«Με το πρώτο φως της ημέρας θα μπουν στη μάχη και τα ενάερια μέσα». Είναι μία φράση που ακούμε αυτές τις ημέρες συνεχώς από τους ρεπόρτερ, οι οποίοι καλύπτουν τη μάχη με τις καταστροφικές πυρκαγιές στα πύρινα μέτωπα. Γιατί όμως τα ενάερια μέσα που έχουμε στη διάθεσή μας δεν μπορούν να συνεχίσουν το έργο τους και κατά τη διάρκεια της νύχτας;
Η απάντηση στο απλό αυτό ερώτημα είναι εξίσου απλή: Επειδή δεν μπορούν να δουν. Δεν υπάρχει η σωστή ορατότητα, όπως εξηγεί το moneyreview.gr με πηγές της Πολεμικής Αεροπορίας (καθώς τα εναέρια μέσα πυρόσβεσης εμπίπτουν στο πεδίο ευθύνης της Π.Α.).
Το πρόβλημα της απουσίας ορατότητας δεν αφορά τον εφοδιασμό των αεροσκαφών με νερό –αυτός μπορεί να υλοποιηθεί, ακόμη και κατά τη διάρκεια της νύχτας, σε κάποιο αεροδρόμιο ή στρατόπεδο, και όχι απαραίτητα στη θάλασσα. Αφορά όμως την προσέγγιση του πύρινου μετώπου.
Κατά τη διάρκεια μιας επιχείρησης αεροπυρόσβεσης, οι πιλότοι θα πρέπει να έχουν καθαρή ορατότητα ώστε να μπορούν να δουν το έδαφος και να προσεγγίσουν με ασφάλεια τις φλόγες. Επιπλέον, για να είναι επιτυχής η ρίψη νερού, αεροσκάφη και ελικόπτερα θα πρέπει να πετούν σε χαμηλό ύψος.
Όλα τα παραπάνω δεν είναι εφικτά τη νύχτα, καθώς η ορατότητα είναι εξαιρετικά μειωμένη έως και μηδενική και επομένως οι επιχειρήσεις αεροπυρόσβεσης δεν μπορούν να πραγματοποιηθούν με ασφαλή και αποτελεσματικό τρόπο. Ενίοτε, το ίδιο ισχύει και κατά τη διάρκεια της ημέρας, όταν οι πιλότοι αδυνατούν να προσεγγίσουν τη φωτιά λόγω του έντονου και πυκνού καπνού. Γι’ αυτόν τον λόγο, όλες οι ρίψεις πραγματοποιούνται από σημεία τα οποία είναι «καθαρά» από καπνό.
Η διαφορά με τις εμπορικές πτήσεις
Γιατί τα εμπορικά αεροσκάφη όμως μπορούν να πετάξουν τη νύχτα; Οι νυχτερινές εμπορικές πτήσεις πραγματοποιούνται με συγκεκριμένους κανόνες και οι πιλότοι βασίζονται σε μεγάλο βαθμό στα ειδικά όργανα των αεροσκαφών.
«Με αυτόν τον τρόπο γίνεται η απογείωση, η είσοδος στον αεροδιάδρομο και η προσγείωση» σημειώνουν οι ίδιες πηγές από την Πολεμική Αεροπορία. Χωρίς αυτά τα όργανα, οι νυχτερινές πτήσεις -ακόμη και οι εμπορικές- θα ήταν αδύνατες.
Στην περίπτωση των εναερίων μέσων πυρόσβεσης όμως η κατάσταση είναι εντελώς διαφορετική, καθώς η έλλειψη προκαθορισμένων αεροδιαδρόμων, σε συνδυασμό με την ανάγκη για πτήσεις σε πολύ χαμηλό ύψος, καθιστούν απαγορευτική κάθε προσπάθεια νυχτερινής ρίψης νερού. «Σε μια πυρκαγιά, όπως καταλαβαίνετε, δεν υπάρχουν ελεγχόμενοι χώροι και ελεγχόμενοι αεροδιάδρομοι. Χωρίς ορατότητα, οι πιλότοι δεν μπορούν να κάνουν ρίψεις νερού».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.