Υπό ισχυρή πίεση παραμένει η άλλοτε κραταιά γερμανική οικονομία, γεγονός που αντανακλάται και στα άκρως απογοητευτικά δεδομένα από τον χώρο του επιχειρείν.
Το πρώτο εξάμηνο του έτους οι χρεοκοπίες μεγάλων γερμανικών εταιρειών, που χτύπησαν κανόνι, ήταν αυξημένες κατά 41% σε σχέση με το την αντίστοιχη περσινή περίοδο, σύμφωνα με ρεπορτάζ της Handelsblatt, που επικαλείται την ολοένα και πιο αδύναμη ζήτηση για made in Germany προϊόντα στο εξωτερικό.
Ειδικότερα, το διάστημα Ιανουαρίου – Ιουνίου χρεοκόπησαν 162 εταιρείες με τζίρο άνω των 10 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με στοιχεία έρευνας, που είχε παραγγείλει η Handelsblatt από την εταιρεία συμβουλευτικών υπηρεσιών αναδιάρθρωσης Falkensteg.
Οι εταιρείες real estate, οι προμηθευτές εξαρτημάτων στην αυτοκινητοβιομηχανία και οι εταιρείες μηχανολογικού εξοπλισμού δέχονται το ισχυρότερο πλήγμα.
Ο αντίκτυπος των πολυκρίσεων
Τι είναι αυτό που πυροδοτεί τις χρεοκοπίες; Οι παρενέργειες της πανδημίας, που παραμένουν ακόμη αισθητές, ο πληθωρισμός, το αυξανόμενο κόστος ενέργειας και πρώτων υλών και η αποδυνάμωση της ζήτησης.
Οι αλλεπάλληλες παγκόσμιες κρίσεις, οι φτωχές οικονομικές επιδόσεις και τα υψηλά επιτόκια καθιστούν την αναδιάρθρωση και τις κεφαλαιακές ενέσεις σε δοκιμαζόμενες επιχειρήσεις εντελώς ασύμφορες. Έτσι η υπαγωγή σε καθεστώς πτώχευσης, γίνεται αναπόφευκτη.
Σημειώνεται ότι στο σύνολο του 2023 ο συνολικός αριθμός των χρεοκοπιών (όχι μόνο μεγάλων αλλά και μικρών εταιρειών) ήταν το 2023 αυξημένος κατά 22,1% σε σχέση με το 2022 στις 17.814.
Συμπτώματα αναπτυσσόμενης οικονομίας
Να θυμίσουμε ότι πρόσφατα ο πρόεδρος του Deutsche Borse, Τίοντορ Βάιμερ, μιλώντας σε συγκέντρωση Γερμανών επιχειρηματιών στο Μόναχο, χαρακτήρισε «καταστροφική» την οικονομική πολιτική της κυβέρνησης Ολαφ Σολτς και προειδοποίησε ότι η Γερμανία διολισθαίνει σε καθεστώς αναπτυσσόμενης οικονομίας.
Η Γερμανία αναμένεται να είναι φέτος η οικονομία με τη χειρότερη επίδοση στο κλαμπ των G7, με προοπτικές ανάπτυξης μόλις 0,2%.
Η κάποτε πανίσχυρη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία έχει κολλήσει στην εποχή του ντίζελ και έχει χάσει δισεκατομμύρια αναπτύσσοντας ηλεκτρικές εναλλακτικές λύσεις μόνο για να δει τις πωλήσεις να πέφτουν και τους Κινέζους να εισβάλλουν στην ευρωπαϊκή αγορά.
Πηγή: Ναυτεμπορική
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.