Παρασκευή 15 Ιανουαρίου 2021

Γιώργος Παστίδης: "Ο Covid άλλαξε τις ζωές μας και την εργασία"

Στο πλαίσιο των δημοσιεύσεών μας για Έλληνες του εξωτερικού που έχουν καταξιωθεί στον τομέα της εργασίας τους συζητήσαμε σήμερα με τον Γιώργο Παστίδη * που εργάζεται στο Παρίσι σε υψηλόβαθμη θέση της Ericsson

Κύριε Παστίδη, Σ όλον τον κόσμο υπάρχει μια προοτροπή για "εργασία από το σπίτι" . Πιστεύετε ότι αυτό είναι ένα προσωρινό μέτρο ή σε μεγάλο βαθμό θα συνεχιστεί. Ηταν προετοιμασμένες οι εταιρίες και πως κρίνετε το βαθμό που ανταποκρίθηκαν μέχρι τώρα ;

Ο Covid άλλαξε τις ζωές μας και την εργασία. Έφερε πολύ γρηγορότερα πράγματα που ήταν αναμενόμενα αλλά όχι τόσο σύντομα και ήρθαν για να μείνουν. Στην Ericsson, εταιρεία που εργάζομαι, 85,000 κόσμος εργαζόμαστε με ασφάλεια από το σπίτι μας από τον Φεβρουάριο

και τα αποτελέσματα μας είναι εξαιρετικά. Υπάρχουν φυσικά 15,000 συνάδελφοι όπως οι field engineers για παράδειγμα που συνεχίζουν την εργασία τους όπως και πριν (με τα μεγαλύτερα δυνατά μέτρα ασφαλείας) γιατί δε γίνεται διαφορετικά. Εμείς ήμασταν έτοιμοι. Και ήταν έτοιμες οι περισσότεροι μεγάλοι πολυεθνικοί οργανισμοί. Πιστεύω όμως ότι δεν ισχύει το ίδιο για μικρότερες εταιρείες. Έχει ενδιαφέρον έρευνα της KPMG στην Ελλάδα πριν από 8 μήνες που δείχνει ότι οι Ελληνικές εταιρείες σε σχέση με τις πολυεθνικές είναι διστακτικές να εφαρμόσουν την εξ αποστάσεως εργασία και προσπαθούν να επισπεύσουν την επιστροφή των εργαζομένων στο γραφείο.   

Ενα από τα θέματα που προκαλεί έντονη συζήτηση και μάλιστα μπήκε από διάφορους κύκλους ως επιχείρημα στη συζήτηση για την πανδημία ήταν τα δίκτυα 5G. Tελικά γιατί προκαλεί αντιδράσεις το συγκεκριμένο θέμα και πόσο βάση έχουν οι διάφορες απόψεις που "ακούγονται". Δεν είναι απλά μια φυσιολογική αναβάθμιση ;

Το 5G δεν έχει ακόμη αναπτυχθεί εμπορικά, είναι ακόμη σε εμβρυακή κατάσταση και δεν υπάρχουν κεραίες στις περισσότερες χώρες του κόσμου. Επίσης εκπέμπει μέσω των υφισταμένων συχνοτήτων κι εκπέμπει την ίδια ακτινοβολία με το 4G. Επιτρέψτε μου να αστειευτώ. Όσο πιθανό είναι να δημιούργησε ο Covid το 5G  είναι και να προκάλεσε το 5G τον Covid.

Δεν είναι θέμα που συνδέεται άμεσα με την οικονομική ανάπτυξη η γρήγορη σύνδεση του διαδικτύου, γιατί δεν επνδύουν οι χώρες σ αυτό ; 

Έχετε δίκιο αλλά δεν είναι μόνον θέμα επενδύσεων και γι αυτό βλέπετε οικονομικά ισχυρές και τεχνολογικά προηγμένες χώρες να κάνουν ίσως αργά βήματα.  

Είναι και θέμα regulations που στην Ευρώπη λαμβάνονται σοβαρά υπόψη ώστε να έχουμε ένα όχι μόνο γρήγορο αλλά ασφαλές και sustainable ψηφιακό παρόν και μέλλον. 

