Σύμφωνα με την Κομισιόν, τα ταξίδια στο εξωτερικό θα εξαρτηθούν από την εξέλιξη της κατάστασης της δημόσιας υγείας στα κράτη μέλη, το άνοιγμα των εσωτερικών συνόρων θα γίνει σταδιακά, σε 2 φάσεις και με συνεννόηση κρατών με ομοειδή επιδημιολογική κατάσταση, για τα ξενοδοχεία και τις πτήσεις προτείνονται προληπτικά μέτρα αποστασιοποίησης, ενώ οι επιβάτες
διατηρούν το δικαίωμά τους σε πλήρη χρηματική αποζημίωση, ακόμα και αν έχουν ήδη λάβει, ή θα λάβουν voucher - η αποδοχή των οποίων παραμένει μόνο εθελοντική. Όπως σχολίασε η Αντιπρόεδρος Βεστάγκερ: "αυτό δεν θα είναι ένα κανονικό καλοκαίρι", αλλά τα μέτρα είναι απαραίτητα για να μην χαθεί εντελώς η τουριστική περίοδος.
Σε ό,τι αφορά τις πτήσεις και γενικώς τις μεταφορές, η Κομισιόν προτείνει τα εξής:
Για να ελαχιστοποιηθεί η επαφή κατά την αναχώρηση, οι επιβάτες θα ενθαρρυνθούν να αγοράσουν εισιτήρια και να κάνουν check-in online. Η φυσική απόσταση πρέπει να διασφαλίζεται κατά τους ελέγχους ασφαλείας και την αποχώρηση και παραλαβή αποσκευών.
Λιγότεροι επιβάτες θα επιβιβάζονται σε αεροπλάνα, λεωφορεία, τρένα ή πλοία. Όπου είναι πιο δύσκολο να διασφαλιστεί η φυσική απόσταση, πρέπει να ληφθούν πρόσθετα μέτρα προστασίας για παράδειγμα, η χρήση μάσκας προσώπου. Το προσωπικό των μεταφορών πρέπει να διαθέτει επαρκή προστατευτικό εξοπλισμό. Οι μεταφορείς μπορούν να εγκαταστήσουν προστατευτικά φράγματα, π.χ. μεταξύ επιβατών και οδηγού. Οι πόρτες θα πρέπει να ανοίγουν αυτόματα ή εξ αποστάσεως από τον οδηγό σε κάθε στάση. Gel απολύμανσης πρέπει να είναι διαθέσιμη σε οχήματα και σε κόμβους μεταφοράς. Τα οχήματα πρέπει να καθαρίζονται και να απολυμαίνονται τακτικά. Τρόφιμα, ποτά και άλλα εμπορεύματα ενδέχεται να μην είναι πλέον διαθέσιμα προς πώληση επί του σκάφους, ελαχιστοποιήστε την επαφή. Ο εξαερισμός πρέπει να ενισχυθεί, για παράδειγμα με τη χρήση κατάλληλων φίλτρων αέρα, και ο φυσικός αερισμός πρέπει να έχει προτεραιότητα όπου είναι δυνατόν. Συνιστάται στους μεταφορείς να αναπτύξουν στρατηγικές σε περίπτωση που ένας επιβάτης αρρωσταίνει ή εμφανίζει συμπτώματα κορωνοϊού κατά τη διάρκεια του ταξιδιού.
Οι οδηγίες για τα πρωτόκολλα υγείας δεν είναι δεσμευτικές. Στοχεύουν δε στη διασφάλιση της συνοχής στην ανάπτυξη και εφαρμογή μέτρων πρόληψης και ελέγχου των λοιμώξεων μέσω μιας συντονισμένης προσέγγισης εντός των περιφερειών και των κρατών μελών.
Κουπόνια/ Vouchers:
Σύμφωνα με τους κανόνες της ΕΕ, η Κομισιόν ξεκαθαρίζει ότι οι ταξιδιώτες έχουν το δικαίωμα να επιλέξουν μεταξύ κουπονιών ή επιστροφής χρημάτων για ακυρωμένα εισιτήρια μεταφοράς (αεροπλάνο, τρένο, λεωφορείο / πούλμαν και πλοία) ή οργανωμένα ταξίδια.
Επαναβεβαιώνοντας αυτό το δικαίωμα, η σύσταση της Κομισιόν αποσκοπεί στο να διασφαλίσει ότι "τα κουπόνια θα γίνουν μια βιώσιμη και πιο ελκυστική εναλλακτική λύση έναντι της αποζημίωσης για ακυρωμένα ταξίδια στο πλαίσιο της τρέχουσας πανδημίας, η οποία έχει επίσης επιβαρύνει οικονομικά τους ταξιδιωτικούς πράκτορες".
"Τα εθελοντικά κουπόνια πρέπει να προστατεύονται από την αφερεγγυότητα του εκδότη, με ελάχιστη περίοδο ισχύος 12 μηνών και να επιστρέφονται μετά από ένα έτος το πολύ, εάν δεν εξαργυρωθούν".
