Συνέντευξη του Υπουργού Τουρισμού στην ΕΡΤ και στο δημοσιογράφο Γιώργο Παππά για τα αποτελέσματα της επίσκεψης του στο Βερολνοί
Μετά την τουριστική σεζόν είναι πριν από την επόμενη. Για τη φετινή χρονιά όλα τα στοιχεία δείχνουν ότι θα σημειωθεί ρεκόρ των αφίξεων τουριστών στην Ελλάδα. Με την αφετηρία αυτήν, το επόμενο βήμα είναι η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου και τους μήνες του χειμώνα, στο δρόμο να καταστεί η χώρα τουριστικός προορισμός 12 μήνες το χρόνο, με την προσφορά ποιοτικού τουριστικού προϊόντος. Τους στόχους αυτούς περιέγραψε ο υπουργός Τουρισμού στο Βερολίνο απαντώντας στις ερωτήσεις της ΕΡΤ.
«Ξεκινάμε μια μεγάλη προσπάθεια από το Βερολίνο και τη Γερμανία θα ακολουθήσουν και άλλες, σε Αυστρία, Γαλλία, Σουηδία, για να μπορέσουμε, ακόμη και έναν ταξιδιώτη, έναν touroperator, έναν προορισμό, να τον επεκτείνουμε λίγο παραπάνω, με στόχο σταδιακά να γίνει πραγματικότητα η επέκταση της τουριστικής περιόδου και ο πιο ποιοτικός τουρισμός που θα φέρει παραπάνω έσοδα στην ελληνική οικονομία, στην ελληνική οικογένεια, στην αγροτική παραγωγή που θα προϊόντα της καταναλώνονται στα ξενοδοχεία, στον εμπορικό κόσμο, στον κατασκευαστικό τομέα, στις επενδύσεις στη χώρα, από τις οποίες οχτώ στις δέκα είναι τουριστικές. Τώρα ξεκινάμε νωρίτερα από κάθε άλλη χρονιά για να επιμηκύνουμε την περίοδο φέτος και να βάλουμε τις βάσεις φέτος για του χρόνου».
Πώς εξελίσσεται η φετινή σεζόν;
«Χαίρομαι που τα στοιχεία του EUROCONTROL δείχνουν αύξηση σε πτήσεις και αφίξεις στην Ελλάδα για τις επόμενες εβδομάδες και μήνες. Σημαίνει ότι είναι βιώσιμη αυτή η προσπάθεια. Θα προσθέσουν έσοδα στον προϋπολογισμό από τον τουρισμό, που αξιοποιούνται ήδη στο έπακρο για την ενίσχυση της ελληνικής οικογένειας και όλων των Ελλήνων σε αυτήν την πολύ δύσκολη καμπή της ενεργειακής κρίσης, πληθωρισμού και έναν πόλεμο να μαίνεται στο κέντρο της Ευρώπης και πολλές αβεβαιότητες για το χειμώνα που έρχεται».
Ήρθατε στη Γερμανία με μία συγκεκριμένη πρόταση στους γερμανούς συνταξιούχους ενόψει του δύσκολου χειμώνα με την ενεργειακή κρίση, αναμενόμενα προβλήματα θέρμανσης, υψηλές τιμές ρεύματος, να περάσουν το χειμώνα στην Αθήνα αντί να κρυώνουν στη Γερμανία.
Οι Γερμανοί τουρίστες στην Ελλάδα φέτος ήταν πρωταθλητές, τα έσοδά μας τον Ιανουάριο μέχρι τον Ιούνιο 2022 είναι αυξημένα κατά 19,2% σε σχέση με το 2019 που ήταν χρονιά ρεκόρ. Είναι πολύ μεγάλη επιτυχία, προσφέρουμε ένα μοναδικό τουριστικό προϊόν, ασύγκριτες εμπειρίες τουριστικές και θέλω να το επεκτείνουμε, λίγο περισσότερο τον
Οκτώβριο, τον Νοέμβριο, ενδεχομένως και τις πρώτες εβδομάδες του Δεκεμβρίου. Στη βόρεια Ευρώπη ο χειμώνας είναι βαρύς, οι ενεργειακές ανάγκες είναι πολύ μεγάλες. Οι Γεμανοί έχουν την κουλτούρα αυτήν στη δυτική Μεσόγειο. Εμείς θέλουμε να γίνει και στην Ελλάδα. Μίλησα με αεροπορικές εταιρίες, με touroperators, και άλλους παράγοντες του τουρισμού, προκειμένου να συντονιστούν με τους ξενοδόχους στην Ελλάδα και τοιυς φορείς του τουρισμού, προκειμένου να παραχθεί ένα καλύτερο αποτέλεσμα από την προηγούμενη χρονιά.
Θέλετε τους Γερμανούς συνταξιούχους το χειμώνα στην Ελλάδα. Πόσο έτοιμες είναι οι ελληνικές τουριστικές υποδομές να τους υποδεχτούν το χειμώνα;
Πρέπει να κάνουμε την προσπάθεια όλοι μαζί. Έστειλα επιστολές στους μεγάλους προορισμούς μας, τα μεγάλα νησιά μας, οι απαντήσεις από ξενοδόχους, τοπική αυτοδιοίκηση ήταν ενθαρρυντικές. Είναι διαθέσιμες χιλιάδες κλίνες σε Κρήτη, Ρόδο, Κω, Κέρκυρα, φυσικά σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Η εντολή που έχω από τον πρωθυπουργό είναι να κάνουμε την μέγιστη δυνατή προσπάθεια για να επεκτείνουμε την τουριστική περίοδο.
Στις επαφές σας στη Γερμανία, ποιες ήταν οι ανταπόκριση των συνομιλητών σας;
Είχα επαφές με εταιρίες κολοσσούς, τις αεροπορικές Lufthansa Condor, Eurowings, τις τουριστικές TUI και Intertouristik πoυ έχουν επενδύσει στην Ελλάδα, γνωρίζουν και συνεργάζονται με τους επαγγελματίες στην Ελλάδα και είναι ο κύριος πυλώνας των κρατήσεων των Γερμανών. Κάναμε συζητήσεις και για το 2023, με στόχο να επεκτείνουμε την τουριστική περίοδο και τον Νοέμβριο του 2023. Φέτος θα είναι ένας δύσκολος χειμώνας για την Ευρώπη, όλες οι κυβερνήσεις πρέπει να σκεφτούν λύσεις έξω από τα συνήθη. Για μας, η βαριά βιομηχανία είναι ο τουρισμός και επενδύουμε σ΄αυτόν.
Βερολίνο/Γιώργος Παππάς
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.