Με ένα ξενοφοβικό μήνυμα, το AfD προτρέπει τους ψηφοφόρους να υποστηρίξουν το κόμμα «έτσι ώστε η Ευρώπη να μην γίνει Ευραβία»
Το Ινστιτούτο Τέχνης Clark στο Williamstown της Μασαχουσέτης, ιδιοκτήτης του έργου ζωγραφικής του Jean-Léon Gérôme, “Slave Market”, διαμαρτύρεται και εγκαλεί το γερμανικό ακροδεξιό κόμμα Alternative für Deutschland (AfD) να αποσύρει το έργο από την
προεκλογική ενόψει ευρωεκλογών καμπάνια του. Το έργο του Ζαν-Λεόν Ζερόμ φιλοτεχνήθηκε το 1866 και απεικονίζει μια γυμνή γυναίκα με ανοιχτόχρωμο δέρμα εν μέσω μιας
ομάδας ανδρών. Ένας από αυτούς επιθεωρεί τα δόντια ενός γυμνού, θηλυκού σκλάβου.Το Ινστιτούτο Τέχνης Clark στο Williamstown της Μασαχουσέτης, ιδιοκτήτης του έργου ζωγραφικής του Jean-Léon Gérôme, “Slave Market”, διαμαρτύρεται και εγκαλεί το γερμανικό ακροδεξιό κόμμα Alternative für Deutschland (AfD) να αποσύρει το έργο από την
προεκλογική ενόψει ευρωεκλογών καμπάνια του. Το έργο του Ζαν-Λεόν Ζερόμ φιλοτεχνήθηκε το 1866 και απεικονίζει μια γυμνή γυναίκα με ανοιχτόχρωμο δέρμα εν μέσω μιας
Η εικόνα τοποθετείται σε ένα περιβάλλον όπως η Μέση Ανατολή ή η Βόρεια Αφρική και αποτελεί ένα έξοχο παράδειγμα οριενταλισμού στην τέχνη. Το έργο αφού άλλαξε πολλά χέρια αγοράστηκε από τον Robert Sterling Clark το 1930. Από το 1955 είναι μέρος της συλλογής του Ινστιτούτου Clark Art Institute.
Η γυναίκα παρουσιάζεται στον πίνακα ανίσχυρη και παθητική ανάμεσα σε βίαιους και επιθετικούς άνδρες. Το AfD με αυτό το έργο θέλει να περάσει ξεκάθαρα ένα ξενοφοβικό μήνυμα, προτρέποντας τους ψηφοφόρους να υποστηρίξουν το κόμμα «έτσι ώστε η Ευρώπη να μην γίνει Ευραβία». Και ενώ το Βερολίνο έχει γεμίσει με αυτές τις διαφημιστικές ταμπέλες το μουσείο μέσω του διευθυντή του Olivier Meslay, δηλώνει: «Είμαστε εντελώς αντίθετοι με τη χρήση αυτού του έργου για την προώθηση οποιασδήποτε πολιτικής ατζέντας».
Η εκστρατεία του AfD στο Βερολίνο χρησιμοποιεί τη λέξη “Eurabia”, η οποία συχνά χρησιμοποιείται από θεωρητικούς της δεξιάς για να περιγράψει τα υποτιθέμενα αραβικά σχέδια κυριαρχίας στην Ευρώπη. Τα γερμανικά μέσα ενημέρωσης επεσήμαναν ότι ο όρος χρησιμοποιήθηκε και από τον Νορβηγό ακροδεξιό Άντερς Μπέρινγκ Μπρέιβικ, ο οποίος ευθύνεται για τη φονικότερη επίθεση στη χώρα από το τέλος του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου, όταν με διπλή τρομοκρατική επίθεση άφησε πίσω του νεκρά 77 άτομα.
Το AfD ισχυρίζεται στη σελίδα της στο Facebook, ότι «χρησιμοποιεί αρκετές εικόνες από την ευρωπαϊκή ιστορία της τέχνης για να δείξει τις κοινές αξίες που είναι πιο σημαντικό από ποτέ να υπερασπιστούμε σήμερα». Ο πίνακας δεν έχει δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας και μάλλον το AfD δε θα την αποσύρει.
Κείμενο: ελc team, www.elculture.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.