Ερώτηση για την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί με την ανέγερση του Ελληνικού Σχολείου του Μονάχου κατέθεσαν προς τον υπουργό Παιδείας οι βουλευτές του ΚΚΕ Γιάννης Γκιόκας, Γιάννης Δελής και Σταύρος Τάσσος.
Αναλυτικά η Ερώτηση αναφέρει:
Η καπιταλιστική κρίση στη χώρα μας ανάγκασε και αναγκάζει όλο και περισσότερους εργαζόμενους να μεταναστεύσουν με τις οικογένειές τους προς τη Γερμανία. Οι
κυβερνήσεις της Ελλάδας τόσο η σημερινή όσο και οι παλιότερες, πιστές στις ταξικές τους επιλογές δίνουν ακόμη ένα χτύπημα στην ήδη υποβαθμισμένη μόρφωση που παρέχεται στα παιδιά των Ελλήνων μεταναστών στο εξωτερικό.
Στην πόλη του Μονάχου στη Γερμανία, όπου οι Έλληνες μετανάστες αριθμούν επίσημα πάνω από 30 χιλιάδες, με το ένα τρίτο αυτών να έχουν εισρεύσει τα χρόνια μετά το 2011, υπήρχε ένα δίκτυο Δημοτικών, Γυμνασίων και Λυκείων τόσο στην πόλη του Μονάχου, όσο και στο Νταχάου και στη Νυρεμβέργη.
Τα τελευταία χρόνια, με τις αντιλαϊκές επιλογές των μνημονίων, η εκπαίδευση των Ελλήνων μεταναστών στα δημόσια αυτά σχολεία που τελούν έως σήμερα υπό τον πλήρη διοικητικό, οικονομικό και εκπαιδευτικό έλεγχο του ΥΠΕΠΘ, έχει υποβαθμισθεί σε απελπιστικό βαθμό: Αβεβαιότητα για το αν και πότε θα έρθουν τα βιβλία, αν και πότε θα έρθουν οι καθηγητές, υπέρογκα ποσά για ενοικίαση ακατάλληλων κτιρίων για σχολεία, απλήρωτες υπερωρίες για κάλυψη κενών καθηγητών κλπ.
Ταυτόχρονα, ένα πάγιο αίτημα των Ελλήνων μεταναστών όσον αφορά τη λύση του κτιριακού δρομολογήθηκε πριν λίγα χρόνια με την απόφαση ανέγερσης ιδιόκτητου κτιρίου. Ο προϋπολογισμός εγκρίθηκε, ο εργολάβος ξεκίνησε τις εργασίες, η γερμανική πλευρά παραχώρησε υπό όρους το οικόπεδο και, έκτοτε, μόνο προβλήματα όσον αφορά στην ανέγερση του κτιρίου αυτού δημοσιεύονται, με τελευταία έκφρασή τους την τελεσίδικη απειλή από το Δήμο του Μονάχου για δήμευση του οικοπέδου μαζί με τις όποιες κατασκευές σε αυτό εφόσον η Ελληνική Κυβέρνηση δεν ικανοποίησε τα ανανεωμένα χρονοδιαγράμματα αποπεράτωσης του έργου που είχε δώσει.
ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ. Υπουργός:
Ποια είναι η πορεία εξέλιξης του έργου αυτού κάθε αυτού και τι μέτρα παίρνει η Ελληνική Κυβέρνηση απέναντι τόσο στις ρήτρες του εργολάβου αλλά και στη Βαυαρική Κυβέρνηση.
Πρόκειται το 750 μαθητών νέο σχολείο να είναι ιδιοκτησία του ΥΠΕΠΘ ή σχεδιάζεται η εκχώρησή του σε άλλους "διαχειριστές". Σχεδιάζει το Υπουργείο να καλύψει τις ανάγκες σε στέγαση και των υπολοίπων μαθητών που βρίσκονται σε όλες τις τάξεις των Ελληνικών Σχολείων στο Μόναχο; Σχεδιάζει να επεκτείνει αυτή την ενέργεια και σε άλλες πόλεις ή χώρες όπου υπάρχει μεγάλη συγκέντρωση ομογενών μαθητών;
Διατίθεται το ΥΠΕΠΘ να χρησιμοποιήσει το κτιριακό αυτό συγκρότημα που αναγείρεται με χρήματα του ελληνικού και του γερμανικού λαού ως δωρεάν και δημόσιο σχολείο ή σχεδιάζει να το μετατρέψει σε ιδιωτικό εκπαιδευτήριο που θα λειτουργεί με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια; Σημειώνεται ότι τα ελληνικά σχολεία που λειτουργούν με το ωρολόγιο πρόγραμμα του Ελληνικού ΥΠΕΠΘ στη Γερμανία θεωρούνται ιδιωτικά εκπαιδευτικά ιδρύματα ως νομικές οντότητες, όμως μέχρι σήμερα η φοίτηση των παιδιών των Ελλήνων μεταναστών παραμένει δωρεάν και κάτω από δημόσιο έλεγχο και διαχείριση. Ποιο θα είναι το καθεστώς στο νέο αυτό σχολικό συγκρότημα;
Ποιος είναι ο συνολικός και ποιος ο αναλυτικός απολογισμός εξόδων έως σήμερα που έχουν εκταμιευθεί από την Κεντρική Κυβέρνηση για τη δράση αυτή και ποια είναι τα προβλήματα με την εταιρεία που έχει αναλάβει την κατασκευή του έργου;
Πήρε μέτρα η κυβέρνηση απέναντι σε όσους μέχρι σήμερα διαχειρίστηκαν/ εκπροσώπησαν την Ελληνική Κυβέρνηση στο έργο αυτό και ποια είναι αυτά; Συνεχίζει την εμπιστοσύνη της στους μέχρι σήμερα χειρισμούς των εκπροσώπων της;».
