Τετάρτη 27 Μαΐου 2020

Handelsblatt: «Το Λιμάνι του Πειραιά κατέχει την πρώτη θέση στη Μεσόγειο»

Στο εκτενές ρεπορτάζ του ανταποκριτή της εφημερίδας στην Αθήνα Gerd Höhler αναφέρονται, μεταξύ των άλλων, τα ακόλουθα:

Αν και η Κομισιόν προβλέπει πτώση του ελληνικού ΑΕΠ 9,7% για φέτος, δεν υπάρχουν ενδείξεις ύφεσης, λόγω του κορωνοϊού, στο Λιμάνι του Πειραιά. Η κίνηση εμπορευματοκιβωτίων σημείωσε ελαφριά αύξηση το πρώτο τρίμηνο
του έτους, ενώ η εξέλιξη της ήταν σταθερή για τον Μάιο και τον Απρίλιο.

Το ελληνικό λιμάνι συνεχίζει να αποτελεί ‘success story’. Πέρυσι, βρέθηκε στην πρώτη θέση στη Μεσόγειο όσον αφορά την κατάταξη των λιμανιών με βάση την κίνηση εμπορευματοκιβωτίων, αφήνοντας στη δεύτερη θέση τη Βαλέντσια (Ισπανία).

Οι Κινέζοι ήρθαν στον Πειραιά το 2008. Το 2016, η Cosco αγόρασε το 51% του ΟΛΠ από το ελληνικό κράτος έναντι 368,5 εκ. ευρώ. Η σύμβαση προβλέπει ότι ο κινεζικός όμιλος θα μπορέσει να αποκτήσει επιπλέον μερίδιο μετοχών 16% μέχρι το 2021.

Η Cosco έφερε κίνηση στο ‘αποκοιμισμένο’ λιμάνι, με αποτέλεσμα πλέον να κατατάσσεται πρώτο στη Μεσόγειο και τέταρτο στην Ευρώπη στην κατάταξη που αφορά την κίνηση εμπορευματοκιβωτίων.

Κινέζοι αναλυτές χαρακτηρίζουν το Λιμάνι «το κεφάλι του δράκου στην Ευρώπη». Ο Πειραιάς είναι το σημαντικότερο ευρωπαϊκό Λιμάνι στη Μεσόγειο από όπου διέρχονται τα φορτηγά πλοία από την Άπω Ανατολή, μετά τη Διώρυγα τη Σουέζ. Το γεγονός αυτό καθιστά τον Πειραιά ιδανικό κόμβο για το project της Κίνας ‘One Belt, One Road’, το Νέο Δρόμο του Μεταξιού, μέσω του οποίου ο κινέζος Πρόεδρος Xi Jinping θέλει να κατακτήσει τις ευρωπαϊκές αγορές και να κερδίσει πολιτική επιρροή.

Τα εμπορευματοκιβώτια που φθάνουν από την Ασία στον Πειραιά μεταφορτώνονται για διανομή σε άλλα μεσογειακά Λιμάνια ή μεταφέρονται μέσω σιδηροδρόμου στα Βαλκάνια, την Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη. Συνεπώς, η Ελλάδα μπορεί να αξιοποιήσει τη δυναμική της Cosco και να καταστεί ο σημαντικότερος μεταφορικός κόμβος στη ΝΑ Ευρώπη.

Η Cosco αποκομίζει σημαντικά κέρδη από το Λιμάνι του Πειραιά. Το 2019, ο κύκλος εργασιών του ΟΛΠ αυξήθηκε κατά 12%, σχεδόν 150 εκ. ευρώ. Το καθαρό κέρδος ανήλθε στα 35,3 εκ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 27%. Εξάλλου, την επιτυχία του Λιμανιού την καρπώνεται και το Υπουργείο Οικονομικών, το οποίο έλαβε 5,4 εκ. ευρώ από τα τέλη παραχώρησης πέρυσι.

Εντωμεταξύ, η Cosco επενδύει γύρω στα 300 εκ. ευρώ για την περαιτέρω επέκταση του Λιμανιού. «Η κρίση του κορωνοϊού δεν αλλάζει τη συμφωνία μας με το δημόσιο και προχωράμε με τις επενδύσεις, όπως έχει σχεδιαστεί», δηλώνει στη Handelsblatt ο Νεκτάριος Δεμενόπουλος, εκπρόσωπος του ΟΛΠ.

Οι επενδύσεις αφορούν την επέκταση του τερματικού σταθμού για τη μεταφορά αυτοκινήτων και τον εκσυγχρονισμό της παλαιότερης Προβλήτας Ι. Επιπρόσθετα, παρά τον κορωνοϊό, ο ΟΛΠ παραμένει πιστός στο σχεδιασμό του για ένα νέο τερματικό σταθμό κρουαζιερόπλοιων, ξενοδοχεία πέντε αστέρων και ένα εμπορικό κέντρο. Το έργο ύψους 136 εκ. ευρώ ανέλαβε η ελληνική κατασκευαστική εταιρεία ΤΕΚΑΛ στις αρχές Φεβρουαρίου.

Οι νέες προβλήτες που θα κατασκευαστούν στη θάλασσα έχουν σχεδιαστεί για κρουαζιερόπλοια μήκους 390μ.. Με αυτό τον τρόπο, ο Πειραιάς θα βελτιώσει τη θέση του στον τομέα της κρουαζιέρας στην Ανατολική Μεσόγειο. Μέχρι στιγμής, η πλειονότητα των κρουαζιερόπλοιων ξεκινούν από τα ιταλικά λιμάνια. «Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των ειδικών, ο τομέας της κρουαζιέρας θα επανέλθει στα προ κρίσης επίπεδα σε 2 με 3 χρόνια. Αυτό είναι και το χρονοδιάγραμμά μας για την ολοκλήρωση της επέκτασης του τερματικού σταθμού κρουαζιερόπλοιων», αναφέρει ο Δεμενόπουλος. 

Στην αρχή του έτους υπήρχαν σχέδια για την κατασκευή μιας τέταρτης προβλήτας εμπορευματοκιβωτίων στο Λιμάνι του Πειραιά. Εξαιτίας του κορωνοϊού, τα σχέδια παραμένουν αβέβαια. «Είναι δύσκολο να μιλήσει κανείς για μελλοντικά σχέδια υπό τις παρούσες συνθήκες», δηλώνει ο Δεμενόπουλος. «Πρωταρχικός μας στόχος είναι να αξιοποιήσουμε στο μέγιστο της υπάρχουσες δυνατότητες. Με αυτό τον τρόπο, θα υπερασπιστούμε την κατάταξη μας στην τέταρτη θέση στην Ευρώπη», όπως επεσήμανε.

Ο Πειραιάς θα μπορούσε να εκτοπίσει τη Αμβούργο από την τρίτη θέση, με βάση τα τρέχοντα μεγέθη, και τότε μόνο η Αμβέρσα και το Ρότερνταμ θα προηγούνται. Ήδη έχει αφήσει πίσω του ανταγωνιστές όπως η Βρέμη, η Αλχεθίρας και η Βαλέντσια.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.