Θα πρέπει επίσης να παρέχουν στους επιβάτες "επαρκή ευελιξία", θα πρέπει να επιτρέπουν στους επιβάτες "να ταξιδεύουν στην ίδια διαδρομή υπό τις ίδιες συνθήκες υπηρεσίας ή οι ταξιδιώτες να κάνουν κράτηση για ένα πακέτο ταξιδιωτικής σύμβασης με τον ίδιο τύπο υπηρεσιών ή ισοδύναμης ποιότητας". Θα πρέπει επίσης να μεταφέρονται σε άλλον ταξιδιώτη.
Σε περίπτωση που ο μεταφορέας ή ο διοργανωτής καταστεί αφερέγγυος, ενώ το κουπόνι δεν έχει ακόμη χρησιμοποιηθεί, "ο ταξιδιώτης ή ο επιβάτης πρέπει να αποζημιωθούν από τον εγγυητή προστασίας αφερεγγυότητας του μεταφορέα / διοργανωτή". Το σύστημα προστασίας αφερεγγυότητας πρόκειται να δημιουργηθεί σε εθνικό επίπεδο, είτε από τον δημόσιο είτε από τον ιδιωτικό τομέα (μπορεί να είναι ένα ταμείο ή ασφαλιστής).
"Οι επιβάτες και οι ταξιδιώτες θα πρέπει να έχουν το δικαίωμα να ζητήσουν επιστροφή χρημάτων το αργότερο 12 μήνες μετά την έκδοση του σχετικού κουπονιού και οποιαδήποτε στιγμή μετά".
Οι μεταφορείς και οι διοργανωτές θα μπορούσαν να εξετάσουν το ενδεχόμενο να επιστραφούν κουπόνια σε προγενέστερο στάδιο, εάν το ζητήσει ο επιβάτης ή ο ταξιδιώτης. Τα κουπόνια (ή το υπόλοιπο ποσό) θα πρέπει επίσης να επιστρέφονται αυτόματα: το αργότερο 14 ημέρες μετά το τέλος της περιόδου ισχύος του κουπονιού, σε περίπτωση που δεν έχει εξαργυρωθεί.
Αυστηρές συστάσεις Κομισιόν για την επαναλειτουργία των ξενοδοχείων
Αυστηρές συστάσεις για την επαναλειτουργία των ξενοδοχείων προτείνει η Κομισιόν στο σημερινό πακέτο για την σταδιακή επανεκκινηση της τουριστικής βιομηχανίας.
Στο κείμενο που έστειλε η Κομισιόν στο Συμβούλιο, αναφέρεται ότι "πρέπει να ληφθούν υπόψη μέτρα που μειώνουν την παρουσία προσωπικού στην εγκατάσταση, όπως η εργασία από το σπίτι για όλο το προσωπικό που εκτελεί καθήκοντα που ενδέχεται να είναι συμβατά με την τηλεργασία". "Θα πρέπει να ληφθούν υπόψη μέτρα για τη μείωση του αριθμού των φυσικών επαφών και του χρόνου των φυσικών επαφών μεταξύ των ατόμων εντός του ξενοδοχείου συμπεριλαμβανομένων των αλλαγών στην εργασία, των αλλαγών στις ώρες γεύματος, της χρήσης τηλεφώνων και ηλεκτρονικών μέσων επικοινωνίας".
Συγκεκριμένα, εγκατάσταση πρέπει να εφαρμόσει στοχοθετημένα μέτρα για να διασφαλίσει ότι η φυσική απόσταση διατηρείται σε κοινόχρηστους χώρους όπου οι επισκέπτες είναι πιθανό να συγκεντρωθούν για παρατεταμένες χρονικές περιόδους (δηλαδή περισσότερο από 15 λεπτά), όπως ο καθορισμός μέγιστου αριθμού επισκεπτών που επιτρέπεται σε κάθε κοινή εγκατάσταση (π.χ. εστιατόρια, καφετέριες, μπαρ, λόμπι). Θα πρέπει να ληφθεί υπόψη η κατανομή χρόνου επί ψηφιακών κρατήσεων για ώρες γεύματος ή επισκέψεις σε πισίνες ή γυμναστήρια
Όταν η φυσική απόσταση δεν μπορεί να διατηρηθεί πλήρως, θα πρέπει να εξεταστούν εναλλακτικά μέτρα για την προστασία των επισκεπτών και των εργαζομένων, όπως η χρήση γυάλινων ή πλαστικών ταμπλετών, η χρήση μάσκας κ.λπ.
Κατ `αρχήν, μια απόσταση 1,5 έως 2 μέτρων θα πρέπει να εφαρμόζεται στους κοινόχρηστους χώρους ολόκληρης της εγκατάστασης (εκτός από άτομα που ταξιδεύουν μαζί και μοιράζονται δωμάτια), που συμπληρώνεται από άλλα μέτρα (π.χ. μάσκα), όπου αυτό δεν είναι δυνατό.
