Τρίτη, 10 Μαΐου 2016

Προτάσεις μη διορισμένων Ομογενών εκπαιδευτικών και κατοίκων Εξωτερικού

Αξιότιμες κυρίες και κύριοι,
στις 28.04.2016 λάβαμε E-mail από το συντονιστικό γραφείο του Βερολίνου που μας ενημέρωνε για το προσχέδιο νόμου για την ελληνόγλωσση εκπαίδευση με την παράκληση να υποβάλλουμε ενδεχόμενες παρατηρήσεις και προτάσεις, τις οποίες να αποστείλουμε μέχρι τις 15.05.2016 στο συντονιστικό γραφείο και μετά αυτές να αποσταλλούν στον Υφυπουργό Παιδείας.
Σας  στέλνουμε λοιπόν τις παρατηρήσεις και τις προτάσεις μας.
Α) Σκοπός της Ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης στο Εξωτερικό:
·        Γνωρίζουμε πολύ καλά όλοι μας ότι η Ευρωπαική Ένωση και ειδικά  η Γερμανία στηρίζει τη πολυπολιτισμικότητα και την άμεση επαφή των παιδιών με την μητρική τους γλώσσα.
Στο πλαίσιο αυτής της πραγματικότητας  υπάρχουν στη Γερμανία εκτός από τα τμήματα της μητρικής γλώσσας και ένα πλήθος σχολείων διαφόρων εθνικοτήτων , ανάμεσα στα οποία είναι και τα Ελληνικά σχολεία όπου αναδυκνύουν τις πολιτισμικές ιδιαιτερότητες και τις αξιοποιούν στο πλαίσιο των πολιτισμικών ανταλλαγών.
·         Επειδή όμως η Ελληνική  γλώσσα και ο Ελληνικός πολιτισμός είναι η βάση του Ευρωπαικού πολιτισμού και κατ’ επέκταση του Παγκόσμιου πολιτισμού και ο θαυμαστός Αρχαίος Ελληνικός πολιτισμός έθεσε τις βάσεις της Φιλοσοφίας, των Μαθηματικών, της Ιατρικής και όλων των Επιστημών ανά τον κόσμο , η ανάγκη της διατήρησής του και της μεταλλαμπάδευσής του στα Ελληνόπαιδα της Ομογένειας είναι απαραίτητη.
·         Ο μεγάλος αριθμός των νεομεταναστών στη Γερμανία, τα παιδιά των οποίων δεν γνωρίζουν τα Γερμανικά σε σχέση με το αυστηρά απαιτητικό Γερμανικό σύστημα που διαχωρίζει τα παιδιά στο τέλος  της  Τετάρτης Δημοτικού, σε ικανά και ανίκανα για την Τριτοβάθμια εκπαίδευση, καθιστά την ύπαρξη των Ελληνικών σχολείων εντελώς απαραίτητη.
·         Επίσης, όπως θα γνωρίζετε η γλώσσα και η εκπαίδευση πλάθουν ανθρώπινες συνειδήσεις. Και γι΄αυτό τόσο εμείς όσο και τα παιδιά μας θέλουμε να παραμείνουμε  Έλληνες και έχουμε κάθε δικαίωμα να παλεύουμε γιαυτό. Τα παιδιά μας είναι Έλληνες που γεννήθηκαν και μεγάλωσαν στην  Γερμανία και έχουν κάθε δικαίωμα από το Γερμανικό κράτος να παρακολουθούν το πρόγραμμα του Ελληνικού σχολείου και να έχουν την δυνατότητα στο μέλλον να έχουν πρόσβαση στο Γερμανικό ή  στο Ελληνικό Πανεπιστήμιο.
Εμείς, ο σύλλογος των μη διορισμένων ομογενών εκπαιδευτικών και εκπαιδευτικών μονίμων κατοίκων Εξωτερικού  της ΒΡΒ,  στηρίζουμε την αξιέπαινη προσπάθεια που καταβάλλει το Ελληνικό κράτος αυτή τη στιγμή για την διατήρηση των σχολείων - σε αντίθεση  με τον απαράδεκτο νόμο 4027/2011  που έκλεινε τα σχολεία της Ελληνικής Ομογένειας.
