Νέα επιστολή, αυτή τη φορά που αφορά συνολικά τα θέματα της ελληνόγλωσσης εκπαιδευσης /ελληνικών σχολείων- κοινοποίησε η Ελληνική Κοινότητα Κάρσλφελντ. Η επιστολή έχει ως αποδέκτες τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, τον Πρωθυπουργό, τον Υπουργό Παιδείας και τα ΜΜΕ.
Ολόκληρη η επιστολή:
Με την εκπαίδευση των ελληνοπαίδων του εξωτερικού εξακολουθούμε να ζούμε ένα φαινόμενο όπου «Η λογική γίνεται παραλογισμός», όπου πρέπει να ερωτηθούν τα « μέντιουμ και οι προφήτες» εφόσον το επίσημο κράτος εδώ και δεκαετίες «κάνει τα πάντα για να μην κάνει τίποτα». Διότι αυτοί που έχουν τη θεσμική ευθύνη να εκπονήσουν και να εφαρμόσουν την εκπαιδευτική πολιτική της χώρας μας είναι προφανώς μόνο « απλοί διαχειριστές των εξουσιαστικών δομών του κράτους, δημοσιοσχεσίτες και καριερίστες ».
Επειδή τα σχολεία δεν είναι προβληματικές επιχειρήσεις για να ανοίγουν και να κλείνουν με βάση οικονομικούς δείκτες. Είναι κύτταρα γνώσης και πολιτισμού, που μέσα σε αυτά πρέπει να αναπτύσσονται οι κλίσεις των μαθητών, η κριτική σκέψη, να καλλιεργείται η διάθεση για μάθηση και η συλλογικότητα,απευθυνόμαστε σε Εσάς.
Αξιότιμε Πρόεδρε της Ελληνικής Δημοκρατίας κ.Παπούλια,
Επειδή η εκπαίδευση των ελληνοπαίδων του εξωτερικού αποτελεί μια άλλη έκφανση της δημόσιας παρεχόμενης εκπαίδευσης στην Ελλάδα και ως εκ τούτου οι όποιες διαφοροποιήσεις έχουν να κάνουν με την παρέμβαση της χώρας υποδοχής, πρέπει να γίνονται πάντως όχι σε βάρος του ελληνόγλωσσου προγράμματος.
Επειδή η Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση στη Γερμανία, δεν παρέχει ισότιμους τίτλους σπουδών με τα αντίστοιχα εκπαιδευτικά ιδρύματα στη χώρα υποδοχής και δεν δίνουν τη δυνατότητα στους μαθητές τους να εισαχθούν στα εκπαιδευτικά ιδρύματα στη χώρα αυτήν.
Για το λόγο αυτό ξεκίνησαν το 2001 μεταρρυθμίσεις, δηλ. λειτουργία δίγλωσσου σχολικού προγράμματος και διάλογος με τις γερμανικές εκπαιδευτικές αρχές, για αναγνώριση της ισοτιμίας και δημιουργία ενός ελληνο-γερμανικού απολυτηρίου, αντίστοιχου του γαλλο-γερμανικού (abi-bac) .
Ας μας πει η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας πότε ήταν η τελευταία φορά που συνεδρίασε η κοινή ελληνογερμανική επιτροπή για την εκπαίδευση;
Τί έχει γίνει τα τελευταία δέκα έτη για την αλλαγή των σχολικών προγραμμάτων;
Πού βρίσκεται το θέμα του ελληνο-γερμανικού απολυτηρίου μετά τη ολοκλήρωση των μεταρρυθμίσεων;
Οι ΑΛΛΑΓΕΣ ολοκληρώθηκαν, ΙΣΟΤΙΜΙΑ ΤΙΤΛΩΝ όμως ΔΕΝ ΕΙΔΑΜΕ!
Στον τομέα της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς 2013/14, εφαρμόστηκε για άλλη μια φορά, αλλαγή αναλυτικού προγράμματος, με σκόπο τη δημιουργία ενός Νέου Σχολείου. Και έρχεται η εφαρμογή των διακηρύξεων τους, για να φανερώσει τι πραγματικά έχουν στο νου τους όταν δημοσιοποιούν τις ωραίες εξαγγελίες.
Έρχεται να επιβεβαιώσει τον «δόλο», την «απάτη», την «ανικανότητα», την «ανεπάρκεια» των κυβερνώντων του Υπουργείου παιδείας. Αντιμετωπίζοντας τα σχολεία μας σαν να είναι προβληματικές επιχειρήσεις για να ανοίγουν και να κλείνουν με βάση οικονομικούς δείκτες. Εφαρμόζοντας τη βάρβαρη εκπαιδευτική πολιτική αδιαφορώντας για τις επιπτώσεις της, στις ήδη πραγματικά επιδεινωθείσες, συνθήκες λειτουργίας των σχολείων.
