Η ταξιδιωτική διάθεση των Γερμανών παραμένει ανθεκτική, παρά τις σημαντικές οικονομικές προκλήσεις και τις ανατιμήσεις που επηρεάζουν την παγκόσμια τουριστική αγορά. Σύμφωνα με τη νέα μελέτη της YouGov, σχεδόν οι μισοί Γερμανοί συνεχίζουν να θεωρούν το ετήσιο ταξίδι στο εξωτερικό αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής τους.
Η Ακτινογραφία των ταξιδιωτικών συνήθων
Το 45% των Γερμανών πραγματοποιεί τουλάχιστον ένα ταξίδι εκτός συνόρων κάθε χρόνο. Αν και το ποσοστό είναι ελαφρώς μειωμένο σε σχέση με το 2024, η δυναμική παραμένει ισχυρή. Ενδιαφέρον παρουσιάζει η κατανομή των υπολοίπων:
14% ταξιδεύει στο εξωτερικό κάθε 2-3 χρόνια.
18% επιλέγει σταθερά διακοπές εντός Γερμανίας.
6% έως 17% ταξιδεύει σπανιότερα (κάθε 4-5 χρόνια ή και περισσότερο).
Generation Z και Millennials: Οι «Πρωταθλητές» των ταξιδιών
Η μελλοντική ζήτηση φαίνεται να καθορίζεται από τις νεότερες γενιές. Το 54% των Millennials και το 53% της Generation Z σχεδιάζουν ετήσιες αποδράσεις στο εξωτερικό, δείχνοντας ότι για τους νέους το ταξίδι αποτελεί προτεραιότητα που δεν θυσιάζεται εύκολα.Οι λόγοι της υποχώρησης: Ακρίβεια και αβεβαιότητα
Το 2025 ήταν μια χρονιά περισυλλογής για το 31% των ερωτηθέντων, οι οποίοι ταξίδεψαν λιγότερο. Οι βασικοί «ένοχοι» είναι:
Προσωπικοί λόγοι / Υγεία (31%)
Αυξημένο κόστος ταξιδιού (28%)
Οικονομική αβεβαιότητα (27%)
Είναι χαρακτηριστικό ότι το 45% των ταξιδιωτών παραδέχεται πως οι τιμές επηρέασαν άμεσα τον προγραμματισμό του. Οι μεγαλύτερες επιβαρύνσεις εντοπίστηκαν στα μεταφορικά (58%), στη διαμονή (55%) και στην εστίαση (53%).
Στρατηγικές Επιβίωσης: Διακοπές εκτός Σεζόν
Για να ανταπεξέλθουν στα έξοδα, οι Γερμανοί υιοθετούν πιο «έξυπνες» τακτικές:
40% επιλέγει πλέον την off-season περίοδο.
29% στρέφεται σε φθηνότερους προορισμούς.
26% ποντάρει στις έγκαιρες κρατήσεις (early booking).
25% μειώνει τη διάρκεια των διακοπών του.
Προορισμοί: Η Ελλάδα στους Κορυφαίους, η Πολωνία η Έκπληξη
Παρά τις παράπονα για τη σχέση ποιότητας-τιμής σε Ισπανία (39%) και Ιταλία (37%), οι χώρες αυτές παραμένουν στην κορυφή των προτιμήσεων. Η Ελλάδα συνεχίζει να αποτελεί έναν από τους δημοφιλέστερους προορισμούς, μαζί με την Αυστρία και τη Γαλλία. Την ίδια στιγμή, η Πολωνία κερδίζει έδαφος ως μια αξιόπιστη και οικονομική εναλλακτική, μαζί με τη Σουηδία.
«Η επιθυμία των Γερμανών να εξερευνήσουν τον κόσμο παραμένει ισχυρή, ωστόσο το αυξημένο κόστος τους ωθεί σε πιο προσεκτικό και στρατηγικό σχεδιασμό», επισημαίνει η Carolin Petrow της YouGov Γερμανίας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.