Μια προσπάθεια που μας βρίσκει απολύτως σύμφωνους και περήφανους.Τα σχολεία αυτά πρέπει να παραμείνουν κάτω από την αιγίδα του Ελληνικού Υπουργείου Παιδείας ή σε συμφωνία του Ελληνικού Υπουργείου Παιδείας  με το Γερμανικό αντίστοιχο Υπουργείο.
Β) Προτάσεις και κριτήρια για την πρόσληψη Ομογενών εκπαιδετικών και εκπαιδετικών μονίμων κατοίκων Εξωτερικού.
Διαβάσαμε πολύ προσεκτικά το προσχέδιο νόμου που μας στείλατε όπου με χαρά είδαμε ότι η Ομογένεια τελικά αναλαμβάνει τον ρόλο που της αξίζει. Από το 2004 έως το 2012 προσλαμβάνονταν Ομογενείς εκπαιδευτικοί και εκπαιδευτικοί μόνιμοι κάτοικοι Εξωτερικού στα Ελληνικά μας σχολεία πράγμα το οποίο σταμάτησε  με τον νόμο 4027/2011. Προσλαμβάνονταν Ομογενείς  εκπαιδευτικοί και εκπαιδευτικοί μόνιμοι κάτοικοι Εξωτερικού με νόμιμο τρόπο και οι οποίοι  πρόσφεραν αξιοζήλευτο έργο στα σχολεία της Ομογένειας αλλά το οποίο δεν αναγνωρίστηκε όπως έπρεπε από κανέναν μέχρι σήμερα.
·        Συμφωνούμε και επαυξάνουμε με τον διορισμό των Ομογενών εκπαιδευτικών και εκπαιδευτικών μονίμων κατοίκων Εξωτερικού στα σχολεία της Ελληνικής Ομογένειας μόνο που θα μας επιτρέψετε να διαφωνήσουμε στο τρόπο που αναφέρετε.
Το καθεστώς του ωρομίσθιου όμως δεν είναι και ότι καλύτερο, ειδικά για τα δεδομένα της Γερμανίας. Προτείνουμε  η πρόσληψη των Ομογενών εκπαιδευτικών να γίνετε με το καθεστώς σύμβασης ενός έτους  αρχικά και στη συνέχεια σε  συμβάση αορίστου χρόνου όπως ισχύει νόμιμα στην Γερμανία( για όσο διάστημα θα υπάρχουν  τα Ελληνικά σχολεία της Ομογένειας).
·        Η εργασία δύο συμβασιούχων επιτόπιων  εκπαιδευτικών - αν δούμε το πώς ήταν στους διορισμούς μέχρι το 2012- αντιστοιχούσε σε εργασία  24h+24h=48h, ενώ η εργασία τριων αποσπασμένων αντιστοιχούσε ακριβώς σε αυτές τις ώρες 16h+16h+16= 48h. Οι τρεις  αποσπασμένοι εκπαιδευτικοί έπαιρναν τρεις μισθούς και το επιμίσθιο και οι δύο επιτόπιοι εκπαιδευτικοί έπαιρναν μόνο το επιμίσθιο!!!!!!!!!!
Ένα μοντέλο κακοδιαχείρησης του κρατικού προυπολογισμού άνευ προηγουμένου, το οποίο εμείς δεν θα επιτρέψουμε να ξανασυμβεί την ώρα που για τους τρεις αποσπασμένους εκπαιδευτικούς υπάρχουν  και οι τρεις αναπληρωτές που τους αναπληρώνουν  στην Ελλάδα που σημαίνει ότι υπάρχουν και ακόμα τρεις μισθοί στον αέρα.
·        Τα κριτήρια που προτείνουμε για τις προσλήψεις Ομογενών εκπαιδευτικών και εκπαιδευτικών που είναι μόνιμοι κάτοικοι Εξωτερικού είναι τα εξής:
1.      Πτυχίο Ελληνικού πανεπιστημίου ή πανεπιστημίου που είναι αναγνωρισμένο και ισότιμο με το Ελληνικό Πανεπιστήμιο.
2.     Βεβαίωση του Γερμανικού κράτους ότι ζει και εργάζεται στην Γερμανία τα τελευταία τρία χρόνια.
3.     Πτυχίο Γερμανικής γλώσσας επίπεδο το ανώτερο Β2 διότι αυτό θεωρείται ότι είναι ικανό για να εργαστεί κάποιος στην Γερμανία.
