Υπενθυμίζοντας το «στερεότυπο ότι τα πράγματα στην Ελλάδα δεν πάνε καλά» που συναντάται τόσο συχνά και στη Γερμανία, ο δημοσιογράφος κάνει μια αναδρομή στην περίοδο της κρίσης χρέους -όταν «οι Γερμανοί πολιτικοί διαμαρτύρονταν σχεδόν καθημερινά για τις συνθήκες στην Ελλάδα», τη στιγμή που οι Έλληνες φτωχοποιούνταν και πολλοί δημόσιοι υπάλληλοι έχαναν τις θέσεις τους, με αποτέλεσμα να δυσχεραίνει ακόμη περισσότερο η εξυπηρέτηση των πολιτών, ενώ το κράτος μείωνε διαρκώς τις παροχές προς τους πολίτες απαιτώντας όλο και περισσότερα από εκείνους- για να επισημάνει στη συνέχεια ότι η αλλαγή που έχει συντελεστεί είναι τεράστια. Όπως σημειώνει και ο Υφυπουργός, σύμφωνα με τις εκθέσεις της ΕΕ η Ελλάδα έχει σημειώσει «σημαντική πρόοδο», δηλαδή στην κλίμακα σχετικά με την ψηφιακή διοίκηση η χώρα φτάνει τους 90 πόντους, το οποίο σημαίνει ότι βρίσκεται πάνω από τον μέσο όρο της ΕΕ. Πιο συγκεκριμένα, εξηγεί ο κ. Κυρανάκης, το ελληνικό κράτος μέχρι πριν μια εξαετία ήταν ακόμη κατά κύριο λόγο αναλογικό, μετρώντας εννέα εκατομμύρια ψηφιακές συναλλαγές με τους πολίτες του, ενώ μόλις τρία χρόνια αργότερα, το 2021, ο αριθμός των συναλλαγών έφτασε τα 566 εκατομμύρια και αυτή τη στιγμή τέσσερις στους πέντε Έλληνες χρησιμοποιούν το «gov.gr», ή από την ιστοσελίδα του στο διαδίκτυο ή από την εφαρμογή στο κινητό, ποσοστό που επίσης είναι πάνω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο.
Σύμφωνα με τον Υφυπουργό, θα πρέπει η εμπειρία της συναλλαγής των πολιτών με το κράτος να μην είναι χαοτική, αλλά απλή, και για αυτό διαδικασίες όπως η ληξιαρχική πράξη γέννησης, κ.λπ., εκτελούνται πλέον διαδικτυακά χωρίς να απαιτείται δια ζώσης παρουσία σε κάποια δημόσια υπηρεσία, και μάλιστα σε ένα συγκεκριμένο και ευκρινές σημείο του «gov.gr», γιατί αλλιώς «απλώς μετατοπίζει κανείς τα προηγούμενα προβλήματα σε έναν ψηφιακό λαβύρινθο», όπως επισημαίνει.
Βέβαια υπάρχουν και χώρες, όπως η Λετονία, που βρίσκονται σε πιο προχωρημένο στάδιο ψηφιοποίησης από την Ελλάδα -στην οποία υφίστανται ακόμη υπηρεσίες όπου επικρατεί «η γραφειοκρατία των παλαιότερων εποχών και τα υποστελεχωμένα γραφεία, όπου σου δίνεται η εντύπωση πως βρίσκεσαι ακόμη στο 1990»- γράφει ο Raphael Geiger, ο οποίος ολοκληρώνει το άρθρο του με μία αναφορά στην εφαρμογή του «gov.gr wallet» και το σχόλιο επ’ αυτού: «Καλώς ήρθατε στο μέλλον!».
Σύμφωνα με τον Υφυπουργό, θα πρέπει η εμπειρία της συναλλαγής των πολιτών με το κράτος να μην είναι χαοτική, αλλά απλή, και για αυτό διαδικασίες όπως η ληξιαρχική πράξη γέννησης, κ.λπ., εκτελούνται πλέον διαδικτυακά χωρίς να απαιτείται δια ζώσης παρουσία σε κάποια δημόσια υπηρεσία, και μάλιστα σε ένα συγκεκριμένο και ευκρινές σημείο του «gov.gr», γιατί αλλιώς «απλώς μετατοπίζει κανείς τα προηγούμενα προβλήματα σε έναν ψηφιακό λαβύρινθο», όπως επισημαίνει.
Βέβαια υπάρχουν και χώρες, όπως η Λετονία, που βρίσκονται σε πιο προχωρημένο στάδιο ψηφιοποίησης από την Ελλάδα -στην οποία υφίστανται ακόμη υπηρεσίες όπου επικρατεί «η γραφειοκρατία των παλαιότερων εποχών και τα υποστελεχωμένα γραφεία, όπου σου δίνεται η εντύπωση πως βρίσκεσαι ακόμη στο 1990»- γράφει ο Raphael Geiger, ο οποίος ολοκληρώνει το άρθρο του με μία αναφορά στην εφαρμογή του «gov.gr wallet» και το σχόλιο επ’ αυτού: «Καλώς ήρθατε στο μέλλον!».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.