125.000 μαθητές 15 ετών από 52 χώρες συμμετείχαν σε νέα έρευνα PISA. Για πρώτη φορά αναλύεται κατά πόσο μπορούν να συνεργαστούν σε ομάδες και ποιες είναι οι απόψεις για συνεργασία και ποιές οι επιρροές.
Γενική διαπίστωση της έρευνας είναι ότι μαθήτριες και μαθητές που έχουν καλή επίδοση στην ανάγνωση και στα μαθηματικά μπορούν πιο εύκολα να συνεργαστούν σε ομάδες και να λύσουν προβλήματα.
Οι μαθήτριες εμφανίζονται να είναι περισσότερο στην κατηγορία των καλών επιδόσεων από ότι τα αγόρια / μαθητές.
Η έρευνα δεν διαπίστωσε σημαντικές διαφορές στις επιδόσεις λόγω κοινωνικής κατάστασης ή μεταναστευτικής προέλευσης. Η διαφορετικότητα ενισχύει την συνεργασία μέσα στις τάξεις.
Σε μερικές χώρες όμως μαθητές χωρίς μεταναστευτικό υπόβαθρο έχουν καλύτερες επιδόσεις όταν το σχολείο τους έχει μεγάλο αριθμό μαθητών με μεταναστευτικό υπόβαθρο.
Μαθήτριες και μαθητές που συμμετέχουν στο μάθημα γυμναστικής και εξωσχολικά έχουν αθλητικές δραστηριότητες είναι θετική σε συνεργασία. Αντίθετα με τους μαθητές που ο ελεύθερος τους χρόνος εξαντλείται κυρίως στο διαδίκτυο και σε βινετοπαιχνίδια.
Παράλληλα όμως οι μαθητές με ιδιαίτερη ενασχόληση στο διαδίκτυο και κοινωνικά μέσα έχουν, ελαφρά, καλύτερους βαθμούς από όσο οι υπόλοιποι μαθητές.
Το Διεθνές Πρόγραμμα PISA για την Αξιολόγηση των Μαθητών (Programme for International Student Assessment) είναι μία Εκπαιδευτική Έρευνα που διεξάγεται κάθε τρία χρόνια (από το 2000 έως σήμερα) και που υλοποιείται από διεθνή ερευνητικά ιδρύματα (PISA Consortium) υπό την οργάνωση της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης του ΟΟΣΑ (Οργανισμός για την Οικονομική Συνεργασία και Ανάπτυξη) και τη συνεργασία των συμμετεχουσών στην Έρευνα χωρών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.