Για πρώτη φορά στην 88χρονη ιστορία της, η Volkswagen προχωρά στο κλείσιμο γραμμής παραγωγής οχημάτων επί γερμανικού εδάφους, συγκεκριμένα στο εργοστάσιο της Δρέσδης. Η κίνηση αυτή αποτελεί ιστορικό σταθμό και αντανακλά τις έντονες πιέσεις που δέχεται η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης.
Οι αιτίες της απόφασης
- Η απόφαση οφείλεται σε ένα συνδυασμό οικονομικών και εμπορικών πιέσεων:
- Αδύναμες πωλήσεις: Η ζήτηση στην κρίσιμη αγορά της Κίνας παραμένει χαμηλή, ενώ υποχωρεί και στην Ευρώπη.
- Δασμοί ΗΠΑ: Οι αμερικανικοί δασμοί επηρεάζουν αρνητικά τις επιδόσεις του ομίλου.
- Πιέσεις στις ταμειακές ροές: Αναλυτές προειδοποιούν για συνεχιζόμενη πίεση στα οικονομικά του ομίλου έως και το 2026, οδηγώντας σε ανάγκη μείωσης δαπανών.
Το διπλό βάρος της μετάβασης
Ένα σημαντικό πρόβλημα είναι η πιο αργή από το αναμενόμενο μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση. Αυτό αναγκάζει τη VW να επενδύσει εκ νέου σε τεχνολογίες κινητήρων εσωτερικής καύσης, διπλασιάζοντας ουσιαστικά το επενδυτικό της βάρος, ενώ ταυτόχρονα προσπαθεί να περικόψει το συνολικό επενδυτικό της πρόγραμμα των 160 δισ. ευρώ.
Το μέλλον του εργοστασίου της Δρέσδης και οι θέσεις εργασίας
Το εργοστάσιο της Δρέσδης, που λειτουργούσε ως "βιτρίνα" τεχνολογίας αλλά είχε χαμηλή παραγωγή, δεν θα εγκαταλειφθεί πλήρως. Θα μετατραπεί σε ερευνητικό κέντρο σε συνεργασία με το Τεχνικό Πανεπιστήμιο της Δρέσδης. Ωστόσο, η παύση της παραγωγής εντάσσεται σε ένα ευρύτερο σχέδιο μείωσης της δυναμικότητας στη Γερμανία, που προβλέπει έως και 35.000 περικοπές θέσεων εργασίας.
Σήμα κινδύνου για την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία
Η κίνηση της VW λειτουργεί ως «καμπανάκι» για ολόκληρο τον κλάδο στην Ευρώπη, σηματοδοτώντας το τέλος του προηγούμενου μοντέλου ανάπτυξης. Οι ευρωπαϊκοί όμιλοι βρίσκονται "παγιδευμένοι" ανάμεσα:
- Στον επιθετικό ανταγωνισμό τιμών από την Κίνα στα ηλεκτρικά οχήματα.
- Στο υψηλό κόστος παραγωγής (ενέργεια, εργασία) στην Ευρώπη.
- Σε ένα αυστηρό ρυθμιστικό πλαίσιο που απαιτεί τεράστιες επενδύσεις χωρίς εγγυημένη ζήτηση.
Η περίπτωση της Volkswagen προμηνύει μια περίοδο επώδυνης προσαρμογής για την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία.

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.