Τετάρτη 20 Μαρτίου 2024

Γερμανία: ΚΚΕ - Η διήμερη περιοδεία του βουλευτή του ΚΚΕ Γιάννη Δελή

Το ζήτημα της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης στο εξωτερικό βρέθηκε στο επίκεντρο της διήμερης περιοδείας, που πραγματοποίησε στις 16 έως και 18 Μάρτη ο βουλευτής του ΚΚΕ Γιάννης Δελής στη Γερμανία, όπου μίλησε σε εκδηλώσεις της Τομεακής Οργάνωσης Γερμανίας του ΚΚΕ, στο Μόναχο και το Ντίσελντορφ, αντίστοιχα. Στο δελτίο τύπου η οργάνωση του ΚΚΕ επισημαίνει τη σημασία μάλιστα ότι και στις δύο εκδηλώσεις συμμετείχαν εκπρόσωποι από όλες τις ελληνικές κοινότητες και τους εκπαιδευτικούς φορείς των περιοχών.

φωτογραφία από την εκδήλωση στο Μόναχο
΄
Αναλυτικά στο δελτίο τύπου της οργάνωσης ΚΚΕ Γερμανίας αναφέρει τα παρακάτω

Χαρακτηριστικές οι ευθύνες όλων των τελευταίων κυβερνήσεων

Στο Μόναχο, το θέμα που κυριάρχησε στη συζήτηση ήταν το κλείσιμο ελληνικών σχολείων, καθώς μέσα στα τελευταία δυο χρόνια έκλεισε το 2ο Δημοτικό Σχολείο Μονάχου «Πυθαγόρας» και σε αβεβαιότητα έχουν περιέλθει οι μαθητές και μαθήτριες του Δημοτικού Σχολείου Μονάχου «Αριστοτέλης», του Γυμνασίου και του Τμήματος Ελληνικής Γλώσσας Μονάχου, λόγω του ζητήματος στέγασης που έχει προκύψει με ευθύνη της ελληνικής κυβέρνησης.

Μιλώντας για τους νόμους που πέρασαν, ο Γ. Δελής σημείωσε ότι «τα τελευταία χρόνια οι κυβερνήσεις πρώτα των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ το 2016 και ύστερα της ΝΔ, τέσσερα χρόνια μετά, το 2020 ψήφισαν η καθεμιά τους και από έναν νόμο για την ελληνόγλωσση εκπαίδευση του εξωτερικού, κάνοντας λόγο για αναβάθμιση και για ποιότητα, προσαρμοσμένες στη νέα εποχή που ζούμε! Ο νόμος του ΣΥΡΙΖΑ όχι μόνο διατήρησε, αλλά και ενίσχυσε ακόμα περισσότερο στην ελληνόγλωσση εκπαίδευση του εξωτερικού τη δράση ιδιωτικών φορέων και ιδρυμάτων, της Εκκλησίας που τη θεωρεί σχεδόν φέουδό της, διαφόρων ΜΚΟ, παραχωρώντας τους ακόμα και το δικαίωμα ίδρυσης ιδιωτικού σχολείου. Φυσικά δεν παραλείφθηκε καθόλου στον ίδιο νόμο ούτε η πρόβλεψη για την κατάργηση ή τη συγχώνευση σχολικών μονάδων, όπως και η εξ αποστάσεως διδασκαλία, στη γνωστή προσπάθεια των κυβερνήσεων για "εξοικονόμηση πόρων".(...)

εκδήλωση ντίσελντορφ
Ακολούθησε, το 2020, η κυβέρνηση της ΝΔ, που (...) εισήγαγε απαράδεκτα κριτήρια αναγνώρισης και ενίσχυσης για τα Τμήματα Ελληνικής Γλώσσας, (...) Δεν θεωρούνται, επίσης, δεδομένα ούτε τα βιβλία ούτε το εκπαιδευτικό υλικό, για την ελληνόγλωσση εκπαίδευση του εξωτερικού. (...) Και κάπως έτσι, στην πράξη, οι γονείς παραμένουν αναγκασμένοι να πληρώνουν από την τσέπη τους ή να αναζητούν οι ίδιοι χρηματοδότηση είτε για εκπαιδευτικό προσωπικό είτε για χώρους είτε για βιβλία», σημείωσε τονίζοντας ότι η ουσία και των τελευταίων αυτών ρυθμίσεων της ΝΔ συνοψίζεται σε ένταση των χρόνιων προβλημάτων και όξυνση των ταξικών φραγμών. Και πρόσθεσε ότι αυτοί που πλήττονται περισσότερο από την υπάρχουσα κατάσταση που διατηρείται και χειροτερεύει είναι οι πιο αδύναμοι οικονομικά από τους Ελληνες μετανάστες, καθώς και οι νέες γενιές μεταναστών από την Ελλάδα.

