H Ελλάδα ανοίγει τα λιμάνια της για τα κρουαζιερόπλοια – αλλά οι πλοιοκτήτριες εταιρείες διστάζουν»
«Περίπου 10% των τουριστών στην Ελλάδα ταξιδεύει με κρουαζιερόπλοιο. Η ελληνική κυβέρνηση θέλει να βοηθήσει στην εκ νέου ανάκαμψη του κλάδου»
Στην ανταπόκριση του Gerd Höhler
αναφέρονται τα εξής:
Οι κάτοικοι στο ελληνικό κυκλαδονήσι της Σαντορίνης βλέπουν κάτι ασυνήθιστο γι’ αυτή την εποχή. Στην πραγματικότητα, θα έπρεπε η καλντέρα, ο κόλπος του ηφαιστειακού νησιού, τώρα να είναι γεμάτη κρουαζιερόπλοια. Αλλά πουθενά δεν βλέπεις πλοίο.
Τα σοκάκια της πρωτεύουσας του νησιού Φηρά, που άλλοτε ήταν γεμάτα κόσμο, είναι σχεδόν άδεια και πολλά μαγαζιά και μπουτίκ κλειστά. Τώρα ο έλληνας Υπ. Τουρισμού Χάρης Θεοχάρης θέλει να ξαναδώσει ζωή σε μέρη σαν τα Φηρά. Μετά την τετράμηνη αναγκαστική παύση λόγω κορωνοϊού, από χθες Σάββατο επιτρέπεται να δένουν και πάλι κρουαζιερόπλοια στα λιμάνια του Πειραιά, της Ρόδου, του Ηρακλείου, του Βόλου, της Κέρκυρας και του Κατάκολου κοντά στην αρχαία Ολυμπία. Αν οι επιβάτες έχουν καταγραφεί σε ένα από αυτά τα λιμάνια, τα πλοία επιτρέπεται να δέσουν και σε άλλα λιμάνια σε νησιά όπως η Σαντορίνη.
Πέρσι πέρασαν από τα ελληνικά λιμάνια στην ξηρά περίπου 3,5 εκατομ. επιβάτες κρουαζιερόπλοιων, δηλαδή πάνω από το 10% όλων των ξένων τουριστών. Για την τοπική οικονομία πολλών νησιών παίζουν μεγάλο ρόλο. Μαγαζιά με σουβενίρ, μπουτίκ πολυτελείας και χρυσοχόοι στα νησιά Μύκονο, Σαντορίνη ή Κέρκυρα οφείλουν μεγάλο μέρος του τζίρου τους στους τουρίστες από τα κρουαζιερόπλοια.
Ο Υπουργός Θεοχάρης θέλει να προσπαθήσει να σώσει την υπόλοιπη σεζόν. Ωστόσο, το άνοιγμα προϋποθέτει ότι τα επιδημιολογικά στοιχεία δεν θα επιδεινωθούν δραματικά. Επιπλέον, ισχύουν αυστηρά υγειονομικά πρωτόκολλα. Για παράδειγμα, τα πλοία πρέπει να έχουν πληρότητα το πολύ μέχρι 60%. Οι επιβάτες θα πρέπει να θερμομετρούνται στο τσεκ-ιν και να συμπληρώνουν φόρμες για την υγεία τους. Όταν κυκλοφορούν εκτός καμπίνας πρέπει να φορούν μάσκες.
Ο Υπουργός Θεοχάρης απηύθυνε έκκληση στους τρεις μεγαλύτερους παρόχους κρουαζιέρας -MSC Cruises, Costa Crociere und Tui-Cruises – να παρατείνουν τη συνήθως διαρκούσα μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου σεζόν μέχρι το τέλος του χρόνου. Δεν αναμένεται όμως να αρχίσουν και πάλι να δένουν τα κρουαζιερόπλοια στα ελληνικά νησιά.
Η Celestyal Cruises, μια κυπριακή εταιρεία που ειδικεύεται στην ανατολική Μεσόγειο ακύρωσε εντελώς το πρόγραμμά της για το 2020. Ειδικοί του κλάδου περιμένουν να αρχίσουν οι υπόλοιπες εταιρείες να πλέουν και πάλι σε ελληνικά νερά το νωρίτερο τέλη Αυγούστου ή στις αρχές Σεπτεμβρίου.
Για να γίνει αυτό, θα πρέπει τα πλοία που είναι αγκυροβολημένα σε διάφορα μέρη του κόσμου να επανατοποθετηθούν, να βρεθούν πληρώματα και να ταξιδέψουν σε πτήσεις, πράγμα που λόγω των περιορισμών στις διεθνείς αερομεταφορές δεν είναι κάτι απλό.
Στον Πειραιά όμως πιστεύουν στο μέλλον της κρουαζιέρας. Ο ελεγχόμενος από τον όμιλο logistics Cosco ΟΛΠ επενδύει λοιπόν πάνω από 100 εκατομ. ευρώ για την επέκταση του τέρμιναλ κρουαζιέρας με πολλά πεντάστερα ξενοδοχεία και ένα εμπορικό κέντρο. Κατ’ αυτόν τον τρόπο ο Πειραιάς θέλει να καταστεί ένα είδος „Home Port“, λιμάνι-αφετηρία για κρουαζιέρες στη Μεσόγειο. Το πρότζεκτ αναμένεται να ολοκληρωθεί στα τέλη του 2022. «Μέχρι τότε θα έχει περάσει η κρίση», ελπίζει ο εκπρόσωπος του ΟΛΠ, Νεκτάριος Δεμενόπουλος.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.