3 των ερωτηθέντων στην έρευνα της Appinio: Παρά το αυξανόμενο κόστος διαβίωσης, επιλέγουν και πιο ακριβές μάρκες ή προϊόντα. Στην ίδια ερώτηση, περίπου το 50% απαντά αρνητικά.

DIE WELT:  Carsten Dierig και Stephan Maaß


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.