Καθηλωμένα αεροσκάφη σημαίνει λιγότερες ώρες πτήσης και λιγότερη εξάσκηση για πιλότους. Αρμόδιες υπηρεσίες προειδοποιούν για επιπτώσεις στην ασφάλεια των πτήσεων.
Η πανδημία έφερε τα πάνω κάτω σε πολλούς επαγγελματικούς τομείς και κυρίως σε επαγγέλματα, στα οποία η ρουτίνα θεωρείται το Α και το Ω. Τον κώδωνα του κινδύνου κρούει η
αμερικανική υπηρεσία πολιτικής αεροπορίας, τονίζοντας ότι λόγω της πανδημίας η μεγάλη συρρίκνωση των ωρών πτήσεων θα μπορούσε να έχει δραματικές επιπτώσεις στην ασφάλεια.Έκθεση της NASA για την ασφάλεια πτήσεων συγκέντρωσε λάθη και παραλείψεις, τις οποίες δήλωσαν, ανώνυμα φυσικά, αμερικανοί πιλότοι. Ένας απλά ξέχασε να «ξεπαγώσει», όπως προβλέπεται, τα φτερά του αεροσκάφους πριν την απογείωση, ένας άλλος δεν είδε καλά τα όργανα ελέγχου πτήσης και ανέβηκε σε λάθος ύψος χωρίς λόγο, ενώ κάποιος άλλος επέλεξε τον λάθος διάδρομο προσγείωσης.
75% περιορίστηκαν οι πτήσεις στις ΗΠΑ
«Αυτά τα φαινομενικά μικρά, καθημερινά λάθη, μπορεί να έχουν τραγικές επιπτώσεις» δηλώνει στο CNN o πρώην επικεφαλής της Εθνικής Επιτροπής Ασφάλειας Πτήσεων των ΗΠΑ Πίτερ Γκελτς, υπογραμμίζοντας ότι οι πιλότοι πρέπει να εξασκούνται σχεδόν σε καθημερινή βάση για να πετούν με ασφάλεια. Ας σημειωθεί ότι την περασμένη άνοιξη οι πτήσεις μειώθηκαν κατά 75% σε σχέση με την περίοδο πριν τη πανδημία. Στην έκθεση της NASA ορισμένοι πιλότοι παραδέχθηκαν ότι αισθάνονται σκουριασμένοι.
«Στην αεροπλοΐα η συχνότητα πτήσεων έχει καθοριστική σημασία», τονίζει ο Ρίτσαρντ ΜακΣπέιντεν, υπεύθυνος για ζητήματα ασφάλειας στην ομοσπονδία ιδιοκτητών αεροσκαφών και πιλότων. «Τα 300.000 μέλη της ομοσπονδίας πρέπει να πετούν και πάλι με ασφάλεια όταν τελειώσει η πανδημία», προσθέτει. Για το λόγο αυτό διοργανώνει διαδικτυακά σεμινάρια: «Καλωσορίσατε στο διαδικτυακό σεμινάριο "Don´t Get Rusty", όπου συνομιλούμε χαλαρά για διάφορα ζητήματα, έτσι ώστε να συνεχίσουμε να πετάμε με ασφάλεια».
Προβληματική η απουσία από τα πιλοτήρια
Σε περίπτωση που οι πιλότοι δεν μπορούν να αποδείξουν στις αρμόδιες αμερικανικές υπηρεσίες ότι έχουν κάνει μέσα σε 90 μέρες τουλάχιστον τρεις προσγειώσεις και απογειώσεις δεν τους επιτρέπεται να πετάξουν. Σύμφωνα με τους LA Times η περίοδος αυτή παρατάθηκε αρχικά κατά 60 μέρες και στη συνέχεια για άλλες 30. Διαφορετικά δεν θα επιτρέπονταν σε πολλούς πιλότους να πετάξουν.
Ο πιλότος πάντως που ξέχασε να «ξεπαγώσει» τα φτερά του αεροσκάφος του πριν απογειωθεί αποδίδει το λάθος του στη μακρά περίοδο απουσίας από τα πιλοτήρια.
Γιούλε Κέπελ (RBB, Ουάσιγκτον), Επιμέλεια: Στέφανος Γεωργακόπουλος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.