Τρίτη 9 Απριλίου 2019

Γερμανία: Σχεδόν οι μισοί μαθητές δεν μπορούν να γράψουν καλά

Περισσότερο από το ένα τρίτο των μαθητών δημοτικών σχολείων (37%) αντιμετωπίζουν προβλήματα στην ανάπτυξη ενός ευανάγνωστου χειρογράφου. Στα σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, οι καθηγητές βλέπουν κατά μέσο όρο το
43% των μαθητών να έχουν δυσκολίες . Τα ευρήματα μιας αντιπροσωπευτικής έρευνας έχει πραγματοποιήσει από κοινού το Verband Bildung und  Erziehung (VBE) με το Schreibmotorik Institut από τον Σεπτέμβριο του 2008 έως τον Ιανουάριο του 2019.

Η συντριπτική πλειοψηφία των εκπαιδευτικών στη Γερμανία παρατηρεί - σύμφωνα με την έρευνα - μια γενική χειροτέρευση της γραφής των μαθητών.

Το χειρόγραφο είναι καλό για τον εγκέφαλο

"Εκ πρώτης δεν πρόκειται για καλλιγραφία ή  για μια πολιτισμική τεχνική που σήμερα είναι  περισσότερο ή λιγότερο περιττή. λέει ο Δρ. Marianela Diaz Meyer, Διευθύνων Σύμβουλος του μη κερδοσκοπικού Ινστιτούτου Schreibmotorik. "Η γραφή με το χέρι είναι εξίσου σημαντική με την ανάγνωση και την ορθογραφία".

Αυτές οι θετικές επιπτώσεις παρατηρούνται επίσης από περισσότερο από το 90% των ερωτηθέντων εκπαιδευτικών. "Οι κινήσεις είναι οι πιο σημαντικές, ενεργοποιούν έως και δώδεκα περιοχές του εγκεφάλου", λέει ο Meyer σε συνέντευξή του στο MDR KULTUR. 

«Υποστηρίζουν τη διατήρηση, την κατανόηση και τη δημιουργικότητα, ποιότητες που θα συνεχίσουν να είναι σε ζήτηση στην εποχή της ψηφιοποίησης». Ως εκ τούτου χειρόγραφη και ψηφιοποίηση του δεν αντιφάσεις. "Δεν πρέπει απαραίτητα να είναι χαρτί για να γράψει κανείς, μπορεί επίσης να είναι ψηφιακό έγγραφο", λέει ο Meyer. "Το γράψιμο των χεριών ενισχύει την εξυπνάδα, είναι σημαντικό τα παιδιά να σκέφτονται με τα χέρια τους".

Ωστόσο, η προοδευτική ψηφιοποίηση της επικοινωνίας και η υπερβολική κατανάλωση μέσων γίνεται αντιληπτή ως προβληματική τουλάχιστον από τους μισούς ερωτηθέντες. Οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί θεωρούν αιτία της επιδείνωσης της γραφής στους μαθητές, αλλά πάνω απ 'όλα πολύ λίγο ρουτίνα, κακές κινητικές δεξιότητες και συντονισμό, καθώς και προβλήματα συγκέντρωσης. Επιπλέον, υπάρχει έλλειψη χρόνου στο ωρολόγιο πρόγραμμα στα σχολεία.

Επίσης, ο Εθνικός Πρόεδρος του Συνδέσμου Εκπαίδευσης (VBE), Udo Beckmann, επέκρινε το αναλυτικό πρόγραμμα: «Στερούνται τα βασικά Πώς είναι δυνατόν να  μαθαίνουν να γράφουν τα παιδιά, όταν οι δάσκαλοι δεν έχουν το χρόνο να τους στηρίξουν μεμονωμένα  

Συμβουλή: περισσότερη άσκηση
Ως εκ τούτου, σχεδόν όλοι οι δάσκαλοι μιλούν για πιο εκλεκτές κινητικές δραστηριότητες, όπως χειροτεχνία, ζωγραφική και μαγείρεμα. 

Πολλοί μαθητές δημοτικών σχολείων ξοδεύουν τον ελεύθερο χρόνο τους με τον υπολογιστή και την τηλεόραση και πολύ λιγότερο με παιχνίδια μετακίνησης.
Marianela Diaz Meyer, Διευθύνων Σύμβουλος του Ινστιτούτου Schreibmotorik

Τα αγόρια γράφουν χειρότερα από τα κορίτσια
Τα αγόρια επηρεάζονται πολύ περισσότερο: σύμφωνα με τους δασκάλους του δημοτικού σχολείου, το 45% των αγοριών έχουν προβλήματα χειρογράφου, αλλά μόνο το 29% των κοριτσιών. Στο γυμνάσιο, σύμφωνα με τους δασκάλους, ακόμη και το 53% των αγοριών έχουν προβλήματα και μόνο το 33% των κοριτσιών.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.