·        Οι επιτόπιοι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να τους δίνεται η ευκαιρία να ανεβαίνουν και αυτοί τα σκαλοπάτια της ιεραρχίας και να μπορούν σύμφωνα με τα προσόντα τους να γίνουν  Υποδιευθυντές αλλά και Διευθυντές των σχολείων.
Δεν μπορεί κανένας να απαγορεύσει έναν εργαζόμενο να έχει κίνητρα ή να επιθυμεί να εξελιχθεί στην εργασία του.Αυτά τα πράγματα δεν συμβαίνουν στην Γερμανία που είναι μια χώρα του που υπάρχει θεμιτός ανταγωνισμού και άνθρωποι που αγαπάνε την εργασία τους και θέλουν να κάνουν  καριέρα στο επάγγελμά τους!!!!!
·        Θα σας παρακαλούσαμε τόσο για το θέμα αξιολόγησης των εκπαιδευτικών όσο για το θέμα ευθύνης των σχολικών μονάδων όταν δεν υπάρχει συντονιστής εκπαίδευσης να μην αναλαμβάνουν αποκλειστικά  οι Προξενικές αρχές διότι ήδη στο παρελθόν έχουν γίνει τόσα πολλά λάθη και ‘ εξυπηρετήσεις ‘ όχι τόσο αξιοκρατικές. Εμείς σαν σύλλογος δεχθήκαμε μεγάλο πόλεμο γιατί διεκδικούσαμε νόμιμα και θεσμικά την επαναπρόσληψή μας!!!!!! Αδιαφορία της ύπαρξής μας  από τον κ.Πρόξενο μέχρι σε σημείο να καλεί όλους τους συλλόγους σε συναντήσεις με τον Απόδημο, με τον κ.Υφυπουργό κ.Πελεγρίνη αλλά όχι τον σύλλογο μας!!!!!!!Προς αποφυγή νέων γεγονότων  θα σας παρακαλούσαμε να βρεθεί και κάποιος άλλος φορέας π.χ. επιτροπή γονέων, σύλλογοι γονέων που να έχει λόγο στα σχολεία.
·        Οι επιτόπιοι εκπαιδευτικοί θα μπορούν να στηρίζουν τα σχολεία εκτός από το σχολικό πρόγραμμα ενισχυτικά και μετά το τέλος του μαθήματος.Τα παιδιά μπορούν να βοηθηθούν ακόμα περισσότερο με την βοήθεια των ομογενών εκπαιδευτικών αφού οι αποσπασμένοι δηλώνουν ρητά και κατηγορηματικά πώς επειδή δεν πληρώνονται επιπλέον δεν υπάρχει λόγος να εργαστούν περισσότερο!!!!Τα αγαπάμε τα σχολεία αυτά…είναι ένα κομμάτι της αγαπημένης πατρίδας μας… Εμείς που είμαστε μόνιμοι κάτοικοι της Ελληνικής Ομογένειας θέλουμε να στηρίξουμε ειλικρινά τα σχολεία αυτά. Ξέρουμε τις ιδιαιτερότητες των παιδιών αυτών και γνωρίζουμε πως πρέπει να τις χειριστούμε καθώς οι περισσότεροι είμαστε γνώστες και των δύο  εκπαιδευτικών συστημάτων του Ελληνικού και του Γερμανικού και έχουμε ζήσει ανάλογες εμπειρίες με τα παιδιά αυτά. Εξάλλου κάναμε ενισχυτική διδασκαλία στο σχολέιο του Düsseldorf  από  τον Απρίλιο  του 2014 μέχρι τον Ιούνιο του 2014 όταν κατόπιν αίτησής μας το επέτρεψε ο κ.Πρόξενος. Την επόμενη χρονιά παρά την παράκληση μας και την παράκληση πολλών  γονέων τόσο ο κ.Πρόξενος όσο και ο Συντονιστής εκπαίδευσης το απαγόρευσαν!!!!!!Δωρεάν εθελοντική ενισχυτική διδασκαλία και την απαγόρευσαν!!!!! Αυτό συνέβη και φέτος. Πολλοί γονείς παρακάλεσαν να γίνει δωρεάν ενισχυτική διδασκαλία αλλά τόσο ο κ.Πρόξενος όσο και ο Συντονιστής το απέρριψαν!!!!!!!!!!! Καμιά δικαιολογία δεν είναι αρκετή για να απαγορεύσει  το τόσο ευεργετικό έργο της ενισχυτικής διδασκαλίας!!!!! Τι νομίζετε εσείς ??? έχουμε άδικο σε ότι αναφέρουμε???Στο εξωτερικό η εθελοντική προσφορά είναι κινητήριος δύναμη μιας κοινωνίας!!!!!!!
