Τετάρτη 19 Σεπτεμβρίου 2018

Τι κερδίζουν οι αεροπορικές εταιρείες από τις επιπρόσθετες υπηρεσίες (ΠΙΝΑΚΑΣ)

Αν ο επιβάτης χρειαστεί περισσότερες αποσκευές από ό, τι έχει προγραμματιστεί ή έχει επιπλέον αίτημα για το μενού όταν ταξιδεύει σε διακοπές  πρέπει να πληρώσει επιπλέον σ όλες τις αεροπορικές εταιρείες. Και αυτό δεν  κοστίζει λίγο. Πολλές αεροπορικές εταιρείες προσφέρουν τέτοιες πρόσθετες υπηρεσίες. 

Ιδιαίτερα οι χαμηλού κόστους
αεροπορικές εταιρείες όπως η Ryanair ή η easyJet δεν κερδίζουν τόσο από το εισιτήριο αλλά από τις επιπλέον υπηρεσίες που είναι απαραίτητες για την επιβίωσή τους.

Αυτό προκύπτει τουλάχιστον από την έρευνα της εταιρείας  IdeaWorks που έγινε για λογαριασμό του παρόχου τουριστικών υπηρεσιών CarTrawler και δημοσιεύτηκε στην οικονομική εφημερίδα Wirtschafts Woche.

Οι 73 αεροπορικές εταιρείες οι οποίες μπήκαν στο μικροσκόπιο της έρευνας  πραγματοποίησαν πέρσι ρεκόρ πωλήσεων ύψους 47,2 δισ. δολαρίων - μόνο από τις πρόσθετες υπηρεσίες. Αυτό μπορεί για παράδειγμα να είναι τα προγράμματα για την απόκτηση μιλίων, κρατήσεις θέσεων σε εξόδους κινδύνου, επιπλέον αποσκευές  κλπ. Το πρόσθετο εισόδημα αυξήθηκε σχεδόν 6%

Η αμερικανική αεροπορική εταιρεία United παρουσίασε το 2017 τα υψηλότερα πρόσθετα έσοδα παγκοσμίως. Η United πραγματοποίησε 5,7 δισεκατομμύρια δολάρια με το δικό της πρόγραμμα "μιλίων" και με επιπλέον αποσκευές επιβατών. Οι πρόσθετες υπηρεσίες δίνουν στην εταιρεία τζίρο ίσο με το 15% του συνολικού τζίρου. Οι τέσσερις αεροπορικές εταιρείες με τα υψηλότερα πρόσθετα έσοδα είναι όλες εταιρείες των ΗΠΑ.


Εταιρεία
Τζίρος από πρόσθετες υπηρεσίες (σε δολάρια)
% επί του συνόλου του τζίρου
United Airlines
5,7 δισ
15,2
Delta Airlines
5,4
13,2
American Airlines
5,3
12,5
Southwest Airlines
3,1
14,6
American Airlines
5,3
12,5
Ryanair
2,3
28,2
Air France / KLM
1,97
6,7

 
Lufthansa Group
1,95
6
Alaska Air Group
1,34
16,9
Air Canada
1,33
10,6
easyJet
1,28
19,5




Σε 1,95 δισεκατομμύρια δολάρια ανέρχονται  τα πρόσθετα έσοδα για την Lufthansa που αντιπροσωπεύουν το 6% των συνολικών εσόδων της. Συνεπώς, η μεγαλύτερη γερμανική αεροπορική εταιρεία κερδίζει - συγκριτικά- ελάχιστα από τις πρόσθετες υπηρεσίες, καθώς ο μ.ο. των πρόσθετων εσόδων στις εταιρίες αντιπροσωπεύουν το 9,6% των συνολικών εσόδων 

Για τις αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους, όπως η Ryanair ή η easyJet, η εικόνα είναι εντελώς διαφορετική. Στηρίζονται κυρίως στο πρόσθετο εισόδημα. Στη Ryanair, τα έσοδα αυτά αντιπροσωπεύουν το 28,2% των συνολικών εσόδων και στην easyJet 19,5%. Μόνο με αυτόν τον τρόπο οι αεροπορικές εταιρείες μπορούν να χρηματοδοτήσουν τα εξαιρετικά φθηνά αεροπορικά εισιτήρια. Σε αντίθεση με την Lufthansa ή την United Airlines, η Ryanair και η easyJet δεν έχουν προγράμματα πολλών διαδρομών, αλλά περιορίζονται στα έσοδα από πρόσθετες κρατήσεις αποσκευών ή θέσεων.

Πέρυσι, περίπου τα μισά από τα 130 εκατομμύρια επιβάτες της Ryanair έκαναν κράτηση θέσης με επιβάρυνση - δύο φορές περισσότεροι από το προηγούμενο έτος. Μεταξύ άλλων, η Ryanair κέρδισε από τις επιπρόσθετες υπηρεσίες κατά μέσο όρο περίπου $ 18 ανά επιβάτη. 

Συγκριτικά: Η Lufthansa μετέφερε πέρσι επίσης περίπου 130 εκατομμύρια επιβάτες, αλλά κέρδισε με τις πρόσθετες υπηρεσίες "μόνο" λίγο κάτω από 15 δολάρια ανά επιβάτη . Ωστόσο, τα συνολικά έσοδα του ομίλου Lufthansa ήταν 32 δισεκατομμύρια δολάρια ενώ της Ryanair ήταν λίγο περισσότερο από οκτώ δισεκατομμύρια. Αυτό οφείλεται κυρίως στις διαφορετικές τιμές των εισιτηρίων.

Αυτό που η Ryanair επιδιώκει είναι αυτό που γνωρίζει ήδη πολύ καλά, η Spirit Airlines, αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους των ΗΠΑ. Η Spirit με 46% κερδίζει σχεδόν το ήμισυ των εσόδων της από πρόσθετες υπηρεσίες. Για το σκοπό αυτό, το Spirit έχει αναπτύξει ένα μοντέλο δυναμικής τιμολόγησης. Οι τιμές για κρατήσεις θέσεων ή πρόσθετες αποσκευές βασίζονται στην προσφορά και τη ζήτηση. Όποιος θέλει να κρατήσει μια θέση λίγο πριν την πτήση είναι πιθανό να πληρώσει πολύ περισσότερο από όσο θα πλήρωνε αρκετές εβδομάδες πριν από την αναχώρηση. Η Spirit κερδίζει κατά μέσο όρο πάνω από $ 50 ανά επιβάτη από τις πρόσθετες υπηρεσίες

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.