Με στόχο τη μείωση των νεκρών, αλλά και των σοβαρά τραυματιών κατά 50%, με έτος αναφοράς το 2020 ανακοίνωσε το Ελληνικό Υπουργείο μεταφορών τις παρεμβάσεις στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας .
Τα βασικά σημεία παρέμβασης του νέου ΚΟΚ θα προβλέπουν:
-Βεβαίωση και καταχώρηση των
παραβάσεων του ΚΟΚ με ηλεκτρονικά μέσα.
-Ενημέρωση του παραβάτη-οδηγού με ηλεκτρονικά μέσα για την τέλεση της παράβασης, ιδίως εάν ο οδηγός δεν ήταν παρών (π.χ παράβαση παράνομης στάθμευσης, υπερβολική ταχύτητα).
– Δυνατότητα ηλεκτρονικής πληρωμής της παράβασης μέσω e banking ή ATM.
-Κάθε παραβάτης του ΚΟΚ πρέπει να γνωρίζει ότι θα καταβάλει το προβλεπόμενο πρόστιμο από την παράβαση που έχει τελέσει.
– Ο παραβάτης που δεν καταβάλει το πρόστιμο εμπροθέσμως, θα το βλέπει να βεβαιώνεται στο TAXIS.
– Η εγκαθίδρυση μηχανισμού ώστε τα πρόστιμα να επενδύονται σε έργα ενίσχυσης του επιπέδου οδικής ασφάλειας, στον ίδιο Δήμο μέσω ενός Ταμείου Οδικής Ασφάλειας. Η Τοπική Αυτοδιοίκηση μπορεί να αξιοποιήσει αυτούς τους πόρους και μέσα από τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας.
Επίσης, το υπουργείο Μεταφορών σε συνεργασία με το Ψηφιακής Διακυβέρνησης καθιερώνει ηλεκτρονικές διαδικασίες ελέγχου των παραβάσεων του ΚΟΚ και της οδικής συμπεριφοράς των καθ΄ έξιν παραβατών οδηγών, ενεργοποιεί το (Point System)
Τα βασικά σημεία της συνεργασίας με το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, προβλέπουν:
-Τη δυνατότητα online ενημέρωσης των πολιτών για τους βαθμούς τους στο point system.
– Εξοπλισμό των υπηρεσιών τροχονομικού ελέγχου με συσκευές για την επί τόπου παρακολούθηση της υποτροπής των οδηγών.
-Δημιουργία εθνικού μητρώου οδηγών/παραβατών.
– Εξοικονόμηση ανθρώπινου δυναμικού / πόρων μέσω διαλειτουργικότητας όλων των εμπλεκόμενων υπηρεσιών σε πραγματικό χρόνο.
Με τις παρεμβάσεις αυτές:
-Ο παραβάτης θα γνωρίζει ότι οι πόντοι θα καταγράφονται μέσα σε εύλογο χρόνο.
-Θα επιτρέπεται η άμεση online ενημέρωση των οδηγών για τις παραβάσεις και τους πόντους που έχουν στο point system.
– Το νέο point system θα αποτελεί μέρος του ευρύτερου μηχανισμού αντιμετώπισης των παραβατών οδηγών, με διαδικασίες επαναξιολόγησης της ικανότητας οδήγησης, εναλλακτικές μορφές κυρώσεων: υποχρεωτική παρακολούθηση μαθημάτων οδήγησης κ.λπ.)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.