Χωρίς έναν μακροχρόνιο σχεδιασμό, χωρίς να ολοκληρωθεί επεξεργασία νέων αναλυτικών και ωρολογίων προγραμμάτων, χωρίς κατάλληλα βιβλία, εποπτικά μέσα και γενικότερα υποδομές. Και «δήθεν» μόλις οριστικοποιηθεί το θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας του δίγλωσσου προγράμματος στα Δημοτικά Σχολεία, θα ακολουθήσει «ο δήθεν» σχεδιασμός και υλοποίηση αντίστοιχου προγράμματος και για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, το οποίο θα συνοδεύεται από την ανύπαρκτη αναγνώριση των Γερμανικών αρχών.
Τώρα αν δει κανείς τη στάση των κυβερνήσεων, όπου, εδώ και δεκαετίες Διάλογος δεν υπάρχει (ως προς τις αλλαγές που πρέπει να γίνουν με στόχο την βελτίωση της παρεχόμενης εκπαίδευσης και αν υπήρχε σε ελάχιστες συναντήσεις με αρμόδιους πετάχτηκαν οι προτάσεις μας στον «σκουπιδοντενεκέ της ιστορίας»). Απέναντι στους αγώνες και τα αιτήματα των Ελληνικών Κοινοτήτων και των Σχολικών Οργάνων Γονέων Βαυαρίας και της τοπικής κοινωνίας γενικότερα. Πολιτικές που όξυναν τα προβλήματα, αδιαφορία για τα αιτήματα και επίδειξη αυταρχισμού.
Δυνατότητες ενημέρωσης δεν υπάρχουν για τις τυπικές ή άτυπες επιτροπές ουσιαστικής, διαδικαστικής ή νομοτεχνικής (ως προς εκπαιδευτικούς στόχους, την αναμόρφωση των σχολικών προγραμμάτων και τη συγγραφή νέων βιβλίων), τόσο των μαθητών όσο και των γονέων και κηδεμόνων και της Ομογένειας, έχουμε την αίσθηση ότι μετατράπηκε σε «καμπάνια προώθησης», που δυστυχώς σε αρκετές περιπτώσεις θύμιζε πρακτικές marketing εμπορικών επιχειρήσεων, χάνοντας τον παιδαγωγικό σκοπό της και διαταράσσοντας το σχολικό κλίμα, αλλά και την ελληνική παρικοία στην περιοχή.
Ερωτάται η Κυβέρνηση πότε θα αναλάβει τις ευθύνες της για την εκπαίδευση των ελληνοπαίδων στη Γερμανία και θα στηρίξει έμπρακτα την Ομογένεια;.
Υλοποιώντας έστω και μια από επιθυμίες των Ελληνικών Κοινοτήτων και Συλλόγων του εξωτερικού, να πραγματοποιήσει, σε πόλη της Γερμανίας, συνέδριο με θέμα την εκπαίδευση των ελληνοπαίδων στη Γερμανία και τις αλλαγες που πρέπει να γίνουν με στόχο την βελτίωση της παρεχόμενης εκπαίδευσης.( Η ΕΚΚ διαθέτει το Συνεδριακό χώρο)
Πότε θα μελετήσετε και θα αναπροσαρμόσετε, το νομοθετικό πλαίσιο που προβλέπεται για τις ξένες γλώσσες στην ελληνόγλωσση εκπαίδευση της Γερμανίας;.
¨Ωστε να πιστοποιείται αυτόματα με την απόκτηση του απολυτηρίου τίτλου λυκείου, η μέτρια γνώση της εκάστοτε ξένης γλώσσας ( Γερμανικά, lower, B2 κλπ). μετά απο σχολική διδασκαλία (5 ή 6 ωρών Γερμανικών εβδομαδιαίως), για 12 συνεχόμενα σχολικά έτη (α΄ δημοτικoύ έως γ΄ λυκείου), και (4 ωρών Αγγλικών εβδομαδιαίως), για 9 συνεχόμενα σχολικά έτη (από την γ' δημοτικού έως γ' λυκείου).
