Εκπτώσεις και μπόνους με αντάλλαγμα για τα δεδομένα των πελατών: Η επιχείρηση της Payback και άλλων
Κουπόνια, εκπτώσεις, ποσοστά: ακούγεται δελεαστικό να συμμετέχετε σε προγράμματα μπόνους. Περισσότερα από 30 εκατομμύρια άτομα χρησιμοποιούν μόνο το Payback. Αλλά οι "συνήγοροι των καταναλωτών" προειδοποιούν ότι δεν είναι σαφές τι συμβαίνει με τα δεδομένα των πελατών.
Μια μεγάλη αλυσίδα σούπερ μάρκετ μόλις εγκατέλειψε τον διαχειριστή των σημείων Payback: ο όμιλος Rewe με τις Penny και Nahkauf χρησιμοποιεί το δικό του σύστημα συλλογής από τις αρχές του έτους. Η Edeka προσχώρησε ταυτόχρονα με τη Netto και έγινε συμβατικός εταίρος της Payback.
Είτε Payback είτε όμιλος Rewe: οι αλυσίδες τροφίμων προσελκύουν τους πελάτες με κουπόνια καλωσορίσματος. Αυτό σίγουρα αποδίδει - για τις εταιρείες, λέει η Tatjana Halm από το Βαυαρικό Κέντρο Συμβουλευτικής Καταναλωτών. Μπορούν να οργανώνουν στοχευμένες εκστρατείες, να απευθύνονται απευθείας σε πελάτες που είναι πρόθυμοι να αγοράσουν και να τους προσελκύουν στα καταστήματα.
Η συλλογή πόντων μια παγίδα για ψώνια;
Η αφύπνιση των αναγκών είναι η μαγική λέξη. Ακόμη και αν οι καταναλωτές δεν χρειάζονται τα αγαθά, μπαίνουν στον πειρασμό να τα αγοράσουν, σύμφωνα με την οργάνωση προστασίας των καταναλωτών. Αυτός είναι ένας λόγος για τον οποίο τα δεδομένα καταγράφονται από τους συλλέκτες πόντων, ώστε να μπορούν να στοχευθούν συγκεκριμένοι πελάτες.
Ωστόσο, η Tatjana Halm εξηγεί ότι το κέρδος των πελατών είναι σχεδόν μηδενικό. Μάλιστα κάνει λόγο για παγίδα αγοράς. Το κέρδος του καταναλωτή είναι οριακό, συνήθως ανέρχεται το πολύ στο 1%, συχνά μόνο στο 0,5% του ποσού της αγοράς.
Οι συλλέκτες πόντων είναι πιστοί πελάτες
Η συλλογή είναι ένστικτο. Οι αγοραστές αισθάνονται ότι ανταμείβονται στο ταμείο, παρόλο που ξοδεύουν χρήματα. Οι συλλέκτες με bonus point βασίζονται στο να κάνουν ευκαιρίες μέσω εκπτώσεων και κουπονιών. Οι πελάτες ξεχνούν να συγκρίνουν τις τιμές σε άλλα καταστήματα, λέει η Tatjana Halm από το Βαυαρικό Κέντρο Συμβουλευτικής Καταναλωτών. Οι καταναλωτές αγοράζουν επίσης αγαθά που διαφορετικά δεν θα αγόραζαν ή παίρνουν περισσότερο από ένα προϊόν από όσο χρειάζονται. Ο στόχος των εταιρειών είναι να κάνουν περισσότερες πωλήσεις και όχι να ανταμείψουν στην πραγματικότητα τους πελάτες για την αφοσίωσή τους. Δύο προϊόντα με έκπτωση μερικών % το καθένα - πολύ πιο προσοδοφόρο για τις εταιρείες από το να πωλούν ένα μόνο προϊόν στην πλήρη τιμή.
Ο κεντρικός στόχος των συστημάτων μπόνους είναι η αφοσίωση των πελατών
Το σύστημα μπόνους δημιουργεί σχεδόν αυτόματα την αφοσίωση των πελατών στα καταστήματα. Οι καταναλωτές είναι προετοιμασμένοι να αγοράζουν από συγκεκριμένα συστήματα συνεργατών. Αυτό γίνεται ιδιαίτερα σαφές όταν συγκρίνουμε τους κολοσσούς dm και Rossmann. Η Tatjana Halm εξηγεί ότι οι πελάτες της dm δεν ψωνίζουν σχεδόν ποτέ από την Rossmann, καθώς μόνο η dm συμμετέχει στο σύστημα επιστροφής χρημάτων.
Προσοχή κατά τη συλλογή πόντων με ευαίσθητες αγορές
Ειδικά όσοι αγοράζουν τακτικά προϊόντα όπως αλκοόλ ή τσιγάρα θα πρέπει να είναι προσεκτικοί όταν συλλέγουν πόντους μπόνους, λέει η Tatjana Halm. Ένα σημαντικό μειονέκτημα είναι η μαζική συλλογή δεδομένων πελατών. Πρακτικά αναλύεται κάθε αγοραστική συμπεριφορά, από καθημερινά προϊόντα έως ευαίσθητα αγαθά όπως το αλκοόλ και τα τσιγάρα. Τα δεδομένα αυτά χρησιμοποιούνται για την έρευνα αγοράς, τη στοχευμένη διαφήμιση και το τι συμβαίνει με τα δεδομένα πέραν αυτού παραμένει ασαφές.
Πηγή: Elke Schmidhuber / BR24
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.