Αναλυτικά η Ερώτηση αναφέρει:
Η καπιταλιστική κρίση στη χώρα μας ανάγκασε και αναγκάζει όλο και περισσότερους εργαζόμενους να μεταναστεύσουν με τις οικογένειές τους προς τη Γερμανία. Οι
κυβερνήσεις της Ελλάδας τόσο η σημερινή όσο και οι παλιότερες, πιστές στις ταξικές τους επιλογές δίνουν ακόμη ένα χτύπημα στην ήδη υποβαθμισμένη μόρφωση που παρέχεται στα παιδιά των Ελλήνων μεταναστών στο εξωτερικό.
Στην πόλη του Μονάχου στη Γερμανία, όπου οι Έλληνες μετανάστες αριθμούν επίσημα πάνω από 30 χιλιάδες, με το ένα τρίτο αυτών να έχουν εισρεύσει τα χρόνια μετά το 2011, υπήρχε ένα δίκτυο Δημοτικών, Γυμνασίων και Λυκείων τόσο στην πόλη του Μονάχου, όσο και στο Νταχάου και στη Νυρεμβέργη.
Τα τελευταία χρόνια, με τις αντιλαϊκές επιλογές των μνημονίων, η εκπαίδευση των Ελλήνων μεταναστών στα δημόσια αυτά σχολεία που τελούν έως σήμερα υπό τον πλήρη διοικητικό, οικονομικό και εκπαιδευτικό έλεγχο του ΥΠΕΠΘ, έχει υποβαθμισθεί σε απελπιστικό βαθμό: Αβεβαιότητα για το αν και πότε θα έρθουν τα βιβλία, αν και πότε θα έρθουν οι καθηγητές, υπέρογκα ποσά για ενοικίαση ακατάλληλων κτιρίων για σχολεία, απλήρωτες υπερωρίες για κάλυψη κενών καθηγητών κλπ.
Ταυτόχρονα, ένα πάγιο αίτημα των Ελλήνων μεταναστών όσον αφορά τη λύση του κτιριακού δρομολογήθηκε πριν λίγα χρόνια με την απόφαση ανέγερσης ιδιόκτητου κτιρίου. Ο προϋπολογισμός εγκρίθηκε, ο εργολάβος ξεκίνησε τις εργασίες, η γερμανική πλευρά παραχώρησε υπό όρους το οικόπεδο και, έκτοτε, μόνο προβλήματα όσον αφορά στην ανέγερση του κτιρίου αυτού δημοσιεύονται, με τελευταία έκφρασή τους την τελεσίδικη απειλή από το Δήμο του Μονάχου για δήμευση του οικοπέδου μαζί με τις όποιες κατασκευές σε αυτό εφόσον η Ελληνική Κυβέρνηση δεν ικανοποίησε τα ανανεωμένα χρονοδιαγράμματα αποπεράτωσης του έργου που είχε δώσει.
ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ. Υπουργός:
Ποια είναι η πορεία εξέλιξης του έργου αυτού κάθε αυτού και τι μέτρα παίρνει η Ελληνική Κυβέρνηση απέναντι τόσο στις ρήτρες του εργολάβου αλλά και στη Βαυαρική Κυβέρνηση.
Πρόκειται το 750 μαθητών νέο σχολείο να είναι ιδιοκτησία του ΥΠΕΠΘ ή σχεδιάζεται η εκχώρησή του σε άλλους "διαχειριστές". Σχεδιάζει το Υπουργείο να καλύψει τις ανάγκες σε στέγαση και των υπολοίπων μαθητών που βρίσκονται σε όλες τις τάξεις των Ελληνικών Σχολείων στο Μόναχο; Σχεδιάζει να επεκτείνει αυτή την ενέργεια και σε άλλες πόλεις ή χώρες όπου υπάρχει μεγάλη συγκέντρωση ομογενών μαθητών;
Διατίθεται το ΥΠΕΠΘ να χρησιμοποιήσει το κτιριακό αυτό συγκρότημα που αναγείρεται με χρήματα του ελληνικού και του γερμανικού λαού ως δωρεάν και δημόσιο σχολείο ή σχεδιάζει να το μετατρέψει σε ιδιωτικό εκπαιδευτήριο που θα λειτουργεί με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια; Σημειώνεται ότι τα ελληνικά σχολεία που λειτουργούν με το ωρολόγιο πρόγραμμα του Ελληνικού ΥΠΕΠΘ στη Γερμανία θεωρούνται ιδιωτικά εκπαιδευτικά ιδρύματα ως νομικές οντότητες, όμως μέχρι σήμερα η φοίτηση των παιδιών των Ελλήνων μεταναστών παραμένει δωρεάν και κάτω από δημόσιο έλεγχο και διαχείριση. Ποιο θα είναι το καθεστώς στο νέο αυτό σχολικό συγκρότημα;
Ποιος είναι ο συνολικός και ποιος ο αναλυτικός απολογισμός εξόδων έως σήμερα που έχουν εκταμιευθεί από την Κεντρική Κυβέρνηση για τη δράση αυτή και ποια είναι τα προβλήματα με την εταιρεία που έχει αναλάβει την κατασκευή του έργου;
Πήρε μέτρα η κυβέρνηση απέναντι σε όσους μέχρι σήμερα διαχειρίστηκαν/ εκπροσώπησαν την Ελληνική Κυβέρνηση στο έργο αυτό και ποια είναι αυτά; Συνεχίζει την εμπιστοσύνη της στους μέχρι σήμερα χειρισμούς των εκπροσώπων της;».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.