Το χρονικό της μείωσης των ελληνικών σχολείων στο Μόναχο

Πιο ειδικά για τα σχολεία του Μονάχου, ο Γ. Δελής αναφέρθηκε στην ιστορία της ανέγερσης του Ελληνικού Σχολείου του Μονάχου για τους 30.000 και πλέον Ελληνες της περιοχής, που θυμίζει... το γεφύρι της Αρτας, αφού το οικόπεδο των 11 στρεμμάτων που είχε παραχωρηθεί το 2001 στο Ελληνικό Δημόσιο για την κατασκευή του, περιήλθε ξανά (στις 20/7/2016) στην κατοχή του Δήμου Μονάχου και τελικά το σχολείο χάθηκε οριστικά! Στη συνέχεια, το 2017, ήρθε η απειλή του κλεισίματος του δίγλωσσου Δημοτικού Σχολείου «Αριστοτέλης», λόγω του ενοικίου του συγκεκριμένου σχολείου, ενώ είχε κλείσει και το ελληνικό Δημοτικό Σχολείο του Νταχάου.


«Φτάνοντας στο 2022, ήρθε η σειρά του 2ου Δημοτικού Σχολείου Πυθαγόρας του Μονάχου, για το οποίο αποφασίστηκε να συστεγαστεί με το 1ο Δημοτικό Σχολείο του Μονάχου», με αποκλειστικό κριτήριο το κόστος του ενοικίου του αγνοώντας προκλητικά τη γεωγραφική κατανομή και τις αποστάσεις, είπε χαρακτηριστικά ο Γ. Δελής και απαρίθμησε τις Ερωτήσεις και κοινοβουλευτικές παρεμβάσεις του ΚΚΕ με τα αιτήματα των γονιών και των εκπαιδευτικών που δεν απαντήθηκαν ποτέ.


«Και φτάνουμε στη φετινή χρονιά, είπε που «οι περίπου 700 μαθητές του Δημοτικού Σχολείου "Αριστοτέλης", του Γυμνασίου Μονάχου και του Τμήματος Ελληνικής Γλώσσας Μονάχου και οι εκπαιδευτικοί των σχολείων είναι αντιμέτωποι με πιθανή έξωση από το κτιριακό συγκρότημα στο Freimann, όπου μέχρι τώρα συστεγάζονταν. Κινδυνεύουν να βρεθούν στον δρόμο, επειδή το ελληνικό κράτος δεν έχει ακόμα υπογράψει το νέο συμβόλαιο ενοικίασης με τον ιδιοκτήτη», θέμα που και πάλι το ΚΚΕ έφερε στη Βουλή με τρεις διαδοχικές παρεμβάσεις που καμία δεν έχει απαντηθεί έως τώρα! Και κατέληξε μετρώντας ότι πριν κάποια χρόνια το Μόναχο είχε 5 Ελληνικά Δημοτικά Σχολεία τώρα μείνανε μόνο 3 και με το κίνδυνο να μείνουν 2, υπήρχαν 3 Γυμνάσια που τώρα είναι 2 με τον κίνδυνο να μείνει μόνο 1 και υπήρχαν 2 Λύκεια, τώρα είναι μόνο 1, και δεν ξέρουμε για πόσο ακόμα καιρό θα το αφήσουν ανοιχτό... «Γίνεται φανερό ότι όλο αυτό δεν μπορεί πλέον να συνεχιστεί, πρέπει να το σταματήσουμε και να διεκδικήσουμε για τα παιδιά μας αυτό που τους αξίζει και δικαιούνται! Τη μόρφωσή τους σε καλά σχολεία και με τους δασκάλους που χρειάζονται! Κι εδώ χρειάζεται αγώνας διεκδικητικός και ανυποχώρητος!», τόνισε.

