Τρίτη 7 Μαρτίου 2023

Frankfurter Allgemeine: «Ένα προδιαγεγραμμένο σιδηροδρομικό δυστύχημα»

 Frankfurter Allgemeine Zeitung – Τίτλος: «Ένα προδιαγεγραμμένο σιδηροδρομικό δυστύχημα»

«Υπήρχαν από καιρό προειδοποιήσεις για ένα σιδηροδρομικό δυστύχημα στην Ελλάδα»

Η ανταπόκριση του Michael Martens από τη Βιέννη αναφέρεται στο δυστύχημα στα Τέμπη, επισημαίνοντας αρχικά ότι η σιδηροδρομική σύνδεση μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης θεωρείται ένα από τις ωραιότερες διαδρομές με τρένο στην Ευρώπη, ωστόσο έχει δευτερεύουσα σημασία, καθώς οι περισσότεροι ταξιδεύουν μεταξύ των δύο πόλεων αεροπορικώς ή οδικώς. Όπως και παντού στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, το σιδηροδρομικό δίκτυο στην Ελλάδα επίσης είναι παραμελημένο εδώ και δεκαετίες, και μάλιστα εν έτει 2018 το δίκτυο που χρησιμοποιούνταν στην Ελλάδα ήταν μικρότερο από ό,τι το 1938.

 Ο ανταποκριτής αναφέρεται στις επανειλημμένες προειδοποιήσεις για την κατάσταση του δικτύου και σχολιάζει ότι η προσπάθεια του Πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, να αποδώσει το δυστύχημα σε ανθρώπινο λάθος συνιστά απόπειρα να στρέψει αλλού την προσοχή ενόψει των επικείμενων βουλευτικών εκλογών. Οι διαδηλώσεις καταδεικνύουν ότι ο Πρωθυπουργός δεν θα μπορέσει να ξεφύγει εύκολα με τέτοιες προφάσεις, σημειώνει ο δημοσιογράφος, καθώς οι στρεβλώσεις είναι συστημικές και χρόνιες. Επιπλέον, δεν πείθουν ούτε οι δηλώσεις της αριστερής αντιπολίτευσης ότι η τραγωδία οφείλεται μόνο στα μέτρα λιτότητας που ελήφθησαν στο πλαίσιο της οικονομικής κρίσης και στην αναγκαστική ιδιωτικοποίηση των υποδομών, καθώς και πριν την οικονομική κρίση η κατάσταση του δικτύου δεν ήταν καλή. Λόγος γίνεται για την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία όμως ήδη πιο πριν αποτελούσε λεία των κομμάτων και των συνδικάτων σε βάρος του κοινωνικού συνόλου. Συγχρόνως όμως τα συνδικάτα προειδοποιούσαν για την ελλιπή ασφάλεια του σιδηροδρομικού δικτύου, λόγω ανεπαρκούς συντήρησης και υποστελέχωσης και μάλιστα το «Mediterranean Institute for Investigative Reporting (MIIR)» σε διάφορες μελέτες του έχει επιστήσει την προσοχή στα προβλήματα και τους κινδύνους που προκύπτουν από την απουσία σύγχρονης σήμανσης, με την οποία θα μπορούσαν να είχαν αποφευχθεί πολλά ατυχήματα των τελευταίων χρόνων. Σύμφωνα με τις αναλύσεις του MIIR, μεταξύ 2010 και 2018 έχουν χάσει τη ζωή τους 137 άνθρωποι σε σιδηροδρομικά δυστυχήματα στην Ελλάδα, αριθμός ρεκόρ εντός της Ε.Ε., αναλογικά προς το μέγεθος του σιδηροδρομικού δικτύου και τη συχνότητα των δρομολογίων.

Είναι αμφίβολο, καταλήγει η ανταπόκριση, αν το δυστύχημα στα Τέμπη θα αλλάξει κάτι στις συνθήκες που επικρατούν στο σιδηροδρομικό δίκτυο, δεδομένου ότι οι πολιτικοί στις χώρες των Βαλκανίων δεν ταξιδεύουν με τρένο και δεν αντιλαμβάνονται την κατάσταση που επικρατεί. Το μεγαλύτερο ενδιαφέρον για επενδύσεις στις σιδηροδρομικές υποδομές της περιοχής έχει επιδείξει η Κίνα, που επιδιώκει την καλύτερη σύνδεση του λιμένος Πειραιά με όλη την περιοχή μέχρι και την Πράγα, ενώ η Ε.Ε. εμπλέκεται επίσης όλο και περισσότερο, καθώς πρόσφατα έγινε γνωστό ότι θα συνδράμει στον εκσυγχρονισμό της σύνδεσης Βελιγραδίου-Νις.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.