Με αυτό τον τίτλο η βρετανική The Guardian υποστηρίζει θερμά την επιστροφή των μαρμάρων αφού σύμφωνα με τον συγγραφέα του άρθρου αυτά τα όμορφα γλυπτά απαιτούν ένα κατάλληλο μέρος για τοποθέτηση και ένα ταξίδι στην Αθήνα τον έπεισε ότι το Μουσείο της Ακρόπολης είναι αυτός ο τόπος
«Που ανήκουν; Πως μπορεί κανείς να τα φροντίσει και να τα εκθέσει;», διερωτάται ο αρθογράφος τονίζοντας πως τα γλυπτά δημιουργήθηκαν για να διακοσμήσουν τον Παρθενώνα που ακόμα και σήμερα «κυριαρχεί στον ορίζοντα της ελληνικής πρωτεύουσας».
Όπως εξηγεί, αφαιρέθηκαν από τον Λόρδο Έλγιν και μεταφέρθηκαν στο Λονδίνο, όπου βρίσκονται στο Βρετανικό Μουσείο, παρότι η Ελλάδα επιθυμεί την επιστροφή τους.
Σύμφωνα με τον Τζόουνς οι μοναδικοί ανταγωνιστές τους σε ομορφιά, είναι τα έργα του Λεονάρντο Ντα Βίντσι και του Μικελάντζελο..
«Έχουν ζωή, ενέργεια, ηρεμία και μεγαλοπρέπεια. Τέτοιες λεπτομέρειες που συνθέτουν μία ομορφιά όπως αυτή, συναγωνίζονται μόνο με τα έργα της Αναγέννησης», τονίζει και διερωτάται αν οι τοιχογραφίες Καπέλα Σιξτίνα είχαν αποσπαστεί από την οροφή τους τον 19ο αιώνα και ήταν κρεμασμένες στους τοίχους της Εθνικής Πινακοθήκης, θα μπορούσαμε να τις εκτιμούμε τόσο πολύ;Όχι Θα είχαμε δυσκολευτεί να φανταστούμε την πραγματική δύναμη της ζωγραφικής του Μιχαήλ Αγγέλου στην αρχική τους θέση. Θα είχαμε χάσει τη συγκίνηση να στρέφουμε τους λαιμούς μας και τον ενθουσιασμό του να διασχίζουμε το Βατικανό για να έχουμε πρόσβαση σε αυτά, ακόμη και τη φασαρία της αναμονής.
Τονίζει, δε, πως η θλιβερή αλήθεια είναι ότι μέσα στο Βρετανικό Μουσείο δε μπορεί κανείς να θαυμάσει την τελειότητα των γλυπτών γιατί βρίσκονται εκτεθειμένα σε μία γκρίζα, νεοκλασική αίθουσα «όπου οι πέτρινοι τοίχοι της δεν κάνουν αρκετή αντίθεση με αυτά τα λίθινα έργα τέχνης - είναι ένας νεκρικός χώρος που φιμώνει την σημαντικότερη ελληνική τέχνη αντί να την αναδεικνύει».
Επομένως, αν το Βρετανικό Μουσείο θέλει να τα κρατήσει τότε πρέπει να βρει τα χρήματα για να τα εκθέσει με πιο μοντέρνο τρόπο. Διαφορετικά, θα μπορούσε να τα επιστρέψει στην Ελλάδα, όπου έχει ήδη κατασκευαστεί ένα «υπέροχο, σύγχρονο μουσείο», από το οποίο κανείς μπορεί να δει τον ίδιο τον Παρθενώνα χάρη στην τζαμαρία του μουσείου της Ακρόπολης, γεγονός που δημιουργεί μία μοναδική σύνδεση ανάμεσα στην τέχνη και το αρχιτεκτονικό σπίτι των μαρμάρων.
«Σήμερα, ανήκουν στο μουσείο της Ακρόπολης. Εθνικιστικό ή όχι, η Ελλάδα έχει αποδείξει ότι αγαπά την τέχνη και τη βλέπει έτσι όπως είναι. Η Ελλάδα και όχι το Βρετανικό Μουσείο πρέπει να είναι ο θεματοφύλακας της μεγαλύτερης τέχνης του κόσμου, για τον κόσμο. Και για την τέχνη».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.