Η ανταπόκριση του Gerd Höhler αναφέρεται στο κοινό έργο της ελληνικής κυβέρνησης και της γερμανικής εταιρείας Volkswagen για την έξυπνη και βιώσιμη κινητικότητα, το οποίο υλοποιείται στην Αστυπάλαια, υπογραμμίζοντας ότι οι κάτοικοι του νησιού μετά από τον αρχικό σκεπτικισμό τους, φαίνεται να αποδέχονται όλο και περισσότερο τις νέες υπηρεσίες κινητικότητας στις δημόσιες συγκοινωνίες.
Μέσα από το πρόγραμμα αυτό για μια ολιστική και κλιματικά ουδέτερη ηλεκτροκίνηση που περιλαμβάνει ηλιακά συστήματα για την παραγωγή πράσινης ηλεκτρικής ενέργειας, ηλεκτρικά οχήματα, κοινή χρήση αυτοκινήτων και έξυπνες υπηρεσίες δημόσιων μεταφορών, το ειδυλλιακό νησί της Αστυπάλαιας που μέχρι πρότινος ήταν γνωστό μόνο στους λάτρεις της Ελλάδας, αποκτά πλέον φήμη σε όλη την Ευρώπη ως «έξυπνο και βιώσιμο νησί», σημειώνει ο ανταποκριτής διευκρινίζοντας ότι μέχρι το 2026, θα ανανεωθεί πλήρως το ενεργειακό της σύστημα. Στη συνέχεια, αναφέρεται στην εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε για την πορεία υλοποίησης του έργου «Αστυπάλαια: έξυπνο και βιώσιμο νησί» -ένα μόλις χρόνο μετά την έναρξή του- παρουσία του Έλληνα Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη και του Διευθύνοντος Συμβούλου της Volkswagen Herbert Diess, όπου ο Πρωθυπουργός υπογράμμισε την αποφασιστικότητα της χώρας να διαδραματίσει ηγετικό ρόλο στον αγώνα κατά της κλιματικής αλλαγής, δηλώνοντας ότι με το συγκεκριμένο έργο «είμαστε στην πρωτοπορία της καινοτομίας για το πώς μπορούμε να υιοθετήσουμε έξυπνα συστήματα μετακινήσεων». «Ο επικεφαλής της VW, κ. Diess, βλέπει την εταιρεία του ως “μοχλό για τη μετάβαση από το φυσικό αέριο, το πετρέλαιο και τον άνθρακα προς τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας”. Το έργο για την Αστυπάλαια δείχνει “ότι ένας γρήγορος μετασχηματισμός σε πράσινη κινητικότητα και ενέργεια είναι εφικτός εάν εταιρείες και κυβερνήσεις συνεργαστούν”», σημειώνει, μεταξύ άλλων, ο αρθρογράφος και εξηγεί αναλυτικά πώς θα λειτουργήσουν οι έξυπνες υπηρεσίες κινητικότητας που θα αντικαταστήσουν τις παραδοσιακές λεωφορειακές γραμμές με τη χρήση ηλεκτρικών αυτοκινήτων αλλά και ειδικής εφαρμογής κρατήσεων από τους κατοίκους και τους επισκέπτες, ενώ με την κοινή χρήση αυτοκινήτων προβλέπεται μείωση του αριθμού των οχημάτων στο νησί κατά 1/3, σύμφωνα με τον Herbert Diess.
Τέλος, υπό τον ενδιάμεσο τίτλο «80% της ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές έως το 2026», επισημαίνεται ότι κατά τη διάρκεια του επόμενου έτους θα αρχίσει η μετατροπή του ενεργειακού συστήματος της Αστυπάλαιας σε σύστημα παραγωγής πράσινης ηλεκτρικής ενέργειας από ηλιακές κυψέλες και ανεμογεννήτριες, ενώ προβλέπεται και δημιουργία μεγάλου ηλιακού πάρκου μέχρι το 2023 που θα καλύψει το 100% των ενεργειακών αναγκών για ηλεκτροκίνηση και πάνω από το 50% των γενικών ενεργειακών αναγκών του νησιού μειώνοντας το κόστος της ενέργειας κατά 22%. «Μέχρι το 2026, το 80% της ηλεκτρικής ενέργειας που καταναλώνεται στην Αστυπάλαια θα πρέπει να προέρχεται από τον ήλιο και τον άνεμο. Ο στόχος είναι να μειωθούν οι εκπομπές άνθρακα μέχρι τότε κατά 70%», καταλήγει το άρθρο.