Αξιότιμε Πρόεδρε της Ελληνικής Δημοκρατίας κ.Παπούλια,
η πατρίδα μας, θεωρείται ένα οργανωμένο Κράτος Δικαίου που υπογράφει, επικυρώνει διεθνή και ευρωπαϊκά κείμενα περί προστασίας θεμελιωδών ατομικών δικαιωμάτων και περιλαμβάνει σχετικές συνταγματικές διατάξεις οι οποίες έχουν περάσει από τη βουλή. Στο άρθρo 16 ορίζεται, ότι η παιδεία αποτελεί βασική αποστολή του Kράτους και έχει σκοπό την ηθική, πνευµατική, επαγγελµατική και φυσική αγωγή των Eλλήνων, την ανάπτυξη της εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης και τη διάπλασή τους σε ελεύθερους και υπεύθυνους πολίτες, όλοι οι Έλληνες έχουν δικαίωµα δωρεάν παιδείας, σε όλες τις βαθµίδες της.
¨Ομως με ευθύνη της Ελληνικής και της Γερμανικής κυβέρνησης μεταφέρεται η ευθύνη της εκπαίδευσης στην οικογένεια, βάζοντας τους γονείς να πληρώνουν για Δασκάλους (ΤΕΓ), βιβλία , για φωτοτυπίες, για υλικοτεχνική υποδομή, λειτουργικά έξοδα και φυσικά, αναγκάζοντάς τους να δίνουν υπέρογκα ποσά στην παραπαιδεία.
Το Σύνταγμά μας κατοχυρώνει το δικαίωμα και την ελευθερία, που αφορά την προστασία της αξίας του ανθρώπου, την μόρφωση, την εκπαίδευση, την εργασία, χωρίς διακρίσεις.
Στο άρθρo 2 του Συντάγματος ορίζεται ότι ο σεβασµός και η πρoστασία της αξίας τoυ ανθρώπoυ απoτελoύν την πρωταρχική υπoχρέωση της Πoλιτείας, στο άρθρο 4 θεσπίζεται η αρχή της ισότητας και ορίζεται ότι οι ΄Ελληνες είναι ίσοι ενώπιον του νόµου.
ΕΡΩΤΗΣΗ, ποια μέτρα θα λάβει η κυβέρνηση για να διασφαλιστεί το δικαίωμα όλων των παιδιών των μεταναστών στη Γερμανία στην πρόσβαση στη δημόσια, δωρεάν εκπαίδευση, στην ισότιμη αντιστοίχηση των ελληνικών σχολείων συνολικά (είτε βρίσκονται στην Ελλάδα είτε στη Γερμανία) με αυτά της Γερμανίας, για να σταματήσει ο διαχωρισμός των παιδιών των μεταναστών σε μαθητές 2ης κατηγορίας στη Γερμανία, και να είναι τα παιδιά μας ισότιμοι πολίτες στην Ευρώπη;
Ολόκληρη η επιστολή:
Με την εκπαίδευση των ελληνοπαίδων του εξωτερικού εξακολουθούμε να ζούμε ένα φαινόμενο όπου «Η λογική γίνεται παραλογισμός», όπου πρέπει να ερωτηθούν τα « μέντιουμ και οι προφήτες» εφόσον το επίσημο κράτος εδώ και δεκαετίες «κάνει τα πάντα για να μην κάνει τίποτα». Διότι αυτοί που έχουν τη θεσμική ευθύνη να εκπονήσουν και να εφαρμόσουν την εκπαιδευτική πολιτική της χώρας μας είναι προφανώς μόνο « απλοί διαχειριστές των εξουσιαστικών δομών του κράτους, δημοσιοσχεσίτες και καριερίστες ».
Επειδή τα σχολεία δεν είναι προβληματικές επιχειρήσεις για να ανοίγουν και να κλείνουν με βάση οικονομικούς δείκτες. Είναι κύτταρα γνώσης και πολιτισμού, που μέσα σε αυτά πρέπει να αναπτύσσονται οι κλίσεις των μαθητών, η κριτική σκέψη, να καλλιεργείται η διάθεση για μάθηση και η συλλογικότητα,απευθυνόμαστε σε Εσάς.
Αξιότιμε Πρόεδρε της Ελληνικής Δημοκρατίας κ.Παπούλια,
Επειδή η εκπαίδευση των ελληνοπαίδων του εξωτερικού αποτελεί μια άλλη έκφανση της δημόσιας παρεχόμενης εκπαίδευσης στην Ελλάδα και ως εκ τούτου οι όποιες διαφοροποιήσεις έχουν να κάνουν με την παρέμβαση της χώρας υποδοχής, πρέπει να γίνονται πάντως όχι σε βάρος του ελληνόγλωσσου προγράμματος.
Επειδή η Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση στη Γερμανία, δεν παρέχει ισότιμους τίτλους σπουδών με τα αντίστοιχα εκπαιδευτικά ιδρύματα στη χώρα υποδοχής και δεν δίνουν τη δυνατότητα στους μαθητές τους να εισαχθούν στα εκπαιδευτικά ιδρύματα στη χώρα αυτήν.
