Οι 5 κορυφαίοι προορισμοί ανά αγορά
Αναλυτικότερα ανά αγορά, οι κορυφαίες 5 χώρες που σκέφτονται να επισκεφθούν, οι υπό μελέτη αγορές, στο εξωτερικό τους επόμενους 12 μήνες, είναι:
Για τους Γάλλους: Ισπανία (31,4%), Ιταλία (21,6%), Πορτογαλία (16,6%), Ελλάδα (12,9%), Ην. Βασίλειο (11,8%). Να σημειωθεί ότι η Ιταλία και η Ισπανία συνορεύουν με τη Γαλλία και συνεπώς ευνοούνται από εύκολη οδική πρόσβαση.
Για το Ην. Βασίλειο: Ισπανία (34,1%), Ιταλία (22,2%), Γαλλία (20,0%), ΗΠΑ (19,8%), Ελλάδα (19%).
Για τους Ισπανούς: Ιταλία (29,7%), Γαλλία (23,8%), Πορτογαλία (20,6%), Ην. Βασίλειο (15,0%), ΗΠΑ (11,8%). Να σημειωθεί ότι η Πορτογαλία και η Γαλλία συνορεύουν με την Ισπανία και συνεπώς ευνοούνται από εύκολη οδική πρόσβαση.
Τα συμπεράσματα της μελέτης επιβεβαιώνουν το παλαιότερο εύρημα του ΙΝΣΕΤΕ (με βάση τη μελέτη Using Big Data to analyse loyalty to & competing destinations) ότι η Ελλάδα ανταγωνίζεται ισχυρούς ώριμους προορισμούς.
Τι δείχνει η σύγκριση με Τουρκία και Κροατία
Επιπρόσθετα, ένα ενδιαφέρον συγκριτικό στοιχείο όσον αφορά τη θέση της Ελλάδας και των άλλων ανταγωνιστριών αγορών στη Μεσόγειο, αποτελεί το γεγονός ότι για τις αγορές της Γαλλίας και της Ισπανίας, η Κροατία και η Τουρκία βρίσκονται εκτός top-10. Για τη γερμανική αγορά, η Κροατία είναι στην 6η θέση και η Τουρκία στην 9η θέση, ενώ για τη βρετανική αγορά η Τουρκία είναι στη θέση 8 και η Κροατία εκτός top-10.
Στις επιμέρους αγορές, και συγκρίνοντας με το 2023, Πορτογαλία και Κροατία ανέβηκαν κατά μια θέση για την αγορά της Γερμανίας το 2024. Αντίθετα, η Κροατία έπεσε κατά μια θέση για την αγορά της Γαλλίας, ενώ η Τουρκία ανέβηκε κατά δυο θέσεις. Για την αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου, η Ελλάδα έπεσε κατά δυο θέσεις σε σχέση με το 2023, ενώ η Κροατία ανέβηκε κατά δυο θέσεις. Για την αγορά της Ισπανίας, η Κροατία ανέβηκε κατά μια θέση, ενώ η Τουρκία έπεσε 8 θέσεις.
Αναλυτικότερα ανά αγορά, οι κορυφαίες 5 χώρες που σκέφτονται να επισκεφθούν, οι υπό μελέτη αγορές, στο εξωτερικό τους επόμενους 12 μήνες, είναι:
Για τους Γερμανούς: Ιταλία (29,1%), Ισπανία (28,5%), Ελλάδα (20,3%), Αυστρία (18,4%), Γαλλία (17,4%). Να σημειωθεί ότι η Ιταλία, η Γαλλία και η Αυστρία συνορεύουν με τη Γερμανία και συνεπώς ευνοούνται από εύκολη οδική πρόσβαση.
Για τους Γάλλους: Ισπανία (31,4%), Ιταλία (21,6%), Πορτογαλία (16,6%), Ελλάδα (12,9%), Ην. Βασίλειο (11,8%). Να σημειωθεί ότι η Ιταλία και η Ισπανία συνορεύουν με τη Γαλλία και συνεπώς ευνοούνται από εύκολη οδική πρόσβαση.
Για το Ην. Βασίλειο: Ισπανία (34,1%), Ιταλία (22,2%), Γαλλία (20,0%), ΗΠΑ (19,8%), Ελλάδα (19%).
Για τους Ισπανούς: Ιταλία (29,7%), Γαλλία (23,8%), Πορτογαλία (20,6%), Ην. Βασίλειο (15,0%), ΗΠΑ (11,8%). Να σημειωθεί ότι η Πορτογαλία και η Γαλλία συνορεύουν με την Ισπανία και συνεπώς ευνοούνται από εύκολη οδική πρόσβαση.
Τα συμπεράσματα της μελέτης επιβεβαιώνουν το παλαιότερο εύρημα του ΙΝΣΕΤΕ (με βάση τη μελέτη Using Big Data to analyse loyalty to & competing destinations) ότι η Ελλάδα ανταγωνίζεται ισχυρούς ώριμους προορισμούς.
Τι δείχνει η σύγκριση με Τουρκία και Κροατία
Επιπρόσθετα, ένα ενδιαφέρον συγκριτικό στοιχείο όσον αφορά τη θέση της Ελλάδας και των άλλων ανταγωνιστριών αγορών στη Μεσόγειο, αποτελεί το γεγονός ότι για τις αγορές της Γαλλίας και της Ισπανίας, η Κροατία και η Τουρκία βρίσκονται εκτός top-10. Για τη γερμανική αγορά, η Κροατία είναι στην 6η θέση και η Τουρκία στην 9η θέση, ενώ για τη βρετανική αγορά η Τουρκία είναι στη θέση 8 και η Κροατία εκτός top-10.
Στις επιμέρους αγορές, και συγκρίνοντας με το 2023, Πορτογαλία και Κροατία ανέβηκαν κατά μια θέση για την αγορά της Γερμανίας το 2024. Αντίθετα, η Κροατία έπεσε κατά μια θέση για την αγορά της Γαλλίας, ενώ η Τουρκία ανέβηκε κατά δυο θέσεις. Για την αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου, η Ελλάδα έπεσε κατά δυο θέσεις σε σχέση με το 2023, ενώ η Κροατία ανέβηκε κατά δυο θέσεις. Για την αγορά της Ισπανίας, η Κροατία ανέβηκε κατά μια θέση, ενώ η Τουρκία έπεσε 8 θέσεις.
Πηγή: ΙΝΣΕΤΕ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.