Τετάρτη 23 Ιουνίου 2021

RND: Νέα γραμμή μετρό - χωρίς οδηγό και 340.000 επιβάτες

Δόθηκε το πράσινο φως για την κατασκευή μιας νέας γραμμής μετρό στην Αθήνα. Είναι το μεγαλύτερο έργο υποδομής στην ελληνική πρωτεύουσα τα τελευταία 20 χρόνια. Η νέα διαδρομή προορίζεται να συμβάλει στη μείωση της κυκλοφορίας αυτοκινήτων και λεωφορείων - και έτσι να ωφελήσει το περιβάλλον»

Το δίκτυο του μετρό στην ελληνική πρωτεύουσα, Αθήνα, επεκτείνεται. Η νέα διαδρομή θα συμβάλει στη μείωση της κυκλοφορίας αυτοκινήτων και λεωφορείων στην μητρόπολη των 4 εκ. κατοίκων και στη μείωση των εκπομπών CO2.

Η νέα διαδρομή συμπληρώνει τις υπάρχουσες τρεις υπόγειες γραμμές μετρό της Αθήνας. Η νέα γραμμή 4 έχει μήκος 13 χλμ. και εκτείνεται από το Άλσος Βεΐκου-με τη μορφή ενός μεγάλου U- με κατεύθυνση πρώτα προς τα νότια, θα διασχίζει το κέντρο της Αθήνας και στη συνέχεια πάλι βόρεια, προς τις περιοχές Ζωγράφου και Γουδί. Προβλέπονται δεκαπέντε σταθμοί, τέσσερις από αυτούς στο κέντρο της πόλης. Σε δύο από τους σταθμούς θα υπάρχει η δυνατότητα μετεπιβίβασης στο υπάρχον δίκτυο. Αργότερα η γραμμή θα επεκταθεί προς την Πετρούπολη στα δυτικά και προς το Μαρούσι στα βόρεια.

Κόστος κατασκευής 1,8 δισ. ευρώ

Η σύμβαση υπεγράφη την Τρίτη. Το έργο ανέλαβε μια κοινοπραξία της ελληνικής κατασκευαστικής εταιρείας Άβαξ με την ιταλική κατασκευαστική εταιρεία Ghella και τον γαλλικό όμιλο μεταφορών Alsthom. Η εταιρεία ανάθεσης είναι η κρατική ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ A.E., η οποία έχει τη ευθύνη λειτουργίας του υπάρχοντος δικτύου μετρό στην Αθήνα και του υπό κατασκευή μετρό της Θεσσαλονίκης στη βόρεια Ελλάδα. Το κόστος κατασκευής εκτιμάται στα 1,8 δισεκατομμύρια ευρώ. Αυτό είναι το μεγαλύτερο έργο κρατικής υποδομής στην Ελλάδα τα τελευταία 20 χρόνια.

Η πρώτη γραμμή στην Ελλάδα λειτούργησε το 1869 και συνέδεσε το λιμάνι του Πειραιά με την Αθήνα. Τα τρένα αρχικά κινούνταν με ατμομηχανές, ενώ το 1904 η γραμμή λειτούργησε με ηλεκτρικό ρεύμα και στο κέντρο μετατράπηκε σε υπόγεια σύνδεση. Στη δεκαετία του 1990, κατασκευάστηκαν δύο ακόμη γραμμές μετρό, οι οποίες τέθηκαν σε λειτουργία το 2000 και επεκτάθηκαν μέχρι τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004. Σήμερα το δίκτυο του μετρό της Αθήνας έχει μήκος 90 χιλιόμετρα και διαθέτει 60 σταθμούς. Με τη νέα γραμμή 4, το δίκτυο θα επεκταθεί στα 103 χιλιόμετρα και θα διαθέτει 75 σταθμούς.

Πηγή: RND


 


Οι εκπομπές CO2 θα μειωθούν κατά 318 τόνους την ημέρα


 


Τα πρώτα σχέδια ανάγονται στη δεκαετία του 1990. Η διαδρομή καθορίστηκε το 2006. Ο τεχνικός προγραμματισμός ξεκίνησε δύο χρόνια αργότερα. Ωστόσο, η ελληνική οικονομική κρίση καθυστέρησε πολύ το έργο. Η προκήρυξη του διαγωνισμού έγινε το 2017. Πολλές ενστάσεις καθυστέρησαν και πάλι το έργο. Στις αρχές Ιουνίου, το Ελεγκτικό Συνέδριο έδωσε τελικά το πράσινο φως.


Η κατασκευή έχει προγραμματιστεί να διαρκέσει οκτώ χρόνια. Για τη νέα διαδρομή θα χρησιμοποιηθούν δύο μηχανήματα διάνοιξης σήραγγας, τα οποία θα ξεκινήσουν από τους τερματικούς σταθμούς με στόχο να συναντηθούν. Αυτό θα εξοικονομήσει χρόνο. Ωστόσο, θα μπορούσαν να υπάρξουν καθυστερήσεις - ειδικά εάν οι εκσκαφείς συναντήσουν αρχαιότητες κατά την κατασκευή των σταθμών και οι αρχαιολόγοι πρέπει να διασφαλίσουν τα ευρήματα. Πολλά μέρη της Αθήνας θα μετατραπούν σε μεγάλα εργοτάξια.


Ωστόσο, οι Αθηναίοι θα αποζημιωθούν με ένα υπερσύγχρονο σύστημα μεταφορών. Τα τρένα χωρίς οδηγό στη νέα γραμμή θα μεταφέρουν 340.000 επιβάτες την ημέρα, θα καταστήσουν 60.000 μετακινήσεις με αυτοκίνητο περιττές και, σύμφωνα με τον Έλληνα Υπουργό Μεταφορών Κώστα Α. Καραμανλή, θα μειώσουν τις εκπομπές CO2 στην Αθήνα κατά 318 τόνους την ημέρα.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.