Σάββατο 4 Νοεμβρίου 2017

Ευρω-έρευνα: Οι "συνήθειες" των Ελλήνων οδηγών

Πόσο συχνά βρίζουν οι Έλληνες όταν οδηγούν; Γιατί οι Ισπανοί κορνάρουν συνέχεια και ποιας χώρας οι οδηγοί προσπερνούν συχνότερα από δεξιά;

Ποια είναι η σημαντικότερη αιτία πρόκλησης τροχαίων ατυχημάτων; Απαντήσεις σε αυτά και άλλα ερωτήματα δίνει το Ευρωβαρόμετρο Υπεύθυνης Οδήγησης 2017. Τα αποτελέσματα παρουσίασε η γαλλική εταιρεία κατασκευής
αυτοκινητοδρόμων VINCI Autoroutes σε συνέδριο για την οδική ασφάλεια που φιλοξενήθηκε σε ξενοδοχείο των νοτίων προαστίων της Αθήνας.

Σύμφωνα με την έρευνα που διενήργησε η εταιρεία IPSOS με τη συμμετοχή περισσοτέρων από 12.000 οδηγών, από 11 κράτη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η απόσπαση προσοχής αναγνωρίζεται ως η κύρια αιτία τροχαίων δυστυχημάτων από το 57% των οδηγών. Και όμως το 54% των Ελλήνων οδηγών τηλεφωνεί χωρίς hands-free! Πρόκειται για αρνητικό ρεκόρ στην Ευρώπη, όταν ο μέσος όρος είναι στο 32%. Πιο υπεύθυνοι οδηγοί σε ποσοστό 38% θεωρούνται οι Σουηδοί, ενώ οι πιο ανεύθυνοι είναι οι Ιταλοί (με 27%) και ακολουθούν οι Έλληνες (με 18%).

Οι Έλληνες είμαστε πρώτοι επίσης στην οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ σε ποσοστό 28% (11% στην Ευρώπη) και στο να βρίζουμε άλλους οδηγούς (73% ενώ ο ευρωπαϊκός μέσος όρος είναι στο 54%). Το 60% των Ισπανών παραδέχονται ότι κορνάρουν άσκοπα (58% των Ελλήνων και 46% ο μέσος όρος), ενώ το 43% των Βέλγων ότι προσπερνούν από δεξιά στους αυτοκινητόδρομους (31% ο μέσος όρος). Πρώτοι στην υπέρβαση των ορίων ταχύτητας αναδείχθηκαν οι Σουηδοί σε ποσοστό 93% (89% ο μέσος όρος), ενώ το 76% των Γάλλων δεν τηρεί τις αποστάσεις ασφαλείας (63%).

Όσον αφορά την έλλειψη προσοχής κατά την οδήγηση, οι Έλληνες παραδέχθηκαν σε ποσοστό 35% ότι ρυθμίζουν το σύστημα πλοήγησης (39% στην Ευρώπη), σε 49% ότι τηλεφωνούν χρησιμοποιώντας το Bluetooth (43% στην Ευρώπη), σε 26% ότι γράφουν ή/και διαβάζουν SMS ή e-mail (24% στην Ευρώπη), σε 49% ότι τηλεφωνούν με ακουστικά, ποσοστό επίσης ρεκόρ (31% στην Ευρώπη).

Στο συνέδριο που διοργάνωσε η Ethos Events με τίτλο «Η τεχνολογία στην υπηρεσία της οδικής ασφάλειας» παρουσιάστηκαν όλες οι σύγχρονες τάσεις της αυτοκίνησης (π.χ. αυτόνομη οδήγηση), τονίστηκε όμως η σημαντική απόκλιση από το στόχο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τον περιορισμό των νεκρών στους δρόμους (κατά 50% το 2020 σε σχέση με το 2010). Τα στοιχεία δείχνουν ότι οι θάνατοι από τροχαία δυστυχήματα στην Ευρώπη μειώθηκαν κατά μόλις 19% τα τελευταία έξι χρόνια.

Το «παρών» στο συνέδριο έδωσαν μεταξύ άλλων ο Πρόεδρος της Επιτροπής της Βουλής για την Οδική Ασφάλεια, Γιώργος Ουρσουζίδης, ο Γ. Γ. Του Υπουργείου Μεταφορών Αθανάσιος Βούρδας, η Πρόεδρος του Ινστιτούτου για την Οδική Ασφάλεια «Πάνος Μυλωνάς, Βασιλική Δανέλλη-Μυλωνά, στελέχη της αγοράς αυτοκινήτου και του ασφαλιστικού κλάδου, εκπρόσωποι των Ιδιωτικών ΚΤΕΟ και των εταιρειών λειτουργίας των αυτοκινητοδρόμων κ.α.

Πηγή: gocar.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.