·        Σαν σύλλογος Ομογενών εκπαιδευτικών θέλουμε να σας αναφέρουμε ότι ήδη επεξεργαζόμαστε και παρουσιάζουμε σε διάφορες πόλεις της Γερμανίας σε συνεργασία με διάφορες κοινότητες και συλλόγους  διάφορα Projekt τα οποία θα μπορούσαμε να παρουσιάσουμε και στους μαθητές των Ελληνικών σχολείων. Projekt  που αναφέρονται στη ζωή μεγάλων Αρχαίων Ελλήνων Φιλοσόφων, Μαθηματικών, Τραγικών Ποιητών,Γιατρών, Αστρονόμων, όσων δηλαδή έβαλαν τις βάσεις των επιστημών στον Αρχαίο Θαυμαστό Ελληνικό  κόσμο και κατ΄επέκταση στον παγκόσμιο πολιτισμό.
Είναι πολύ ενδιαφέρον να μιλήσουμε στα παιδιά για την ζωή του Πυθαγόρα, του Πλάτωνα, του Ιπποκράτη, του Αριστοτέλη, να μάθουν για την Ιστορία των πολιτισμών και την Ιστορία των Μαθηματικών από τους προιστορικούς χρόνους μέχρι το Αρχαίο Ελληνικό Θαύμα…. Τόσο όμορφα πράγματα μπορούμε να προσφέρουμε στα παιδιά αυτά και μέχρι τώρα δεν μας το επιτρέπουν και όχι στο πλαίσιο ενός μαθήματος αλλά στο πλαίσιο μιας ευχάριστης παρουσίασης μιας ιστορίας, μιας ανθρώπινης ιστορίας…με αρχή την αναφορά στην υποδειγματική ζωή τους και στη συνέχεια στο έργο τους και στο τι πρόσφερε το έργο τους στο ανθρώπινο παγκόσμιο πολιτισμό!!!!
·        Από τον Αύγουστο του 2012 που έπαψαν να εργάζονται επιτόπιοι εκπαιδευτικοί στα Ελληνικά μας σχολεία κάθε φορά που είχαμε τηλεφωνική επικοινωνία με το Ελληνικό Υπουργείο Παιδείας για να ξαναισχύσει το άθρο για τις προσλήψεις μας δεχόμασταν την απάντηση….ναι σας αναφέρει ο νόμος αλλά δεν υπάρχει το νομικό πλάισιο της  νομικής υπηρεσίας για να σας προσλάβουν….
Θα σας υπενθυμίσουμε λοιπόν αφού μας αναφέρατε στο προσχέδιο νόμου
1.     Να μας αναφέρεται και στον νόμο  και
2.     Να μη ξεχάσετε να βάλετε σε ισχύ και το νομικό πλαίσιο το οποίο θα επιτρέπει τον διορισμό μας.
Σας ευχαριστούμε πολύ για το ενδιαφέρον σας και όπως βλέπετε το ενδιαφέρον από το μέρος μας γα τα σχολεία αυτά είναι μεγάλο.
Ας ευχηθούμε να υπάρξει μεταξύ μας μια αρμονική συνεργασία για το μέλλον των σχολείων της Ελληνικής Ομογένειας.
Πρόεδρος                                                      Αντιπρόεδρος
        Καραλή Δήμητρα                                         Μαρκοπούλου Μαρία

2 σχόλια:

  1. Τόσα ορθογραφικά λάθη σε επίσημο έγγραφο δικαιολογούν και την απομάκρυνσή σας από την ενισχυτική διδασκαλία. Κρίμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Επίσης ντροπή σας για την αναφορά που κάνετε για τη δουλειά των αποσπασμένων συναδέλφων. Λυπάμαι πραγματικά που υπάρχουν άνθρωποι που φτάνουν σε τέτοιο επίπεδο προκειμένου να πετύχουν το σκοπό τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή