Πέμπτη 29 Φεβρουαρίου 2024

Οι χώρες με τo πιο ισχυρό…brand

Οι χώρες με τo πιο ισχυρό…brand: Η πρωτιά των ΗΠΑ, η άνοδος της Κίνας και η πτώση της Γερμανίας

Πώς διαμορφώνεται ο δείκτης της ήπιας ισχύος της Brand Finance

Την ώρα που βρίσκεται σε εξέλιξη μία παγκόσμια κούρσα εξοπλισμών, με τις γεωπολιτικές εντάσεις οξυμένες και την πυρηνική απειλή στο προσκήνιο, υπάρχει ένα όπλο, που κανείς δεν αφήνει στην άκρη και κανείς δεν υποτιμά: η επιρροή ή αλλιώς αυτό που ονομάζουμε ήπια ισχύς. Αυτή εξασφαλίζεται με πολιτικούς δεσμούς, διπλωματία, οικονομικές συμφωνίες, επιχειρηματικά deals και δεν την ασκούν αποκλειστικά κρατικοί φορείς. Ο αντίκτυπος που αφήνει μία χώρα στον υπόλοιπο κόσμο είναι ένας συνδυασμός της κρατικής και επιχειρηματικής επιρροής της.

Ποιες είναι λοιπόν οι πιο επιδραστικές χώρες αυτή τη στιγμή; Σύμφωνα με τον ετήσιο δείκτη Global Soft Power Index (Παγκόσμιος Δείκτης Ήπιας ισχύος) της Brand Finance στην κορυφή παραμένουν οι ΗΠΑ και στη δεύτερη θέση ακολουθεί η Βρετανία. Στο τρίτο σκαλοπάτι συναντάμε την Κίνα, η οποία υποσκέλισε την Ιαπωνία και τη Γερμανία. Η τελευταία υποχωρεί δύο θέσεις σε σχέση με την προηγούμενη έρευνα, ενώ είναι ο μόνος εκπρόσωπος της Ε.Ε. (που δεν υπολογίζεται ως ενιαίο μπλοκ στην έρευνα) στην πρώτη πεντάδα.

Για την κατάταξη του δείκτη η εταιρεία έλαβε απαντήσεις από 170.000 συμμετέχοντες από πάνω από 100 χώρες για την αντίληψη που έχουν ως προς την επιρροή των 193 κρατών – μελών του ΟΗΕ. Κάθε κράτος λαμβάνει μία βαθμολογία σε 8 πυλώνες και 55 επιμέρους πεδία και εξασφαλίζει ένα συνολικό σκορ (με άριστα το 100).

Όπως επισημαίνει η Brand Finance, αυτό που ξεκάθαρα προκύπτει από την έρευνα, είναι πως σε περιόδους παγκόσμιας αβεβαιότητας και αστάθειας, οι οικονομικές επιδόσεις μίας χώρας διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο στον βαθμό της ήπιας ισχύος της.

Τι κρατάει τις ΗΠΑ στην κορυφή

Οι Ηνωμένες Πολιτείες βαθμολογούνται με 78,8 μονάδες έναντι 74,8 το 2023, κερδίζοντας την πρώτη θέση σε τέσσερις από τους οκτώ μεγάλους πυλώνες ήπιας δύναμης και σε αρκετά από τα επιμέρους χαρακτηριστικά που διαμορφώνουν το brand των κρατών, όπως «ηγέτης στην επιστήμη», «επιρροή στις τέχνες και την ψυχαγωγία», «παροχή βοήθειας σε χώρες που έχουν ανάγκη».

Ωστόσο, οι προκλήσεις εσωτερικής ασφάλειας, όπως η έξαρση των περιστατικών μαζικών πυροβολισμών, καθώς και η εμπλοκή σε διεθνείς συγκρούσεις φαίνεται να υπονομεύουν ορισμένες από τις αντιλήψεις για το brand των ΗΠΑ.

Η δύναμη της Βρετανίας

Το Ηνωμένο Βασίλειο ανακάμπτει δυναμικά, έχοντας ξεπεράσει τις ταραχώδεις κυβερνητικές αλλαγές και τον προσωρινό αντίκτυπο από τον θάνατο της βασίλισσας Ελισάβετ Β’. Επιπλέον φέτος στον τομέα «ισχυρή και σταθερή οικονομία» είναι στην 7η θέση έναντι 12ης πέρυσι. Η συνολική του βαθμολογία ανέβηκε στις 71,8 μονάδες από 67,3 το 2023.

Πρωταθλήτρια στην άνοδο η Κίνα

Η Κίνα αντικαθιστά τη Γερμανία στην 3η θέση της κατάταξης ήπιας ισχύος, βελτιώνοντας τη συνολική της βαθμολογία κατά 6,2 μονάδες, από τις 65,0 στις 71,2. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη βελτίωση σε σχέση με οποιαδήποτε άλλη χώρα. Αυτή η άνοδος, όπως εξηγεί η μελέτη, οφείλεται στη σημαντική βελτίωση των αντιλήψεων που έχουν οι άλλες χώρες για την Κίνα σε βασικές μετρήσεις, που αφορούν το επιχειρείν, το εμπόριο, την εκπαίδευση και την επιστήμη.

Σε πτώση η Γερμανία

Η Γερμανία υποχωρεί στην 5η θέση, αφού κέρδισε την πρώτη θέση το 2021 και την 3η θέση τόσο το 2022 όσο και το 2023. Έρχεται μεταξύ άλλων αντιμέτωπη με βουτιά 14 θέσεων στην υποκατηγορία «καλές σχέσεις με άλλες χώρες», ενώ σημαντική είναι η πτώση της στους δείκτες για τη βοήθεια προς τρίτες χώρες και την αξιοπιστία της. Ωστόσο, η Γερμανία πέτυχε την πρώτη θέση στη Διακυβέρνηση και παραμένει μεταξύ των ηγετών στην επιδίωξη ενός βιώσιμου μέλλοντος.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.