Πέμπτη 10 Ιουλίου 2025

BILD: «Η Deutsche Bahn αναλαμβάνει να αναβαθμίσει το ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο»

«Η Deutsche Bahn, η οποία αντιμετωπίζει και η ίδια τεράστια προβλήματα, καλείται να επαναφέρει σε τροχιά τον προβληματικό κρατικό σιδηρόδρομο της Ελλάδας! Ο ελληνικός σιδηροδρομικός όμιλος ΟΣΕ βρίσκεται κοντά στην υπογραφή πενταετούς σύμβασης με την DB.»

Σύμφωνα με τους αρθρογράφους, Moritz Müller και Liana Spyropoulou, τη μεγάλη αναβάθμιση του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου μέσω πενταετούς συμβολαίου με την κρατική εταιρεία ΟΣΕ πρόκειται να αναλάβει ο κρατικός σιδηροδρομικός οργανισμός της Γερμανίας, Deutsche Bahn (DB), με στόχο τον ριζικό εκσυγχρονισμό του δικτύου, την επέκταση των συνδέσεων με λιμάνια, σύνορα και βιομηχανικές ζώνες, την υιοθέτηση γερμανικών πρωτοκόλλων ασφάλειας και συστημάτων και την εκπαίδευση προσωπικού και ενσωμάτωση τεχνολογιών όπως είναι η Τεχνητή Νοημοσύνη. Στο πλαίσιο αυτό σχεδιάζεται μετακίνηση 30 έμπειρων υπαλλήλων της DB, ορισμένοι εκ των οποίων έχουν ελληνική καταγωγή, σε καίριες διοικητικές θέσης του ΟΣΕ.

Στο δημοσίευμα σημειώνεται ότι η DB υπερσκέλισε από οικονομικής και τεχνικής άποψης τις άλλες χώρες που εκδήλωσαν ενδιαφέρον -Γαλλία, Ελβετία, Ιταλία και Ισπανία- αλλά σχολιάζεται ότι και η ίδια η Deutsche Bahn αντιμετωπίζει σημαντικά προβλήματα, όπως δείχνει και το γεγονός ότι μόλις το 60% των υπεραστικών δρομολογίων ήταν στην ώρα τους το 2024, ενώ ταυτόχρονα το δίκτυο είναι «υπερφορτωμένο, σε κακή κατάσταση και γεμάτο εργοτάξια», κονδύλια ύψους περισσότερο από 80 δισ. ευρώ βρίσκονται σε εκκρεμότητα και υφίσταται έλλειψη προσωπικού. Παρόλα αυτά, συνεχίζουν οι αρθρογράφοι, η DB εξακολουθεί να αποτελεί πρότυπο μαθητή σε σύγκριση με το ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο που θεωρείται επικίνδυνο εδώ και χρόνια λόγω της παρωχημένης τεχνολογίας, της έλλειψης ηλεκτρονικών συστημάτων ασφαλείας και ετών κακοδιαχείρισης, με πρόσφατο και το σκάνδαλο του Φεβρουαρίου του 2023, όταν 57 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους κατά τη σύγκρουση εμπορικής αμαξοστοιχίας με επιβατική, για ανεξήγητους μέχρι στιγμής λόγους, και ο τότε Υπουργός Μεταφορών αναγκάστηκε να παραιτηθεί.

Αυτό το μεγαλύτερο έργο ανασυγκρότησης στην ιστορία της χώρας προορίζεται να χρησιμεύσει -από τη στιγμή που θα τεθεί σε λειτουργία- ως ευρωπαϊκό πιλοτικό μοντέλο για ολοκληρωμένες μεταρρυθμίσεις στις σιδηροδρομικές υποδομές, καταλήγει το δημοσίευμα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.