Σε κάποιο σημείο του πλούσιου βιογραφικού σας, διαβάζουμε οτι είσαστε μέλος στην μεγαλύτερη εθελοντική οργάνωση παγκοσμίως, στους Προσκόπους. Πιστεύετε ότι ο εθελοντισμός ειδικά στις μέρες μας είναι σημαντικός;

Νομίζω πως τα τελευταία συμβάντα στην Αμερική απαντούν με τον καλυτερο τρόπο την ερώτηση σας.  Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν ήταν παρά η αφορμή κι όχι η αιτία. Τα δημογραφικά αλλάζουν ραγδαία σε Αμερική κι Ευρώπη, ακόμη και στην πατρίδα μας. Ο φόβος για το διαφορετικό γίνεται φθόνος, μίσος και φανατισμός. Και η απάντηση δεν είναι άλλη, δεν μπορεί να είναι άλλη από την αγάπη, τη συνεργασία, το σεβασμό στη διαφορετική θρησκεία, χρώμα, φύλο και φυλή. Χρειάζονται τομές και μακρόπνοος σχεδιασμός στην παιδεία για να δούμε όχι εμείς αλλά τα παιδιά μας και τα εγγόνια μας τα πράγματα να αλλάζουν και να γίνονται καλύτερα. Οι εθελοντικές οργανώσεις θα έχουν σημαντικό ρόλο σε αυτές τις αλλαγές και οι Έλληνες Πρόσκοποι με την τεράστια ιστορία προσφοράς κι έργου μπορούν να πρωταγωνιστήσουν.

Εσεις εργαστήκατε στην Ελλάδα και μετά στη Γαλλία. Γιατί φύγατε από την Ελλάδα; Ήταν θέμα προοπτικής ;

Εγώ γεννήθηκα στο Λονδίνο από γονείς γεννημένους και μεγαλωμένους στο Κάϊρο που είχαν καταγωγή από Κύπρο, Χίο και Σάμο, και σπούδασα στις ΗΠΑ. Σας τα λέω αυτά για να δείξω ότι καταρχάς η μετανάστευση είναι στο DNA μου πράγμα νομίζω που επηρέασε (όχι συνειδητά ίσως) σημαντικά την απόφαση μου αυτή. 

Δεν έκανα τίποτα περισσότερο απο τους γονείς μου και τους παππούδες μου. Τελείωσα τις σπουδές μου το 1989 και δεν πέρασε στιγμή τότε από το μυαλό μου να μείνω στην Αμερική. Μου έλειπε η πατρίδα μου, η οικογένεια μου, οι φίλοι μου. Γρήγορα όμως συνειδητοποίησα ότι η απόφαση αυτή δεν ήταν η καλύτερη με κριτήρια αυστηρά επαγγελματικά κι ας ήταν χρόνια καλά για την Ελλάδα. Όταν ήρθαν και τα δύσκολα χρόνια με την οικονομική κρίση, η επιθυμία που ήταν παλαιότερα πολυτέλεια δυνάμωσε κι έγινε επιτακτική ανάγκη ώστε να προσφέρω στην οικογένεια μου κι εμένα τον ίδιο ένα καλύτερο παρόν κι ένα ασφαλέστερο μέλλον. 

Θα θέλατε να επιστρέψετε πάλι πίσω ;  

Θα ήθελα πάρα πολύ να μπορούσα να σας απαντήσω΄ναι΄. Αλλα δυστυχώς δεν μπορώ. Λατρεύω την εργασία μου και τον global ρόλο μου στον σπουδαίο οργανισμό που μου επιτρέπει να είμαι στο κέντρο των εξελίξεων του χώρου μου, αισθάνομαι πολύ καλά σε μια χώρα που αγκάλιασε οικογένεια μου, απολαμβάνω την εργασιακή ασφάλεια που μου προσφέρει η Γαλλία, νιώθω ευγνωμοσύνη που βλέπω το παιδί μου να είναι bilingual σε μια χώρα με παιδεία εξαιρετική. Η ζωή μας είναι σε απόλυτη τάξη, η απόσταση από την Ελλάδα είναι μικρή και ο νέος ψηφιακός κόσμος μικραίνει κάθε μέρα τις αποστάσεις και μας  επιτρέπει να είμαστε κοντά σε όσους και όσα αγαπάμε στην πατρίδα. 


*Ο Γιώργος Παστίδης  

Διηύθυνε για 9 χρόνια το business unit της εκπαίδευσης πωλήσεων των ICAP Group and Huthwaite International στη Νοτιοανατολική Ευρώπη. Εργάζεται στην Ericsson από το 2013, με έδρα το Παρίσι.  

Αρχικά επικεφαλής της εκπαίδευσης πωλήσεων του Region Mediterranean και μετά του Market Area Europe & Latin America. Πριν 2 χρόνια ανέλαβε τα διευρυμένα καθήκοντα του global ρόλου Head of Sales Enablement Programs για το Ericsson Group. Είναι απόφοιτος του Elon University, USA όπου σπούδασε Διοίκηση Επιχειρήσεων και Οικονομικά (BSc) και είναι κάτοχος της πιστοποίησης μεταπτυχιακού επιπέδου Advanced Coaching and Mentoring L7 του Chartered Institute of Personnel and Development (CIPD), UK.  

Είναι fellow member του Association of Professional Sales (APS), UK και τακτικός ομιλητής σε συνέδρια πωλήσεων σε πολλές χώρες της Ευρώπης.  

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.