Για το λόγο αυτό ξεκίνησαν το 2001 μεταρρυθμίσεις, δηλ. λειτουργία δίγλωσσου σχολικού προγράμματος και διάλογος με τις γερμανικές εκπαιδευτικές αρχές, για αναγνώριση της ισοτιμίας και δημιουργία ενός ελληνο-γερμανικού απολυτηρίου, αντίστοιχου του γαλλο-γερμανικού (abi-bac) .
Ας μας πει η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας πότε ήταν η τελευταία φορά που συνεδρίασε η κοινή ελληνογερμανική επιτροπή για την εκπαίδευση;
Τί έχει γίνει τα τελευταία δέκα έτη για την αλλαγή των σχολικών προγραμμάτων;
Πού βρίσκεται το θέμα του ελληνο-γερμανικού απολυτηρίου μετά τη ολοκλήρωση των μεταρρυθμίσεων;
Οι ΑΛΛΑΓΕΣ ολοκληρώθηκαν, ΙΣΟΤΙΜΙΑ ΤΙΤΛΩΝ όμως ΔΕΝ ΕΙΔΑΜΕ!
Στον τομέα της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς 2013/14, εφαρμόστηκε για άλλη μια φορά, αλλαγή αναλυτικού προγράμματος, με σκόπο τη δημιουργία ενός Νέου Σχολείου. Και έρχεται η εφαρμογή των διακηρύξεων τους, για να φανερώσει τι πραγματικά έχουν στο νου τους όταν δημοσιοποιούν τις ωραίες εξαγγελίες.
Έρχεται να επιβεβαιώσει τον «δόλο», την «απάτη», την «ανικανότητα», την «ανεπάρκεια» των κυβερνώντων του Υπουργείου παιδείας. Αντιμετωπίζοντας τα σχολεία μας σαν να είναι προβληματικές επιχειρήσεις για να ανοίγουν και να κλείνουν με βάση οικονομικούς δείκτες. Εφαρμόζοντας τη βάρβαρη εκπαιδευτική πολιτική αδιαφορώντας για τις επιπτώσεις της, στις ήδη πραγματικά επιδεινωθείσες, συνθήκες λειτουργίας των σχολείων.
Χωρίς έναν μακροχρόνιο σχεδιασμό, χωρίς να ολοκληρωθεί επεξεργασία νέων αναλυτικών και ωρολογίων προγραμμάτων, χωρίς κατάλληλα βιβλία, εποπτικά μέσα και γενικότερα υποδομές. Και «δήθεν» μόλις οριστικοποιηθεί το θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας του δίγλωσσου προγράμματος στα Δημοτικά Σχολεία, θα ακολουθήσει «ο δήθεν» σχεδιασμός και υλοποίηση αντίστοιχου προγράμματος και για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, το οποίο θα συνοδεύεται από την ανύπαρκτη αναγνώριση των Γερμανικών αρχών.
Τώρα αν δει κανείς τη στάση των κυβερνήσεων, όπου, εδώ και δεκαετίες Διάλογος δεν υπάρχει (ως προς τις αλλαγές που πρέπει να γίνουν με στόχο την βελτίωση της παρεχόμενης εκπαίδευσης και αν υπήρχε σε ελάχιστες συναντήσεις με αρμόδιους πετάχτηκαν οι προτάσεις μας στον «σκουπιδοντενεκέ της ιστορίας»). Απέναντι στους αγώνες και τα αιτήματα των Ελληνικών Κοινοτήτων και των Σχολικών Οργάνων Γονέων Βαυαρίας και της τοπικής κοινωνίας γενικότερα. Πολιτικές που όξυναν τα προβλήματα, αδιαφορία για τα αιτήματα και επίδειξη αυταρχισμού.
Δυνατότητες ενημέρωσης δεν υπάρχουν για τις τυπικές ή άτυπες επιτροπές ουσιαστικής, διαδικαστικής ή νομοτεχνικής (ως προς εκπαιδευτικούς στόχους, την αναμόρφωση των σχολικών προγραμμάτων και τη συγγραφή νέων βιβλίων), τόσο των μαθητών όσο και των γονέων και κηδεμόνων και της Ομογένειας, έχουμε την αίσθηση ότι μετατράπηκε σε «καμπάνια προώθησης», που δυστυχώς σε αρκετές περιπτώσεις θύμιζε πρακτικές marketing εμπορικών επιχειρήσεων, χάνοντας τον παιδαγωγικό σκοπό της και διαταράσσοντας το σχολικό κλίμα, αλλά και την ελληνική παρικοία στην περιοχή.