Για εξωτερικούς χώρους (παραλίες, πισίνες, καφετέριες, μπαρ, εστιατόρια κ.λπ.), θα πρέπει να γίνουν ειδικές ρυθμίσεις που να επιτρέπουν τη φυσική απόσταση και την εφαρμογή ειδικών μέτρων υγιεινής. Οι εσωτερικοί χώροι, όπως σπα και πισίνες, πρέπει επίσης να τηρούν αυστηρά μέτρα υγιεινής. Κάθε εγκατάσταση πρέπει να εξετάσει προσεκτικά (π.χ. εγκαταστάσεις παιδικής μέριμνας). Εκδηλώσεις μεγαλύτερης κλίμακας π.χ. οι συναυλίες πρέπει να αναβληθούν.
Εκτός από τη φυσική απόσταση, πρέπει να ληφθούν υπόψη συγκεκριμένα μέτρα προσωπικής προστασίας και πρωτόκολλα καθαρισμού και απολύμανσης, να κοινοποιηθούν στο προσωπικό και τους επισκέπτες και να εφαρμοστούν.
Αυτά τα μέτρα περιλαμβάνουν:
i) Αναπνευστική εθιμοτυπία: η αυστηρή αναπνευστική εθιμοτυπία πρέπει να γνωστοποιείται και να ακολουθείται (βήχας ή φτέρνισμα σε χάρτινο ιστό ή κάμψη αγκώνα) από επισκέπτες και μέλη του προσωπικού. Τα ιδρύματα πρέπει να διασφαλίζουν τη διαθεσιμότητα χαρτιού και δοχείων.
ii) Υγιεινή χεριών: η υγιεινή των χεριών είναι ένα βασικό μέτρο ελέγχου και πρέπει να κοινοποιείται στους επισκέπτες και τους εργαζόμενους μέσω infographics πληροφοριών σε βασικούς χώρους / εγκαταστάσεις (π.χ. στην είσοδο, στις τουαλέτες, στο ταμείο κ.λπ.). Τα καταστήματα πρέπει να διασφαλίζουν την εύκολη πρόσβαση σε εγκαταστάσεις πλυσίματος χεριών με σαπούνι, χαρτοπετσέτες μίας χρήσης ή αυτόματα στεγνωτήρια για στέγνωμα και διαλύματα τρίψιμο με βάση το αλκοόλ.
iii) Χρήση μάσκας προσώπου: Η χρήση μάσκας προσώπου από το προσωπικό και τους επισκέπτες θα πρέπει να θεωρείται μόνο ως συμπληρωματικό μέτρο και όχι αντικατάσταση βασικών προληπτικών μέτρων. Η κατάλληλη χρήση μάσκας προσώπου είναι σημαντική και πρέπει να κοινοποιείται στους επισκέπτες και στο προσωπικό.
iv) Εξαερισμός: Συνιστάται η αύξηση του αριθμού ανταλλαγών αέρα ανά ώρα και η παροχή όσο το δυνατόν περισσότερου εξωτερικού αέρα, είτε με φυσικό είτε με μηχανικό εξαερισμό, ανάλογα με την εγκατάσταση. Συνιστάται αυξημένος αερισμός των δωματίων για τουλάχιστον μία ώρα μετά το check-out των επισκεπτών.
v) Καθαρισμός και απολύμανση: Ο καθαρισμός των επιφανειών που αγγίζονται συχνά όσο το δυνατόν συχνότερα (τουλάχιστον καθημερινά και αν είναι δυνατόν πιο συχνά) είναι το κλειδί. Παραδείγματα αυτών των επιφανειών είναι πόμολα και λαβές πορτών, καρέκλες και μπράτσα, επιτραπέζιες κορυφές, διακόπτες φωτός, βρύσες νερού, κουμπιά ανελκυστήρα, πάγκο μπαρ, κλπ. Το προσωπικό πρέπει να ενημερώνεται και να εκτελεί τη διαδικασία καθαρισμού μετά το check out, καθώς και σχετικά με την επεξεργασία εξοπλισμού καθαρισμού, διαχείρισης απορριμμάτων, πλυντηρίου και προσωπικής υγιεινής μετά τον καθαρισμό.
Η Επίτροπος για την Υγεία και την Ασφάλεια των Τροφίμων, Στέλλα Κυριακίδη, δήλωσε σχετικά ότι "γνωρίζουμε πόσο ανυπομονούν οι Ευρωπαίοι πολίτες για το καλοκαίρι και τα ταξίδια. Οι τεράστιες θυσίες τους τους τελευταίους μήνες θα επιτρέψουν μια προσεκτική και σταδιακή επανέναρξη - προς το παρόν. Όμως, η αποσυμπίεση και ο τουρισμός δεν θα είναι χωρίς κίνδυνο όσο ο ιός κυκλοφορεί ανάμεσά μας. Πρέπει να διατηρήσουμε την επαγρύπνηση, τη σωματική απομάκρυνση και τις αυστηρές προφυλάξεις για την υγεία σε ολόκληρο το οικοσύστημα τουρισμού και μεταφορών για να αποτρέψουμε όσο το δυνατόν περισσότερες επιδημίες. Δεν θα αφήσουμε τις προσπάθειές μας να χαθούν".
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.