Αυτό που είναι καινούριο, είναι ότι δεν είναι πλέον αρκετό τα λάστιχα να φέρουν την επιγραφή M + S.
Κατάλληλα για χρήση το χειμώνα είναι μόνο τα λάστιχα που έχουν επιπλέον το σύμβολο Alpine (εικονόγραμμα νιφάδας χιονιού).
Μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου 2024, τα λάστιχα με σήμανση M + S θεωρούνται κατάλληλα για χειμώνα αν έχουν κατασκευαστεί μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 2017.
Υπάρχει καθορισμένη περίοδος για χειμερινά λάστιχα;
Όχι. Μια γενική υποχρέωση χειμερινών ελαστικών, η οποία συνδέεται με μια συγκεκριμένη ημερομηνία, δεν υπάρχει. Παραμένει η υποχρέωση χειμερινών ελαστικών ανά επικρατούσα κατάσταση. Αυτή η οδηγία ισχύει για όλους τους οδηγούς και τους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων, συμπεριλαμβανομένων των οχημάτων που είναι δηλωμένα στο εξωτερικό και κυκλοφορούν στη Γερμανία.
Ως εκ τούτου απαγορεύεται η χρήση θερινών ελαστικών σε χειμερινές οδικές συνθήκες. Όμως κανείς δεν πρέπει να φοβάται τις συνέπειες όταν έχει (σε χειμερινές συνθήκες.) απλά παρκαρισμένο το ΙΧ του με καλοκαιρινά λάστιχα
Ποιο είναι το πρόστιμο
Η απλή παράβαση έχει πρόστιμο 60 ευρώ και επιπλέον 1 πόντο στο μητρώο κυκλοφορίας (Flensburg). Με πρόσθετη εμπόδιση της κυκλοφορίας το πρόστιμο είναι 80 ευρώ και 1 πόντο
Το νέο στοιχείο είναι ότι και ο κάτοχος οφείλει να φοράει το ΙΧ τα απιτούμενα χειμερινά λάστιχα με το εικονίδιο των Άλπεων διαφορετικά κινδυνεύει με πρόστιμο 75 ευρώ και έναν πόντο στο Flensburg.
Υπάρχουν κάποιες εξαιρέσεις από την απαίτηση χειμερινών λάστιχων και αυτό αφορά π.χ. γεωργικά οχήματα
Οι μηχανές δεν ανήκουν στην κατηγορία αυτών που πρέπει να έχουν χειμερινά λάστιχα καθώς η κυκλοφορία τους σε χειμερινές συνθήκες είναι απόλυτα περιορισμένη
Τι επιπτώσεις έχει ένα ατύχημα με καλοκαιρινά λάστιχα στην ασφάλεια μερικής ευθύνης Kaskoversicherung?
Αν προκληθεί ατύχημα από τη χρησιμοποίηση θερινών λάστιχων σε χειμερινές συνθήκες μπορεί να μειωθούν σημαντικά οι παροχές της συνολικής ασφάλισης λόγω βαριάς αμέλειας -grober Fahrlässigkeit (§ 81 VVG)-
Το ίδιο ισχύει και στην Haftpflichtversicherung όπου χρήση θερινών ελαστικών στο χιόνι μπορεί να έχει σημαντικό αντίκτυπο, καθώς μπορεί να οδηγήσει σε συνευθύνη για το όποιο ατύχημα ακόμη και αν για το ατύχημα δεν θα φέρει καμία ευθύνη.
Σύμφωνα με απόφαση του δικαστηρίου AG Trier (zfs 1987, 162) η συνευθύνη ορίστηκε στο 20% αν το όχημα οδηγείται σε χιόνι με θερινά λάστιχα προσπαθήσει να κάνει ελιγμό από ευθύθνη άλλου και προκαλέσει ατύχημα.
Πηγή: ADAC
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.