Στην εκδήλωση παρεμβάσεις έκαναν επίσης η Μαρία Ιατρίδου, αντιπρόεδρος της ΕΛΜΕ Βαυαρίας, ο Χρήστος Αναγνωστόπουλος, μέλος της Διασχολικής Επιτροπής για το κτηριακό ζήτημα του σχολικού συγκροτήματος στο Freimann, η Ελένη Τσίγκα, γονέας από Τμήματα Ελληνικής Γλώσσας. Στη συζήτηση που ακολούθησε, τον λόγο πήραν για σύντομη τοποθέτηση και άλλοι γονείς μαθητών και μαθητριών των ελληνικών σχολείων και των Τμημάτων Ελληνικής Γλώσσας.

Για τη σημασία της εκμάθησης της ελληνικής γλώσσας

Στο Ντίσελντορφ ο Γ. Δελής παρουσίασε την Κυριακή σε ημερίδα τις θέσεις του ΚΚΕ για την ελληνόγλωσση εκπαίδευση στη Γερμανία, τονίζοντας πως αυτές θέτουν στο επίκεντρο αφενός την ανάγκη εκμάθησης της ελληνικής γλώσσας και πολιτισμού, με στήριξη και ευθύνη του ελληνικού κράτους, και αφετέρου την ανάγκη ένταξής τους στις δημόσιες δωρεάν εκπαιδευτικές δομές στις χώρες διαμονής.

Παρουσιάζοντας τα αιτήματα για τα οποία παλεύει το ΚΚΕ για το θέμα απαρίθμησε:

«-Να καταμετρηθούν οι πραγματικές, αυξημένες ανάγκες που παγιώνονται για στην εκπαίδευση των παιδιών των Ελλήνων μεταναστών και με ευθύνη της κυβέρνησης να καλυφθούν άμεσα οι ανάγκες σε προσωπικό όλων των ειδικοτήτων και υποστηρικτικό προσωπικό, εξοπλισμό και υποδομές, με όρους και σχέσεις εργασίας που να ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες των εργαζομένων στις χώρες υποδοχής και χωρίς να επιβαρύνονται οικονομικά οι Ελληνες μετανάστες.

-Να στηριχθούν παιδαγωγικά και επιστημονικά οι εκπαιδευτικοί που δουλεύουν στην ελληνόγλωσση εκπαίδευση για την ιδιαίτερη ευθύνη που αναλαμβάνουν.

-Να εξασφαλιστούν όλα τα απαραίτητα κρατικά κονδύλια, τα οποία θα κατευθυνθούν στην στήριξη των υποδομών και των δομών της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης, στην απρόσκοπτη και ασφαλή μετακίνηση των μεταναστών μαθητών και των εκπαιδευτικών.

-Να ληφθούν άμεσα μέτρα για την εύρυθμη λειτουργία των ΤΕΓ.

-Να δοθεί οριστική λύση στο κτιριακό, να διατεθεί το απαιτούμενο κατάλληλο διδακτικό προσωπικό με πλήρη εργασιακά δικαιώματα, να διασφαλιστεί η απαραίτητη υλικοτεχνική υποδομή.

-Να καταργηθεί το απαράδεκτο όριο των 40 μαθητών και 20 διδακτικών ορών και να λειτουργήσουν κανονικά και πλήρως όλα τα τμήματα όπου υπάρχει δυνατότητα συγκρότησής τους.

-Να αναγνωρίζεται η φοίτηση όλων των μεταναστών μαθητών στη χώρα όπου φοιτούν και να διασφαλίζεται το δικαίωμα ισότιμης πρόσβασής τους στην ανώτατη εκπαίδευση».

Παράλληλα αναφέρθηκε στη σημασία της γλωσσικής εκπαίδευσης επισημαίνοντας μεταξύ άλλων: «Η προοπτική της ουσιαστικής ένταξης των παιδιών των Ελλήνων μεταναστών στις χώρες υποδοχής δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί χωρίς την κατεύθυνση της διδασκαλίας της ελληνικής γλώσσας. Αν ένα παιδί δεν συστηματοποιήσει τη γνώση της γλώσσας του άμεσου οικογενειακού του περιβάλλοντος, τότε θα είναι "φτωχό" και στη γλώσσα της χώρας όπου διαμένει.