Μέσα από το πρόγραμμα αυτό για μια ολιστική και κλιματικά ουδέτερη ηλεκτροκίνηση που περιλαμβάνει ηλιακά συστήματα για την παραγωγή πράσινης ηλεκτρικής ενέργειας, ηλεκτρικά οχήματα, κοινή χρήση αυτοκινήτων και έξυπνες υπηρεσίες δημόσιων μεταφορών, το ειδυλλιακό νησί της Αστυπάλαιας που μέχρι πρότινος ήταν γνωστό μόνο στους λάτρεις της Ελλάδας, αποκτά πλέον φήμη σε όλη την Ευρώπη ως «έξυπνο και βιώσιμο νησί», σημειώνει ο ανταποκριτής διευκρινίζοντας ότι μέχρι το 2026, θα ανανεωθεί πλήρως το ενεργειακό της σύστημα. Στη συνέχεια, αναφέρεται στην εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε για την πορεία υλοποίησης του έργου «Αστυπάλαια: έξυπνο και βιώσιμο νησί» -ένα μόλις χρόνο μετά την έναρξή του- παρουσία του Έλληνα Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη και του Διευθύνοντος Συμβούλου της Volkswagen Herbert Diess, όπου ο Πρωθυπουργός υπογράμμισε την αποφασιστικότητα της χώρας να διαδραματίσει ηγετικό ρόλο στον αγώνα κατά της κλιματικής αλλαγής, δηλώνοντας ότι με το συγκεκριμένο έργο «είμαστε στην πρωτοπορία της καινοτομίας για το πώς μπορούμε να υιοθετήσουμε έξυπνα συστήματα μετακινήσεων». «Ο επικεφαλής της VW, κ. Diess, βλέπει την εταιρεία του ως “μοχλό για τη μετάβαση από το φυσικό αέριο, το πετρέλαιο και τον άνθρακα προς τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας”. Το έργο για την Αστυπάλαια δείχνει “ότι ένας γρήγορος μετασχηματισμός σε πράσινη κινητικότητα και ενέργεια είναι εφικτός εάν εταιρείες και κυβερνήσεις συνεργαστούν”», σημειώνει, μεταξύ άλλων, ο αρθρογράφος και εξηγεί αναλυτικά πώς θα λειτουργήσουν οι έξυπνες υπηρεσίες κινητικότητας που θα αντικαταστήσουν τις παραδοσιακές λεωφορειακές γραμμές με τη χρήση ηλεκτρικών αυτοκινήτων αλλά και ειδικής εφαρμογής κρατήσεων από τους κατοίκους και τους επισκέπτες, ενώ με την κοινή χρήση αυτοκινήτων προβλέπεται μείωση του αριθμού των οχημάτων στο νησί κατά 1/3, σύμφωνα με τον Herbert Diess.
Τέλος, υπό τον ενδιάμεσο τίτλο «80% της ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές έως το 2026», επισημαίνεται ότι κατά τη διάρκεια του επόμενου έτους θα αρχίσει η μετατροπή του ενεργειακού συστήματος της Αστυπάλαιας σε σύστημα παραγωγής πράσινης ηλεκτρικής ενέργειας από ηλιακές κυψέλες και ανεμογεννήτριες, ενώ προβλέπεται και δημιουργία μεγάλου ηλιακού πάρκου μέχρι το 2023 που θα καλύψει το 100% των ενεργειακών αναγκών για ηλεκτροκίνηση και πάνω από το 50% των γενικών ενεργειακών αναγκών του νησιού μειώνοντας το κόστος της ενέργειας κατά 22%. «Μέχρι το 2026, το 80% της ηλεκτρικής ενέργειας που καταναλώνεται στην Αστυπάλαια θα πρέπει να προέρχεται από τον ήλιο και τον άνεμο. Ο στόχος είναι να μειωθούν οι εκπομπές άνθρακα μέχρι τότε κατά 70%», καταλήγει το άρθρο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.