Ερωτάται η Κυβέρνηση πότε θα αναλάβει τις ευθύνες της για την εκπαίδευση των ελληνοπαίδων στη Γερμανία και θα στηρίξει έμπρακτα την Ομογένεια;.
Υλοποιώντας έστω και μια από επιθυμίες των Ελληνικών Κοινοτήτων και Συλλόγων του εξωτερικού, να πραγματοποιήσει, σε πόλη της Γερμανίας, συνέδριο με θέμα την εκπαίδευση των ελληνοπαίδων στη Γερμανία και τις αλλαγες που πρέπει να γίνουν με στόχο την βελτίωση της παρεχόμενης εκπαίδευσης.( Η ΕΚΚ διαθέτει το Συνεδριακό χώρο)
Πότε θα μελετήσετε και θα αναπροσαρμόσετε, το νομοθετικό πλαίσιο που προβλέπεται για τις ξένες γλώσσες στην ελληνόγλωσση εκπαίδευση της Γερμανίας;.
¨Ωστε να πιστοποιείται αυτόματα με την απόκτηση του απολυτηρίου τίτλου λυκείου, η μέτρια γνώση της εκάστοτε ξένης γλώσσας ( Γερμανικά, lower, B2 κλπ). μετά απο σχολική διδασκαλία (5 ή 6 ωρών Γερμανικών εβδομαδιαίως), για 12 συνεχόμενα σχολικά έτη (α΄ δημοτικoύ έως γ΄ λυκείου), και (4 ωρών Αγγλικών εβδομαδιαίως), για 9 συνεχόμενα σχολικά έτη (από την γ' δημοτικού έως γ' λυκείου).
Αξιότιμε Πρόεδρε της Ελληνικής Δημοκρατίας κ.Παπούλια,
η πατρίδα μας, θεωρείται ένα οργανωμένο Κράτος Δικαίου που υπογράφει, επικυρώνει διεθνή και ευρωπαϊκά κείμενα περί προστασίας θεμελιωδών ατομικών δικαιωμάτων και περιλαμβάνει σχετικές συνταγματικές διατάξεις οι οποίες έχουν περάσει από τη βουλή. Στο άρθρo 16 ορίζεται, ότι η παιδεία αποτελεί βασική αποστολή του Kράτους και έχει σκοπό την ηθική, πνευµατική, επαγγελµατική και φυσική αγωγή των Eλλήνων, την ανάπτυξη της εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης και τη διάπλασή τους σε ελεύθερους και υπεύθυνους πολίτες, όλοι οι Έλληνες έχουν δικαίωµα δωρεάν παιδείας, σε όλες τις βαθµίδες της.
¨Ομως με ευθύνη της Ελληνικής και της Γερμανικής κυβέρνησης μεταφέρεται η ευθύνη της εκπαίδευσης στην οικογένεια, βάζοντας τους γονείς να πληρώνουν για Δασκάλους (ΤΕΓ), βιβλία , για φωτοτυπίες, για υλικοτεχνική υποδομή, λειτουργικά έξοδα και φυσικά, αναγκάζοντάς τους να δίνουν υπέρογκα ποσά στην παραπαιδεία.
Το Σύνταγμά μας κατοχυρώνει το δικαίωμα και την ελευθερία, που αφορά την προστασία της αξίας του ανθρώπου, την μόρφωση, την εκπαίδευση, την εργασία, χωρίς διακρίσεις.
Στο άρθρo 2 του Συντάγματος ορίζεται ότι ο σεβασµός και η πρoστασία της αξίας τoυ ανθρώπoυ απoτελoύν την πρωταρχική υπoχρέωση της Πoλιτείας, στο άρθρο 4 θεσπίζεται η αρχή της ισότητας και ορίζεται ότι οι ΄Ελληνες είναι ίσοι ενώπιον του νόµου.
ΕΡΩΤΗΣΗ, ποια μέτρα θα λάβει η κυβέρνηση για να διασφαλιστεί το δικαίωμα όλων των παιδιών των μεταναστών στη Γερμανία στην πρόσβαση στη δημόσια, δωρεάν εκπαίδευση, στην ισότιμη αντιστοίχηση των ελληνικών σχολείων συνολικά (είτε βρίσκονται στην Ελλάδα είτε στη Γερμανία) με αυτά της Γερμανίας, για να σταματήσει ο διαχωρισμός των παιδιών των μεταναστών σε μαθητές 2ης κατηγορίας στη Γερμανία, και να είναι τα παιδιά μας ισότιμοι πολίτες στην Ευρώπη;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.