Σε αυτήν την προοπτική, χρειάζεται να αναπτυχθούν κατάλληλα εκπαιδευτικά προγράμματα και το αντίστοιχο εκπαιδευτικό υλικό και βιβλία, με βάση τις παραδόσεις, τον πολιτισμό και την Ιστορία του λαού μας, με αξιοποίηση όλων των πρόσφορων προς τούτο μορφών και με ευθύνη της ελληνικής κυβέρνησης για τη διασφάλιση των όρων λειτουργίας και της ισότιμης και δωρεάν πρόσβασης όλων των μεταναστόπουλων.

Η θέση του ΚΚΕ είναι ότι η εκμάθηση της γλώσσας του άμεσου οικογενειακού περιβάλλοντος των παιδιών των μεταναστών πρέπει να είναι ενταγμένη οργανικά στο ενιαίο δημόσιο δωρεάν σχολείο. Η θέση ότι το μεταναστόπουλο πρέπει να εκπαιδεύεται σε "εθνικά σχολεία", τελικά κρατάει τα παιδιά μακριά από την κοινωνική πραγματικότητα, τα γκετοποιεί, δυσκολεύει την κοινωνικοποίησή τους συνολικά, τόσο στη χώρα διαμονής όσο και στην προοπτική της επιστροφής στην πατρίδα τους», επισήμανε μεταξύ άλλων.

Στην ημερίδα στο Ντίσελντορφ παρεμβάσεις έκαναν επίσης οι: Αντώνης Κουντούρης, πρόεδρος της ΕΛΜΕ Βόρειας Ρηνανίας - Βεστφαλίας, φιλόλογος στο Ελληνικό Γυμνάσιο/Λύκειο Βούπερταλ, Γιώργος Καραναστάσης, μέλος του ΔΣ του ΣΕΠΕ Βόρειας Ρηνανίας - Βεστφαλίας, δάσκαλος Φυσικής Αγωγής στο Ελληνικό Δημοτικό Σχολείο Βούπερταλ και το Ελληνικό Δημοτικό Σχολείο Ντόρτμουντ, Φρειδερίκη Τσιαμούρη, πρόεδρος του Συνδέσμου Διδασκόντων της Ελληνικής Γλώσσας στα Τμήματα Μητρικής Γλώσσας Βόρειας Ρηνανίας - Βεστφαλίας, Διονύσης Σβορώνος, πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων του Ελληνικού Γυμνασίου/Λυκείου Ντίσελντορφ, Ρόζα Βερροιώτη, καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής στο Ελληνικό Γυμνάσιο/Λύκειο Βούπερταλ και το Ελληνικό Γυμνάσιο/Λύκειο Ντόρτμουντ, Ντένις Σαλλάκου, μαθητής στο Ελληνικό Λύκειο Ντίσελντορφ, Μαρία Μακρή, συνταξιούχος καθηγήτρια στο Ελληνικό Λύκειο Μπίλεφελντ.

Περιοδεία σε ελληνικό σχολείο στο Ντίσελντορφ

Τη Δευτέρα 18 Μάρτη ο Γ. Δελής πραγματοποίησε επίσης περιοδεία στο Ελληνικό Γυμνάσιο/Λύκειο Ντίσελντορφ και συναντήθηκε με καθηγητές και καθηγήτριες των δύο σχολείων. Ο Γ. Δελής ευχαρίστησε τους εκπαιδευτικούς για τη φιλοξενία και τους παρουσίασε σύντομα τη θέση του ΚΚΕ για την ελληνόγλωσση εκπαίδευση στο εξωτερικό, εκφράζοντας τη δέσμευση του Κόμματος να βρίσκεται με κάθε τρόπο δίπλα στους αγώνες καθηγητών, γονέων και μαθητών για τα δίκαια αιτήματά τους, καταδεικνύονταν τις διαχρονικές ευθύνες της ελληνικής κυβέρνησης και των αστικών κομμάτων και τονίζοντας την ανάγκη η δυσαρέσκεια να εκφραστεί με ένταση του συντονισμένου αγώνα αλλά και στις Ευρωεκλογές του Ιούνη.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.